• Met een lengte van 269 meter, een breedte van 28 meter en een crew van 899 man, werd de Titanic als ‘The Unsinkable’ beschouwd.
    Met 329 passagiers in de eerste klas, 285 in de tweede klas en 710 derde klas was ongeveer de helft van het maximale aantal mensen aan boord.
    Het schip vertrok vanuit Southampton, en zou arriveren in New York City.
    Alle 2223 passagiers hadden zo hun eigen reden om met deze boot mee te gaan. Zo hadden sommige derde klassers jaren lang moeten werken om een kaartje voor dit onzinkbare schip te kunnen kopen, en leken sommige eerste klas passagiers niet eens mee te willen. Wat voor de éen nieuw begin in New York was , was voor de ander weer gewoon een andere reis op een duur schip.
    In de nacht van 14 op 15 april 1912 kwam de Titanic op zijn eerste reis kort voor middernacht in aanvaring met een ijsberg; een deel van de stuurboordzijde werd op verscheidene plaatsen doorboord, en binnen drie uur was het schip gezonken. 1522 mensen aan boord kwamen om het leven. Maak jij deel uit van die 1522, of weet je het te overleven?


    Passagiers:

    VOORLOPIG VOL
    Eerste klas meisjes: [Max. 4]
    - Elisàbeth Catherine Billington - 21 - Aragog
    - Rue Samantha Jones - 20 - Salim
    - Amelia "Amelie" Tiana Rivendell - 19 - Stornoway
    - Milena Valora Henderson - 18 - Clarisse

    VOORLOPIG VOL
    Eerste klas jongens: [Max. 4]
    - William ''Will'' Edward McGreggor - 23 - WillNotLearn
    - Damian George Rivendell - 22 - Clarisse
    - Lucas "Luke" Arthur Henderson - 22 - Stornoway
    - Jonathan Harkness - 19 - xRemember

    VOORLOPIG VOL
    Tweede klas meisjes: [Max. 4]
    - Monique Skye Matthews - 16 - Europe
    - Safaa Quinn Carter - 20 - PainEnds
    - Anna Denise Slaughter - 24 - Courteous
    - Joanne Constance Miller - 16 - xEvangeline

    VOORLOPIG VOL
    Tweede klas jongens: [Max. 4]
    - David Lars Ryans - 22 - BlueHope
    - Daniël Johnson - 20 - xYOLO
    - Brighton Jones - 19 - Poeh
    - Cristiaan ''Cris'' Alexander - 21 - WillNotLearn

    VOORLOPIG VOL
    Derde klas meisjes: [Max. 4]
    - May Alison Adams - 19 - Aragog
    - June Dawson - 19 - Salim
    - Indigo Samatha 'Sam' Liboiron - 16 - BlueHope
    - Illeana Sofia Moreno - 18 - Dictionary

    VOORLOPIG VOL
    Derde klas jongens: [Max. 4]
    - Michael Damian Grey - 19 - WillNotLearn
    - Alex Munro Hope - 20 - BlueHope
    - Andrew Connor McDavids - 26 - Courteous
    - Alfeo De Rossi - 18 - Poeh

    Crew:

    MEISJES VOORLOPIG VOL
    Bemanning: [Oneindig]
    - Tillie Annemarie Van 't Hek - 78 - Aztec
    - Leonie Laurenz - 23 - CottonCloud
    - Jalya Suzanne Oakley - 18 - xMHoran
    - Aurélie Marie-Lou Smith - Perdu
    - Alexander ''Alex'' Nathan Parker - 20 - WillNotLearn
    - Thomas Andrews - 39 - Aztec

    VOL
    Kapitein:
    - Edward Smith - 62Aztec


    KAMERINDELiNG
    3e klassen
    Kamer 119
    - Alfeo De Rossi
    - June Dawson
    - May Alison Adams
    - Michael Damian Grey

    Kamer 134
    - Indigo Samatha 'Sam' Liboiron
    - Alex Munro Hope
    - Illeana Sofia Moreno
    - Andrew Connor McDavids

    2e klassen
    Kamer 46
    - David Lars Ryans
    - Brighton Jones

    Kamer 51
    - Daniël Johnson
    - Cristiaan ''Cris'' Alexander

    Kamer 39
    - Monique Skye Matthews
    - Joanne Constance Miller

    Kamer 30
    - Safaa Quinn Carter
    - Anna Denise Slaughter


    Er kunnen nog rollen aan worden gemaakt in her rollentopic.


