Dictionary schreef:
(...)
Tell mee(wbw)
Well, ik had vakantie inspiratie maar wel iets totaal anders dan mijn andere verhalen.
Het gaat over een Afghaanse meisje die in Nederland kwam wonen toen ze vijftien was. Ze was toen hoogzwanger van haar zoontje, die opgevoed zou worden als haar broertje. Het meisje had met dit zoontje de eer van de familie geschonden en dit moest goed gemaakt worden. Het meisje wist dit toen der tijd niet want haar vader was verwesterst, haar moeder daarentegen niet. Ze groeide op als een normale Nederlandse tiener naar vrouw en begon een opleiding journalistiek. Kort daarna overleed haar vader en zocht haar moeder een geschikte huwelijkspartner om haar eer te redden. Het meisje, inmiddels een volwassen vrouw, accepteerde dit een soort van en ging gewoon door met haar eigen leven. Als eindproject van haar studie kwam ze in Brazilië terecht tijdens het WK 2014. Ze werd hier hopeloos verliefd op een van de spelers van het toernooi maar haar moeder accepteerde het niet. Dan moet ze kiezen tussen haar liefde of haar kind met haar huwelijkspartner.
Ik wil het alleen niet te klassiek en cliché maken.
"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."