• Dusss, ik ga misschien zagen, ik waarschuw meteen.

    Ik ben de meest onzeker persoon die je je kan voorstellen. Ik heb totaal geen zelfvertrouwen en vind iedereen meestal mooier/beter dan mij.

    Doordat ik absoluut geen zelfvertrouwen heb, heb ik geen vertrouwen in mijn relatie, in mijn vriend. Dat klinkt misschien raar maar ik kan het niet verdragen als hij weggaat met vrienden of met een ander meisje praat, om nu een voorbeeld te geven. Ik kan dat niet af omdat ik weet dat hij naar andere meisjes gaat kijken. Ik word dan gek en vraag me voortdurend af wat hij aan het doen is en met wie hij is.

    Het idee dat hij naar andere meisjes kijkt maakt me stapelgek want ik kan dat echt niet verdragen, want wie weet leert hij een mooi meisje kennen, straks flirt hij daarmee of danst hij ermee.

    Omdat ik geen zelfvertrouwen heb, vind ik elk meisje mooier dan mij en beschouw ik haar als concurentie. Ik denk altijd dat hij andere mooier vindt, ik heb gewoon schrik dat hij iemand gaat tegenkomen die mooier is & iemand tegen komen is zoo gebeurd en dan maakt dat niet uit hoelang dat je samen bent.

    Wat ik nu allemaal zei klinkt gestoord.

    Ik wil mijn vriend dood dood doodgraag vertrouwen want vanbinnen weet ik dat hij zoiets niet zou doen en uiteindelijk is kijken maar kijken. Maar als puntje bij paaltje komt, flip ik gewoon, word ik helemaal gek.

    Als ik zo kijk naar andere koppels, lijkt dat allemaal geen probleem en doen ze wat ze willen, zoveel vrijheid en toch gek zijn op elkaar en als ik dat dan probeer, lukt dat niet..

    Vertrouwen is super belangrijk en ik vind het zo zo zo jammer dat ik het hem niet kan geven hoe hard ik ook mijn best doe.

    Ik vrees dat het hem op een dag te veel zal worden en me gaat laten vallen daarvoor en ik zou het 100% begrijpen want het is allemaal mijn fout.

    Ik wou dat ik hem kon vertrouwen en kon laten gaan waar hij naartoe wilt zonder ook maar 1 probleem te maken maar het lukt me nie, hoe hard ik ook probeer..

    -diepe zucht- ... help? ...

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 18:55 ]


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Kaboeki schreef:
    (...)
    Ja inderdaad, dat heb ik ook! Andere koppels zien er zo perfect uit. Zij gaat weg met haar vriendinnen, hij gaat een weekend weg met zijn vrienden, zonder problemen! Ik wil dat ook kunnen zonder slechte gevoelens erover te hebben. Ik wil hem echt vrijheid geven en hem kunnen steunen in de dingen die hij doet..


    Ik heb dat ook. Ik voel me altijd slecht als er veel meiden in de buurt zijn die knapper zijn dan ik. Dan ben ik bang dat hij hen leuker vind dan mij. Ik weet dat hij van me houdt en me niet zomaar kwijt wil, maar toch.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    Ik herken het. Ik weet alleen zelf ook niet wat ik tegen moet doen.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Feline schreef:
    (...)

    Ik heb dat ook. Ik voel me altijd slecht als er veel meiden in de buurt zijn die knapper zijn dan ik. Dan ben ik bang dat hij hen leuker vind dan mij. Ik weet dat hij van me houdt en me niet zomaar kwijt wil, maar toch.

    Dit.
    Gewoon dit.
    Pff.. :( onzeker zijn is echt klote..


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Ik zat dus een beetje met hetzelfde probleem. Had laatst ook een topic over m'n jaloezie.
    Maar voor mij zijn dat nu meer momenten. Ik ben in de leer om mijn gedachten zo te sturen dat ze weg gaan van die negatieve gedachten. Als ik even jaloers ben probeer ik te denken; Ahnee, hij houd van mij, ik van hem. Nothing to worry about. Soms helpt dat ook nog.
    Wat het wel makkelijker maakt in een relatie is als je niet uitgaat zonder elkaar. Mijn vriend en ik houden sws niet van discotheken, duzz dat is al handig.
    Als ik jou was zou ik wel proberen je vriend wat meer het gevoel te geven dat je hem vertrouwd ook al doe je dat niet altijd. Je kunt wel een beetje vragen wat hij bijv met vrienden gedaan heeft, maar niet helemaal uithoren. Ik weet niet hoe lang jullie al hebben? En het is heus niet in een paar jaar compleet over, maar ik denk dat je er uiteindelijk wel beter mee om zult kunnen gaan. Zelfvertrouwen krijgen heeft ook tijd nodig, hopelijk helpt je vriend je daar een beetje bij.


    You are beautiful, you are love.

    Feline schreef:
    (...)

    Ik heb dat ook. Ik voel me altijd slecht als er veel meiden in de buurt zijn die knapper zijn dan ik. Dan ben ik bang dat hij hen leuker vind dan mij. Ik weet dat hij van me houdt en me niet zomaar kwijt wil, maar toch.