    Regels:
    ~ Minimaal 4 regels.
    ~ 16+ mag.
    ~ Niet iedereen is perfect.
    ~ OOC tussen haakjes.
    ~ Hou het realistisch! Dus geen relaties of smoorverliefd zijn na éen dag oid.
    ~ Maximaal drie personages, ieder in een andere klas of twee in dezelfde klas met jongen+ meisje.
    ~ Reseveringen blijven 24 uur staan.


    Begin:
    Het is dertig minuten voor vertek. De haven is overbevolkt, en de derdeklassers worden gecontroleerd op luizen- en vlooien. De eersteklassers hebben een gigantische suite, de tweedeklassers wat kleiner.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:20 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Elisàbeth
    Een tikkeltje minachtend keek ik naar de vele mensen aan de haven die familieleden gingen uitzwaaien. Ik wou hier niet eens zíjn, maar ik doe het voor mijn ouders. Alleen voor mijn ouders, niemand meer, niemand minder.
    Uiteindelijk stopte het rijdende voertuig waar ik in zat, en voorzichtig stapte ik uit. Ik hield even mijn hoed vast zodat die niet weg zou waaien, en ik baande me een weg door de drukte.
    Over exact dertig minuten zou de titanic vertrekken, dus we moesten opschieten. Ik wierp even een blik achterom, en zag mijn ouders me een strenge blik werpen. Ik zuchtte onhoorbaar, en pakte de arm van William. Ik schonk hem een glimlach, al wisten we beiden dat die nep was.

    May
    Met trillende beentjes stond ik bij de controleposten voor luizen- en vlooien. De mannen zagen er niet bepaald vriendelijk uit.
    Ik zuchtte opgelucht toen ze mijn haren en kleding zorgvuldig hadden bekeken, en een tikkeltje overhaast liep ik naar de ‘brug’, die men naar de titanic leidde.
    Ik sjouwde mijn koffers achter me aan, en keek even op de sleutel. Kamer 119, gedeeld met drie anderen.
    Ik was blij dat ik een kaartje heb weten te bemachtigen. Eindelijk kon ik mijn droom najagen..
    Ik baande me een weg door de gangen, en vond uiteindelijk mijn kamer.

    Let op: Schrijf posts met meer dan vier regels!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Mijn topics !]


    I live my life and you can´t stop me anyway.

    [Mijn topics(:]

    [Les topics that belong to me. :Y)]

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:13 ]


    help

    Salim schreef:
    [Mijn topics !]


    kindness is never a burden.

    [Mijn topics]


    That is a perfect copy of reality.

    [Zijn er mensen die een story willen maken, of is dat niet echt nodig? (:]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    [Zijn er mensen die een story willen maken, of is dat niet echt nodig? (:]


    [Ik zou wel willen, maar ik vind het ook niet echt nodig. xd]


    help

    [Mijn topics en een vraagje. Ik heb nog niet ingevuld. Mag ik al meedoen? Ik heb een samenvatting in het rollentopic gezet.]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    En toen mocht ik de hele dag niet meer op de computer.. Tot morgen.. D:


    Don't be like the rest of them, darling

    Edward Smith || Kapitein

    Mijn hand gleed over het gladde hout van het stuur. Ik glimlachte even terwijl ik naar de mensen op de haven keek. Wat een prachtige reis zal dit worden, de kranten zullen vol met verhalen staan over de grootste en mooiste boot van de wereld. Ik snoof de zoute zeelucht op en glimlachte even naar de bemanningsleden die de laatste dingen zaten te bespreken, over het weer en de ijsbergen. "Ijsbergen gaan we echt maar heel weinig tegenkomen, mannen." zeg ik gerustellend tegen het groepje. "Het wordt een reis die we nooit zullen vergeten."

