• Jazeker, ik had liever Salander gewild [van Lisbeth Salander, hoofdpersonage naast Mikeal Blomkvist in de Millenium trilogy], maar aangezien die naam bezet was, Stockholm en Millenium ook, koos ik voor dit.

    Ik keek Mannen die vrouwen haten [deel 1 in de verfilming van de trilogy, Zweedse verfilming] toen ik halverwege 14 was afgelopen jaar, samen met mijn moeder. Pas deze vakantie kwam het eraan toe om de andere delen te bekijken [de Zweedse], wat ik ook heb gedaan plus de Amerikaanse verfiling van Mannen die vrouwen haten.
    Ik lees nu ook de boeken, en ben nu bezig in De vrouw die met vuur speelde [deel 2 in de trilogy], en waarschijnlijk morgen of overmorgen in Gerechtigheid [3e en slotdeel in de trilogy]. Ik hou van [Zweedse] thrillers en detectives, en God, wat een geweldig gave boeken. Ik wou mijn naam dus in mijn favoriete personage veranderen, wat niet kon. Ik heb Plague nog overwogen, maar goed. Wat vinden jullie van mijn nieuwe username? En wie kent de trilogy? en wie kijkt en/of leest ze? [:

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 19:17 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb het eerste boek geleend bij de bib, maar ben er helaas niet aan toekomen om het te lezen. Naar het schijnt zijn ze heel goed.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Ik heb ze allemaal gezien. :Y)
    Boeken ben ik nooit aan toegekomen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb alleen het eerste boek gelezen en ga later de rest nog lezen maar omg, wat een geweldig intrigerend boek was dat. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het begin echt saai vonden. Ik was vanaf het begin echt verslaafd geraakt en heb hem dan ook snel uitgelezen haha.


    Your make-up is terrible

    Je naam is tof. Mijn broer heeft die boeken echt in no time uitgelezen, maar ik moet bekennen dat ik nog ergens op pagina 50 / 100 ofzo ben blijven steken en toen een ander boek ben gaan lezen. Niet omdat ik hem niet leuk vond hoor, maar ik lees gewoon sloom en ik wil eigenlijk alle boeken wel lezen maar ze zijn wel dik (aa).


    Aan niets denken is ook denken.

    nooit van gehoort


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik heb de film 'the girl with the dragon tattoo' enkele dagen geleden nog gezien, maar ben nooit in de boeken begonnen.


    comfort in c h a o s

    Omg I love Millenium. Maar ik vind wel dat je echt de Zweedse versie moet kijken. :9~


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Barton schreef:
    Omg I love Millenium. Maar ik vind wel dat je echt de Zweedse versie moet kijken. :9~


    Alleen de Zweedse is volledig verfilmd, de Amerikaanse niet, dus sowieso heb ik alle Zweedse gezien. Ik heb ook de Amerikaanse gezien, maar ik vond de Zweedse veel beter. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Assassin schreef:
    Ik heb alleen het eerste boek gelezen en ga later de rest nog lezen maar omg, wat een geweldig intrigerend boek was dat. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het begin echt saai vonden. Ik was vanaf het begin echt verslaafd geraakt en heb hem dan ook snel uitgelezen haha.


    Ik vond het juist interigerend, ik kreeg vragen en dan lees ik eerder sneller door. Ik vond het heel leesbaar, het zijn geweldige boeken. Ik vind het zo geweldig mooi in de Zweedse film als Lisbeth binnenkomt en Martin ongenadig hard met een golfclub te lijf gaat.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb alleen de eerste film gezien, die was heel goed, maar aan die verkrachtingsscène heb ik nu nog een trauma, gadverdamme.


    Caution first, always.

    Smaug schreef:
    Ik heb alleen de eerste film gezien, die was heel goed, maar aan die verkrachtingsscène heb ik nu nog een trauma, gadverdamme.


    Ja Jezus, ik schrok me ook lam, het is ook ontzettend heftig. In de boeken gaat het je ook niet in de kouwe klere zitten. Godverdomme, dat was niet leuk om te zien en te lezen.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 19:26 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Oh mijn oud username is trouwens Millenium. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Barton schreef:
    Oh mijn oud username is trouwens Millenium. (:


    NICE. [: Is Barton afgelijd van het hulpje van inspecteur Chelmey uit Professor Layton?

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 19:30 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Blomkvist schreef:
    (...)

    NICE. [: Is Barton afgelijd van het hulpje van inspecteur Chelmey uit Professor Layton?


    Nope, van Clint Barton > Hawkeye in The Avengers. :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb Salander geclaimt muwahahaha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."