• Met een lengte van 269 meter, een breedte van 28 meter en een crew van 899 man, werd de Titanic als ‘The Unsinkable’ beschouwd.
    Met 329 passagiers in de eerste klas, 285 in de tweede klas en 710 derde klas was ongeveer de helft van het maximale aantal mensen aan boord.
    Het schip vertrok vanuit Southampton, en zou arriveren in New York City.
    Alle 2223 passagiers hadden zo hun eigen reden om met deze boot mee te gaan. Zo hadden sommige derde klassers jaren lang moeten werken om een kaartje voor dit onzinkbare schip te kunnen kopen, en leken sommige eerste klas passagiers niet eens mee te willen. Wat voor de éen nieuw begin in New York was , was voor de ander weer gewoon een andere reis op een duur schip.
    In de nacht van 14 op 15 april 1912 kwam de Titanic op zijn eerste reis kort voor middernacht in aanvaring met een ijsberg; een deel van de stuurboordzijde werd op verscheidene plaatsen doorboord, en binnen drie uur was het schip gezonken. 1522 mensen aan boord kwamen om het leven. Maak jij deel uit van die 1522, of weet je het te overleven?


    Passagiers:

    VOORLOPIG VOL
    Eerste klas meisjes: [Max. 4]
    - Elisàbeth Catherine Billington - 21 - Aragog
    - Rue Samantha Jones - 20 - Salim
    - Amelia "Amelie" Tiana Rivendell - 19 - Stornoway
    - Milena Valora Henderson - 18 - Clarisse

    VOORLOPIG VOL
    Eerste klas jongens: [Max. 4]
    - William ''Will'' Edward McGreggor - 23 - WillNotLearn
    - Damian George Rivendell - 22 - Clarisse
    - Lucas "Luke" Arthur Henderson - 22 - Stornoway
    - Jonathan Harkness - 19 - xRemember

    VOORLOPIG VOL
    Tweede klas meisjes: [Max. 4]
    - Monique Skye Matthews - 16 - Europe
    - Safaa Quinn Carter - 20 - PainEnds
    - Anna Denise Slaughter - 24 - Courteous
    - Joanne Constance Miller - 16 - xEvangeline

    VOORLOPIG VOL
    Tweede klas jongens: [Max. 4]
    - David Lars Ryans - 22 - BlueHope
    - Daniël Johnson - 20 - xYOLO
    - Brighton Jones - 19 - Poeh
    - Cristiaan ''Cris'' Alexander - 21 - WillNotLearn

    VOORLOPIG VOL
    Derde klas meisjes: [Max. 4]
    - May Alison Adams - 19 - Aragog
    - June Dawson - 19 - Salim
    - Indigo Samatha 'Sam' Liboiron - 16 - BlueHope
    - Illeana Sofia Moreno - 18 - Dictionary

    VOORLOPIG VOL
    Derde klas jongens: [Max. 4]
    - Michael Damian Grey - 19 - WillNotLearn
    - Alex Munro Hope - 20 - BlueHope
    - Andrew Connor McDavids - 26 - Courteous
    - Alfeo De Rossi - 18 - Poeh

    Crew:

    MEISJES VOORLOPIG VOL
    Bemanning: [Oneindig]
    - Tillie Annemarie Van 't Hek - 78 - Aztec
    - Leonie Laurenz - 23 - CottonCloud
    - Jalya Suzanne Oakley - 18 - xMHoran
    - Aurélie Marie-Lou Smith - Perdu
    - Alexander ''Alex'' Nathan Parker - 20 - WillNotLearn
    - Thomas Andrews - 39 - Aztec

    VOL
    Kapitein:
    - Edward Smith - 62Aztec


    KAMERINDELiNG
    3e klassen
    Kamer 119
    - Alfeo De Rossi
    - June Dawson
    - May Alison Adams
    - Michael Damian Grey

    Kamer 134
    - Indigo Samatha 'Sam' Liboiron
    - Alex Munro Hope
    - Illeana Sofia Moreno
    - Andrew Connor McDavids

    2e klassen
    Kamer 46
    - David Lars Ryans
    - Brighton Jones

    Kamer 51
    - Daniël Johnson
    - Cristiaan ''Cris'' Alexander

    Kamer 39
    - Monique Skye Matthews
    - Joanne Constance Miller

    Kamer 30
    - Safaa Quinn Carter
    - Anna Denise Slaughter


    Er kunnen nog rollen aan worden gemaakt in her rollentopic.


