• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een strenger asielbeleid komen in Nederland

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Dat niet persé, er moet een algemeen asielbeleid in Europa komen zodat mensen niet de voorkeur hebben om naar Nederland te komen omdat het hier zo makkelijk is. Als Nederland zijn eigen regeltjes beter en vooral sneller opvolgt zal het al een stuk beter zijn. Je kan het wel strenger maken, maar het werkt gewoon niet hier omdat alles er te lang over doet.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2012 - 3:12 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Dat niet persé, er moet een algemeen asielbeleid in Europa komen zodat mensen niet de voorkeur hebben om naar Nederland te komen omdat het hier zo makkelijk is. Als Nederland zijn eigen regeltjes beter en vooral sneller opvolgt zal het al een stuk beter zijn. Je kan het wel strenger maken, maar het werkt gewoon niet hier omdat alles er te lang over doet.

    En, ik vind dat mensen die hier komen niet meteen een uitkering moeten krijgen. Laat eerst maar eens zien dat je wat wilt doen hier voordat je een uitkering krijgt. (Ja, ik neig heel erg naar rechts). Maar, dan moet je wel sneller een werkvergunning krijgen, anders heeft het nog geen zin,


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik denk dat dit een te zwaar onderwerp is voor Quizlet om over te praten. Iedereen die hier nu iets gaat zeggen spreekt vooral uit ervaring of wat hij in het nieuws heeft gezien. De meesten weten niet eens hoe een asielcentrum werkt, niet slecht bedoeld.
    Ikzelf woon vlak aan het asielcentrum van Arendonk. Naar het schijnt 1 van de beste asielcentra in Vlaanderen qua infrastructuur en onderbrenging. Ik ben daar al enkele keren op bezoek geweest voor een schoolproject. Goh, wat zijn er toen veel stereotypen uit de luchtgehaald. Nee, niet zomaar iedereen mag binnen. Nee, iemand die in België asiel heeft gevraagd en het niet kreeg, mag niet meer ergens anders in Eurpa dat gaan aanvragen, dat geldt dus ook voor Nederland. Nee, die mensen zitten niet zomaar gratis op de bus, die betalen daar ook voor, evenveel dat een gezin zou moeten betalen met een lage broodwinning. Zo kan ik nog heel veel dingen opnoemen.
    Als dit hier al zo was, geldt dat voor Nederland ook. Vele mensen weten gewoon niet waarover ze praten.

    Maar als antwoord:
    Ik ben Belg, ik weet het maar halfsegat over Nederland, toevallig omdat ik er een kilometer vanaf woon. Maar over ons eigen beleid kan ik zeggen dat er sleutelpunten zijn. Het moet niet per se strenger, maar het kan efficiënter. Daarmee gaan ook al veel dingen opgelost zijn.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben het er een klein beetje mee eens, maar ook weer oneens.


    26 - 02 - '16

    CyberLord schreef:
    (...)
    En, ik vind dat mensen die hier komen niet meteen een uitkering moeten krijgen. Laat eerst maar eens zien dat je wat wilt doen hier voordat je een uitkering krijgt. (Ja, ik neig heel erg naar rechts). Maar, dan moet je wel sneller een werkvergunning krijgen, anders heeft het nog geen zin,

    Het is toch zo dat ze in de bijstand gaan? Want een WW-uitkering krijg je toch alleen als je hebt gewerkt.


    I follow only one rule |

    Lillojohn schreef:
    (...)
    Het is toch zo dat ze in de bijstand gaan? Want een WW-uitkering krijg je toch alleen als je hebt gewerkt.


    Maar ook als je in de bijstand zit krijg je een uitkering.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Strenger weet ik niet, dat het beter nageleefd moet worden wel. Nu is het zo dat mensen die uitgeprocedeerd zijn toch nog jaren kunnen blijven en uiteindelijk mogen blijven, doordat het beleid niet goed gehandhaafd wordt. Dat vind ik wel erg slecht.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Geen mening.
    Eerst en vooral omdat ik Belg ben en ten tweede omdat ik niet vergaand op de hoogte ben van de werking van het systeem. Èn in dat geval moet je je gaan baseren op wat er gezegd wordt, maar zo'n groot vertrouwen in de objectiviteit van de volksmond heb ik niet. :Y)
    Dus ik zal me hier niet over uitspreken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    No comment, ik woon niet eens in Europa xD


    -

    Ja en nee, ik weet te weinig om hier mij duidelijk en goed over uit te laten. Geen mening.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    Ja en nee, ik weet te weinig om hier mij duidelijk en goed over uit te laten. Geen mening.


    Can't control my second personality

    Zwaar onderwerp voor hier...
    Ik geloof dat het Belgische ongeveer hetzelfde is...
    Ik vind dat we van het imago van makkelijk asiel afmoeten, zodat er minder mensen hier in de problemen terecht komen. Verder moet het beleid voor mijn part wat strenger, gewoon zodat de vage randen terugleggen tot wat nu de échte wet is, want regels worden roch altijd versoepeld in de praktijk. Wie wil, moet een werkvergunning krijgen, wie niet bereid is om hier te werken, mag voor mijn part een retourtje hebben.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Voor zover ik weet is het best een goed beleid, het moet alleen beter nageleefd worden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eepiline schreef:
    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.