    Same here ;(


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Cydonia schreef:
    Ik zat dus een beetje met hetzelfde probleem. Had laatst ook een topic over m'n jaloezie.
    Maar voor mij zijn dat nu meer momenten. Ik ben in de leer om mijn gedachten zo te sturen dat ze weg gaan van die negatieve gedachten. Als ik even jaloers ben probeer ik te denken; Ahnee, hij houd van mij, ik van hem. Nothing to worry about. Soms helpt dat ook nog.
    Wat het wel makkelijker maakt in een relatie is als je niet uitgaat zonder elkaar. Mijn vriend en ik houden sws niet van discotheken, duzz dat is al handig.
    Als ik jou was zou ik wel proberen je vriend wat meer het gevoel te geven dat je hem vertrouwd ook al doe je dat niet altijd. Je kunt wel een beetje vragen wat hij bijv met vrienden gedaan heeft, maar niet helemaal uithoren. Ik weet niet hoe lang jullie al hebben? En het is heus niet in een paar jaar compleet over, maar ik denk dat je er uiteindelijk wel beter mee om zult kunnen gaan. Zelfvertrouwen krijgen heeft ook tijd nodig, hopelijk helpt je vriend je daar een beetje bij.

    Ik probeer ook zo te denken, zoals jij doet en inderdaad soms helpt dat maar dat onzekergevoel neemt het al gauw weer over..
    Wel mijn vriend is momenteel weg met zijn vrienden iets gaan drinken, ik vind dat verschrikkelijk maar ik laat hem doen, want ik wil echt mijn best doen om het te vertrouwen, hij weet hoeveel moeite ik heb met het feit dat hij nu weg is.
    Het zal veel tijd en geduld vragen voor ik hem 100% vertrouw en zelfvertrouwen heb, ik hoop alleen dat hij zolang nog kan wachten..

    Dank je voor je advies trouwens!


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Wonderaction schreef:
    (...)

    Ik weet ook niet wat er aan moet doen ;(


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Ik snap je onzekerheid, maar in een relatie gaat het niet alleen om uiterlijk en daar maak jij je zorgen om. Hij moet jou nemen zoals je bent en anders is hij jou ook niet waard.


    Pretty is just a pretty word.

    lieve schat, dit bericht heb ik gewoon gelezen met een stomme glimlach, en niet omdat ik je vond aanstellen of wat dan ook. ik heb precies, maar dan ook echt precies hetzelfde. ik dacht eerst dat ik de enigste was die dit zo voelde, maar het blijkt dat ontzettend veel meisjes dat hebben. het is echt een vreselijke eigenschap, ik weet het, en we willen het het liefst allemaal niet hebben.. óf we komen nooit van dit gevoel af, óf hoe ouder we worden, des te meer kunnen we het een beetje onder controle houden. let's pray for the last one hahaha xxxxx

    Een lastig probleem waar ik zelf eigenlijk geen oplossing voor heb.. Sterkte ermee :(


    Life is hard and then we die

    stupidhoe schreef:
    lieve schat, dit bericht heb ik gewoon gelezen met een stomme glimlach, en niet omdat ik je vond aanstellen of wat dan ook. ik heb precies, maar dan ook echt precies hetzelfde. ik dacht eerst dat ik de enigste was die dit zo voelde, maar het blijkt dat ontzettend veel meisjes dat hebben. het is echt een vreselijke eigenschap, ik weet het, en we willen het het liefst allemaal niet hebben.. óf we komen nooit van dit gevoel af, óf hoe ouder we worden, des te meer kunnen we het een beetje onder controle houden. let's pray for the last one hahaha xxxxx

    Inderdaad, want ik word stil aan gek van mijn eigen gedrag! :) x


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    PUKKELxDING schreef:
    Een lastig probleem waar ik zelf eigenlijk geen oplossing voor heb.. Sterkte ermee :(

    Dank je! Hopelijk zal het gauw beteren, want zo kan het echt niet verder..


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Ik ken het, ik heb altijd net hetzelfde maar dan met mijn beste vriend. Ik heb altijd schrik dat hij me gaat laten vallen voor een leuker meisje.. Heb ik namelijk al eens meegemaakt en daardoor heb ik nog minder zelfvertrouwen -ik wist daarvoor niet dat dat mogelijk was, blijkbaar wel dus-


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Ik ken het, ik heb altijd net hetzelfde maar dan met mijn beste vriend. Ik heb altijd schrik dat hij me gaat laten vallen voor een leuker meisje.. Heb ik namelijk al eens meegemaakt en daardoor heb ik nog minder zelfvertrouwen -ik wist daarvoor niet dat dat mogelijk was, blijkbaar wel dus- Veel succes ermee!

    [ bericht aangepast op 19 aug 2012 - 22:45 ]


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    stupidhoe schreef:
    lieve schat, dit bericht heb ik gewoon gelezen met een stomme glimlach, en niet omdat ik je vond aanstellen of wat dan ook. ik heb precies, maar dan ook echt precies hetzelfde. ik dacht eerst dat ik de enigste was die dit zo voelde, maar het blijkt dat ontzettend veel meisjes dat hebben. het is echt een vreselijke eigenschap, ik weet het, en we willen het het liefst allemaal niet hebben.. óf we komen nooit van dit gevoel af, óf hoe ouder we worden, des te meer kunnen we het een beetje onder controle houden. let's pray for the last one hahaha xxxxx


    Ik vind dit eigenlijk deels een kut reactie, maar de gedeelten die ik rood heb gemaakt ben ik met je eens. Ik vind het lomp verwoord en niet aardig voor de topicmaakster.
    I agree met het idee dat we er misschien nooit vanaf komen, maar je kan het gevoel wel minder laten worden door de vriend meer te vertrouwen. Ik ben bijna van dat gevoel af en vertrouw mijn vriend al heel wat meer.

    @Topicmaakster, het heeft tijd nodig, maar je komt vanzelf van het gevoel af.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2012 - 9:23 ]


    26 - 02 - '16