• Niet alleen toepasbaar op One Direction, maar aangezien ik bekend ben als een Directioner (ik hou wel van dat woord) zet ik het hier maar in.
    Er is iets wat me al een tijdje opvalt en het begint me zo langzamerhand te irriteren. Waar zijn alle goede fans gebleven? Het is voortaan een hele operatie om een goede fan te vinden, de fan die zijn of haar idool in zijn waarde laat en iedereen eromheen ook. Laatst vond ik er twee(+,+), het doet me serieus pijn dat niet iedereen zo denkt. Maar ze zijn zo lief, aardig en eerlijk. Niet obsessief, ze willen dat hun idool gelukkig is. Dat hun idool het goed doet. Niet dat die veranderd om albums te verkopen, dat hij zijn shirt uit moet doen omdat ze zo seksueel gefrustreerd zijn. Niet dat er idiote fanfics uitkomen (Zux, alles waar verkrachting en moord inzit.) Zou jij het fijn vinden om zo behandeld te worden?
    Zou jij het fijn vinden dat alles wat je doet bekritiseerd wordt? Dat van wie je houdt of op wie je verliefd bent de grond in wordt geboord? Op dagelijkse basis? Nee, ik denk het niet. Het is vervelend. En ik kan eigenlijk niet wachten tot de obsessie een beetje verzwakt.
    Daarnaast heb ik het eigenlijk niet over Nederlandse fans, maar, ja, andere fans. Wie is het met me eens? Can the obsession stop?


    The perks of not having a social life starring me and tumblr.

    Ik ben het helemaal met je eens (als directioner en als belieber). Ik word werkelijk waar ALTIJD vergeleken met van die obsessed meisjes, die over niets anders kunnen praten en flauwvallen bij het minste of geringste wat ze doen.


    To infinity and beyond •

    Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die fans. Alleen maar krijsen en elkaar opstoken en iedereen met de grond gelijk maken.
    Alleen maar aan zichzelf denken en niet aan die beroemde persoon zelf.
    Have some respect for eachother. Learn to behave and don't act like a child whose candy is taken away. Seriously.

    Dat vraag ik me ook af.

    Ik zit nu meer dan drie jaar in de Kpop en Jpop fandom.
    Ik ben er dus ingekomen toen de "Korean Wave" (plotselinge toename van de populariteit van Koreaanse media in het buitenland) een beetje begon. Maar vooral nu neemt het hard toe. Steeds meer vage fanfics, idolen moeten hun shirt uitdoen of crossdressen, obsessies die tot bloed-brieven leiden (en je wil niet weten welk bloed), OTP's die zo'n beetje in hun gezicht worden gegooid (bij. met lichtgevende borden met de pairing naam bij concerten), fans die trouwpapieren meenemen naar signeersessies, doodsbedreigingen naar dat ene meisje dat naast de mannelijke idool stond, mannen die een vrouwelijk idool van het podium ontvoeren (dat was vaag man). En de Koreaboos.
    Er zitten hier wel een paar tussen die natuurlijk niet dagelijks gebeuren ofzo :') Of misschien ook maar 1 keer. Maar überhaupt dat ze gebeuren...

    Of van die fans die zeggen dat je geen goede fan bent als je niet al je idool zijn/haar albums koopt en dergelijke.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 15:29 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    I know what you mean. Ik kan er niet tegen als mensen dat soort fanfics schrijven en alles. En verder heb ik zoiets; zolang je de beroemdheden waar je fan van bent support dan ben je een ware fan, anders niet in mijn ogen. Maar ik zou niet iemand aanvallen om hun kennis/hun gedrag of iets dergelijks.
    But you are totally right.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    I present you Amanda Bieber


    Shoganai i ne~

    Kanade schreef:
    Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die fans. Alleen maar krijsen en elkaar opstoken en iedereen met de grond gelijk maken.
    Alleen maar aan zichzelf denken en niet aan die beroemde persoon zelf.
    Have some respect for eachother. Learn to behave and don't act like a child whose candy is taken away. Seriously.


    You are beautiful, you are love.

    KangDaesung schreef:
    I present you Amanda Bieber

    Omg, niet weer dat kind ._.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    What the fuck.


    The perks of not having a social life starring me and tumblr.

    Dat vraag ik me ook af ja..


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ugh. Ik irriteer me sowieso aan het feit dat zo'n hype werkelijk alles moet overspoelen. Niet alleen de quizzen, maar ook de stories. Ik snap best dat die mensen fan zijn, maar nu zijn er gewoon teveel van die stories en ze geven anderen niet de kans om in te top te komen. That's something I really hate.


    26 - 02 - '16

    Vreselijk toch? Als je zegt dat je 1D leuk vindt steken ze je al meteen in zo'n fangirl-hokje. En trust me zo ben ik helemaal niet.
    Alles wat jij zegt is waar. respect!


    Love is louder.

    Ik ben fan van One Direction omdat ik hun muziek goed vind en hen mag om wie ze zijn. Toen hier op Quizlet een topic kwam over dat Zayn een relatie heeft met Perrie ook gezegd, zolang Zayn maar gelukkis is kan het me echt niet schelen met wie hij een relatie heeft.

    Ik vind het vreselijk dat sommige fans willen veranderen, perfectioneren want dan worden het poppen terwijl ze nu gewoon vijf gekke idioten zijn. Het zijn nu nog mensen, met hun rare trekjes en geintjes maar blijkbaar willen sommige fans ze in perfecte wezens veranderen.

    Ik zal One Direction nooit bekritiseren om wie ze zijn, wel als ze iets doen wat niet door de beugel kan maar heel eerlijk gezegd zie ik ze dat niet snel doen.


    Physics is awesome

    ik snap wat je bedoelt, sommige fans gaan echt te ver, maar ik vind niet dat mensen daarop alle fans moeten beoordelen. Ik ben nu geen directioner of Belieber (ookal vind ik de liedjes van zowel 1D als JB wel leuk om naar te luisteren) maar overdreven fans zoals die Amanda vind je overal. Fangirlen hoort iets leuk te zijn, uitkijken naar concerten en cd's, wegzwijmelen bij posters en uren over je idool kunnen praten met je vriendinnen.
    Ervan overtuigd zijn dat je later met dat idool zal trouwen, elk meisje in zijn leven haten, doodsbedreigingen, etc. zijn iets heel anders, dat is geen fangirlen meer maar een obsessie.
    Maar wees gerust, ookal zijn er veel te veel verhalen over die laatste soort 'fans', er zijn veel meer echte, normale fans, hier hoor je gewoon minder over omdat ze niet zo overdreven doen. Ze zijn er dus wel, je moet alleen goed zoeken. (:


    Love? No. I prefer cats.

    KangDaesung schreef:
    I present you Amanda Bieber

    What the ... O.O

    OT : Ik vind dat je gelijk hebt! :Y)


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Je hebt hélémaal gelijk. -thumbs up-


    I believe in nothing but the truth and who we are.