    Tillie Annemarie Van 't Hek || Schoonmaakster

    Mopperend sleepte ik mezelf langs de hordes passagiers. De laatste handboeken en wasmanden moesten nog naar de derde klas suites op het achterste gedeelte van het schip. Het krijsende gegil van een klein meisje, derde klas zo te zien deed me huiveren. Ik slikte met moeite mijn woede weg en liep verder.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Milena Valora Henderson || 18.

    Milena wordt door hun chauffeur de auto uit geholpen. Ze zucht en trekt de jurk die haar moeder haar aan heeft gedaan hardhandig naar beneden, wat een boze blik van haar moeder oplevert. Haar blonde krullen waren vastgebonden met een lang lint, dezelfde roomkleur als haar jurk, wat nogal oncomfortabel zat. Ze staart even naar het grote schip en draait zich dan om. "Kom je Luke?" Vraagt ze aan haar broer, terwijl de chauffeur hun gigantische lading bagage pakt.

    Damian George Rivendell || 22.

    Damian parkeert de auto waar hij en zijn zus in zitten en geeft de sleutels aan iemand van het personeel. "De bagage moet naar deze kamer." Zegt hij, terwijl hij hun tickets laat zien. Hij loopt naar zijn zus en haakt zijn arm door de hare, waarna hij haar een bemoedigende glimlach geeft. "Ben je er klaar voor?" Vraagt hij, terwijl hij een blik werpt op het gigantische schip.

    June Dawson | 19

    Ik keek priemend naar de vreemde Russen die voor me zaten. Ik zat naast Jack, Fabrizio en Fabrizio's broer Alfeo. 'Oke, het moment van de waarheid.' begon Jack. De russen legden hun kaarten neer op tafel. De een had niks, de ander 8, Alfeo 6, Fabrizio 9. Ik legde mijn kaarten neer, 9. 'Full house.' mompelde Jack toen hij langzaam zijn kaarten op tafel neerstreek. 'Oh mijn god!' mompelde ik. Jack en Fabrizio sprongen op en begonnen te dansen en te juichen. 'We gaan naar New York!' gilde Jack. 'Nee, dat gaan jullie niet.' Iedereen draaide zich om naar de barman. 'De titanic gaat zo weg, over een half uur.' 'Shit.' begonnen Jack en Fabrizio te mompelen terwijl ze de kaartjes weggristen en mij en Alfeo meesleurden door de controle, het schip op.

    Rue Samantha Jones | 20

    Ik pakte de hand aan van de chauffeur waarna ik naar buiten stapte met Mary en Lisa achter me aan. Uit de andere auto's zag ik mijn ouders, mijn oma, mijn broers en Lydia uitstappen. 'We moeten opschieten.' zei mijn moeder op zachte, nette toon die me een beetje deed walgen. Zo praatte ze alleen als er andere mensen bij waren. De chauffeurs pakten de koffers en haastten zich ermee naar het schip, terwijl wij in rustig tempo naar de loopbrug liepen en aan boord gingen.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:17 ]


    I live my life and you can´t stop me anyway.

    WillNotLearn schreef:
    En toen mocht ik de hele dag niet meer op de computer.. Tot morgen.. D:

    [Awwwwwwno, Ellie! D:
    Tot morgen.. :c]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Monique Skye Mattews||16
    Daar stond ik dan, voor de meterslange Titanic. Iets wat nooit had gemogen van mijn ouders. Ik zuchtte, wat als ze mij achterna waren gekomen. Ik kijk even achterom, maar zie mijn ouders, broers of zus niet. Dan stap ik de brug op. Ik kijk op de sleutel. 'Kamer 39' mompel ik. Ik moest mijn kamer met iemand anders delen, hopelijk was die persoon een beetje aardig.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:20 ]


    That is a perfect copy of reality.