    Regels:
    ~ Minimaal 4 regels.
    ~ 16+ mag.
    ~ Niet iedereen is perfect.
    ~ OOC tussen haakjes.
    ~ Hou het realistisch! Dus geen relaties of smoorverliefd zijn na éen dag oid.
    ~ Maximaal drie personages, ieder in een andere klas of twee in dezelfde klas met jongen+ meisje.
    ~ Reseveringen blijven 24 uur staan.


    Begin:
    Het is dertig minuten voor vertek. De haven is overbevolkt, en de derdeklassers worden gecontroleerd op luizen- en vlooien. De eersteklassers hebben een gigantische suite, de tweedeklassers wat kleiner.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:20 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Ik ga even naar de stad, terug binnen een paar uur! Misschien kom ik nog op mn mobiel xx]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Cristiaan ''Cris''

    Ik had een beetje dromerig naar de zee zitten staren en was net vanplan geweest naar binnen te lopen toen ik tegen iemand opliep, 'Sorry, mijn fout' Verontschuldigde de jongen zich al snel. 'Maakt niet uit, ik lette zelf ook niet bepaalt op' Bracht ik er met een verontschuldigende glimlach tegenin.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 14:34 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Damian George Rivendell || 22.

    Damian krijgt een brede glimlach op zijn gezicht. "Dat lijkt me fantastisch." Zegt hij. Hij was dol op kunst en zou graag Elisàbeth's werk willen bewonderen. Hij wenkte de ober even. "Zou ik toevallig een glaasje whisky mogen?" Vraagt hij, starend naar zijn lege koffiekopje. Het was veel te vroeg en waarschijnlijk ongelofelijk onbeleefd, maar hij had heel erg behoefte aan een glaasje.

    {Is Alex de ober die je wenk of lees ik het verkeerd? :w }


    Don't be like the rest of them, darling

    WillNotLearn schreef:
    {Is Alex de ober die je wenk of lees ik het verkeerd? :w }


    [ Nope, hij is de ober c: ]

    Clarisse schreef:
    (...)

    [ Nope, hij is de ober c: ]


    {Gelukkig :3 Ik dacht ik vraag het even aangezien ik niet altijd even slim ben }


    Don't be like the rest of them, darling

    David Lars Ryans
    "Maakt niet uit, ik lette zelf ook niet bepaald op" Zei hij. Even was ik bang geweest dat ik mezelf weer eens in problemen had gebracht. Gelukkig was dat is een keertje niet zo. "Dan waren we alle twee niet aan het opletten. David, Daivid Ryans. En hoe heet jij?" Vroeg ik puur uit beleefdheid.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Edward Smith || Kapitien

    William grijnst even als Thomas hem groet. Het was een aardige jongen, maar het was niet netjes om iemand niet terug te groeten zelfs als je deze niet mag. "Graag." antwoorde William terwijl hij ging zitten. Ik knikte even naar het meisje die het drinken aan ons serveerde. "Hoe hebben ze jouw kapitein gekregen van het onzinkbare schip?" Vroeg hij vervolgens nieuwsgierig. Ik roerde even in mijn thee en nam vervolgens een slok. Bedachtzaam plukte ik even aan mijn baard. "Ach, mijn laatste reis mag natuurlijk wel een beetje spectaculair zijn vind je ook niet." begon ik. "Ik stemde in zodra ik de naam van het schip hoorde, de Titanic, mijn laatste reis." ik glimlachte even en nam weer een slok van mijn thee. "Het klonk er aantrekkelijk, zoals je je vast al bedacht had."


    But calm, white calm, was born into a swan.

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    {Gelukkig :3 Ik dacht ik vraag het even aangezien ik niet altijd even slim ben }


    [ Geen zorgen, ik heb vaak hetzelfde probleem XD ]

    Alexander ''Alex'' || Ober

    Ik kijk op als een van de eersteklas passagiers me wenkt en loop naar hem toe, 'Zou ik toevallig een glaasje whisky mogen?' Vroeg de jongen vervolgens starend naar zijn lege koffiekopje, 'Tuurlijk meneer, momentje' Andwoorde ik waarna ik wegliep en vervolgens terug kwam met een glas whisky en deze voor hem op de tafel zet. 'Nog iets anders meneer?' Vroeg ik terwijl ik al direct een hekel begon te krijgen aan dit werk, je mocht niet onbeleeft zijn tegen de gasten.. En ik denk niet dat me dat gaat lukken.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 14:44 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Cristiaan ''Cris''

    'Dan waren we alle twee niet aan het opletten. David, David Ryan. En hoe heet jij?' Vroeg hij, waarschijnlijk alleen maar puur uit beleefdheid. 'Cris, gewoon Cris' Besloot ik glimlachend, 'Waar kom je vandaan als ik vragen mag?' Vroeg ik aan David. Ik was nou eenmaal snel nieuwschierig.


    Don't be like the rest of them, darling

    Aztec schreef:
    Edward Smith || Kapitien

    William grijnst even als Thomas hem groet. Het was een aardige jongen, maar het was niet netjes om iemand niet terug te groeten zelfs als je deze niet mag. "Graag." antwoorde William terwijl hij ging zitten. Ik knikte even naar het meisje die het drinken aan ons serveerde. "Hoe hebben ze jouw kapitein gekregen van het onzinkbare schip?" Vroeg hij vervolgens nieuwsgierig. Ik roerde even in mijn thee en nam vervolgens een slok. Bedachtzaam plukte ik even aan mijn baard. "Ach, mijn laatste reis mag natuurlijk wel een beetje spectaculair zijn vind je ook niet." begon ik. "Ik stemde in zodra ik de naam van het schip hoorde, de Titanic, mijn laatste reis." ik glimlachte even en nam weer een slok van mijn thee. "Het klonk er aantrekkelijk, zoals je je vast al bedacht had."


    William ''Will'' Edward McGreggor

    'Ach, mijn laatste reis mag natuurlijk wel een beetje spectaculair zijn vind je ook niet. Ik stemde in zodra ik de naam van het schip hoorde, de Titanic, mijn laatste reis' Vertelde hij glimlachend waarna hij een slok van zijn thee nam, 'Het klonk erg aantrekkelijk, zoals je je vast al bedacht had' Vervolgde hij. 'Dat had ik wel al bedacht, alleen wist ik niet dat je al met pension ging.' Andwoorde ik glimlachend waarna ik ook een slok van mijn thee nam, 'Ik had je meer verwacht als iemand die niet van het water af was te slaan'


    Don't be like the rest of them, darling

    Damian George Rivendell || 22.

    "Hartelijk bedankt, en nee, ik hoef niets meer." Zegt hij tegen de ober, terwijl hij hem en vriendelijk knikje gaf. Hij heft zijn glas naar zijn gezelschap. "Proost, op een onvergetelijke reis." Zegt hij dan, terwijl hij een slokje neemt van de whisky. Dat smaakte hem zeer goed, hij hoopte alleen dat het niet te onbeleeft overkwam op zijn gezelschap.

    [ Moet over ongeveer 20 minuutjes gaan, dan komen de eerste gasten, ik kom misschien vanavond of anders morgen online c: ]

    [@ Aztek, nee dat bedoelde ik ook niet, we kunnen spelen dat ze familie zijn...]

    Aurélie
    'Trek ze nou maar gewoon aan, straks krijg je het koud.', ik glimlach. Eigenlijk is ze best aardig, ik vraag me af wat ze op de Titanic komt doen. Ik twijfel of ik het zou vragen, en doe het maar niet. Wat zorgt voor een stilte. 'Wat brengt jou op de Titanic?', vraag ik dan toch.

    [Heeft May al met Alfeo gepraat?]

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 14:53 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Tillie Annemarie Van 't Hek || Schoonmaakster

    Mopperend bracht ik het laatste paar handdoeken weg. Even later loop ik met mijn emmer en dwijl de keuken nog een beetje schoon te maken. De geur van het heerlijke eten drong mijn neus binnen. Ik liep vreselijk in de weg. "Pardon, zou ik er even langs mogen?" stotterde een klein mannetje van rond de twintig. Ik snoof even en keek naar het dampende bord. Ik draaide me om en ging gewoon verder. Een bulderende lach van de hoofdkok klonk door de ruimte. "Ach Tillie, laat die kleine knaap er toch eens even door." grommend stapte ik opzij en de jongen haastte zich de deur door.


    But calm, white calm, was born into a swan.