• Echt. Gisteren was er een fuif, naar aanleiding van het einde van de examens en daarbij het einde van het schooljaar. Omdat ik het laatste trimester heel erg veel stress gehad heb om goeie punten te halen, was ik al van plan me die avond niet in te houden. Maar ik had echt veel te veel gedronken, ik was strontzat. Het probleem was, dat ik geen pauze nam tussen de drankjes en ieder drankje binnen de minuut naar binnen gekieperd had. Ook had ik veel te veel sterke drank op, zoals vodka en jenevershots.

    Nu is het probleem, dat ik de avond voor al m'n vrienden verkloot heb. Na 12 uur, hebben ze niets anders gedaan dan op mij gelet. In de zaal heb ik zonder het te weten ruzie gezocht met een groepje oudere jongens, zo erg dat ze me naar buiten moesten brengen, ik heb vreemde mensen aangesproken, ik viel telkens bijna om, ik schaam me echt dood. Nu heb ik m'n excuses al aangeboden, want door mijn gedrag zijn er ook ruzies ontstaan in het groepje waar ik mee was, en ze zeggen wel dat ze niet boos zijn, maar ik voel me toch schuldig.

    Iemand tips hoe ik het terug een beetje goed kan maken? Volgende week is er wel een schuimparty waar ik naartoe ga, en daar ga ik sowieso geen alcohol drinken, niks. Maar dan moet ik m'n vader nog kunnen overtuigen dat ik mag gaan, want hij heeft me de hele ochtend zien kotsen. Iemand trouwens ook tips tegen een kater? Misselijkheid gaat maar niet over en krijg niks binnen, kan ik dit niet verminderen? Sowieso dat ik nooit meer zo veel drink. -_-


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.

    Als je melk met zout doet en dat dan opdrinkt kots je alle alcohol deruit en der zijn ook milkshakes voor katers ghehe. (":
    Maar ja, gewoon excuses aanbieden aan je vrienden & zeggen dat je het niet meer zult doen. Maar dan moet je het ook echt niet meer doen en geen alcohol drinken --"


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Louisaaa schreef:
    (...)


    Ken me serieus vrij weinig verrotten of het zei/zij/de/het/een is -.-

    Sorry maar zei moet er van leren, en zo zie ik het gewoon.


    Nu doe je het weer fout -facepalm- Jij leert blijkbaar dus ook niet van je fouten.

    Hoe dan ook, wat ze heeft gedaan is gewoon oerdom en mag, zoals iemand al zei, gerust gezegd worden. Er is niet voor niks een leeftijdsgrens en wodka en dergelijke mag je niet voor niets pas kopen als je 18 bent. Het is hartstikke slecht voor je, drank, al je hersencellen sterven af en groeien niet meer terug. Dan heeft ze dus examenstress en gaat ze vet haar best doen toch goede cijfers te halen om haar hersenen daarna te verpesten met al die overmatige drank.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aragog schreef:
    ..En je bent veertien? Waar gaat het heen met de wereld zeg, jeetje.
    Eh, ja, ik ga er maar niks over zeggen.

    Ik heb geen tips voor je, misschien zo veel mogelijk water drinken? In een rustige, donkere kamer zitten? Paracetemol nemen?
    En wat betreft je vrienden.. Gewoon niet meer doen. Als ze zeggen dat 't goed is, valt er niet veel meer te zeggen/doen.
    Je hebt alle reden om je te schamen, just sayin'.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Oké, ze is nog maar veertien, maar dat betekent niet dat elke reactie in dit topic een preek moet bevatten. Ze weet dat ze fout zat, dus wrijf het er dan niet nog meer in.

    Meer dan je excuses aanbieden kun je niet doen. Er zal zich vast ooit een situatie voordoen waar één van je vrienden helemaal dronken is en hulp nodig heeft, of zo. Dus zorg dat je dan ook gewoon voor één van hen klaar staat. Vrienden zijn er om je te helpen, dus ze zullen het je ook wel vergeven hebben als ze gezien hebben dat je oprecht spijt hebt. Trakteer ze desnoods op een terrasje/ijsje of weet ik wat, om het goed te maken. ;'D

    Endure schreef:
    (...)

    TWAALF?! Wil je soms dat dat kind een vergiftiging krijgt?
    Volwassenen moeten er 2 nemen en de volgende mag pas weer na 6 uur en je mag er maar ongeveer 6 op een dag.


    Rustig nou maar, ik maak ook een keer een fout. Dat is menselijk hè? :)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Endure schreef:
    (...)

    Nu doe je het weer fout -facepalm- Jij leert blijkbaar dus ook niet van je fouten.

    Hoe dan ook, wat ze heeft gedaan is gewoon oerdom en mag, zoals iemand al zei, gerust gezegd worden. Er is niet voor niks een leeftijdsgrens en wodka en dergelijke mag je niet voor niets pas kopen als je 18 bent. Het is hartstikke slecht voor je, drank, al je hersencellen sterven af en groeien niet meer terug. Dan heeft ze dus examenstress en gaat ze vet haar best doen toch goede cijfers te halen om haar hersenen daarna te verpesten met al die overmatige drank.


    Ik vind dat je nu wel heel overdreven reageert, Endure. Je hebt je punt gemaakt en je gaat verschrikkelijk off-topic hiermee. Beter geef je haar tips in plaats van haar totaal de grond in te praten.

    Wat ook nog wel eens wil helpen is een beker warme melk met anijs, dat werkt tenminste tegen een misselijk gevoel. En blijf vooral eten en drinken, stap een keer onder de douche en bied gewoon je excuses aan. Meer kun je niet doen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Louisaaa schreef:
    Sorry maar zei moet er van leren, en zo zie ik het gewoon.


    Dat is dan jouw visie op dit hele voorval maar veel mensen hebben er nog wat anders over te zeggen dan dat en dat is hun goed recht naar mijn mening. Ze had ervoor kunnen kiezen om dit topic niet te openen maar dat heeft ze wel gedaan en het feit dat ze niet vraagt wat wij er van vinden wil niet zeggen dat iedereen dat dan maar voor zich houdt.

    - Laat je vriendinnen gewoon zien dat je het meent wat je excuses betreft en zorg ervoor dat dit niet meer gebeurt.
    - Ik heb geen ervaring met katers maar ik heb het even voor je nagekeken.
    Een reeds aanwezige kater kan bestreden worden door het drinken van veel vocht. Cafeïnehoudende dranken zijn af te raden, aangezien cafeïne zelf het vochtverlies bevordert (diuretische werking) en voor cerebrale vasoconstrictie zorgt die hoofdpijn kan veroorzaken of verergeren. Het eten van iets sterk gezouten helpt vaak, zout houdt vocht vast, wat belangrijk is daar alcohol net het tegengestelde doet, namelijk vocht verdrijven uit het lichaam.
    Het gebruik van pijnstillers als paracetamol is niet altijd aan te raden aangezien deze ongewenste interacties aan kunnen gaan met alcohol die nog in het lichaam aanwezig is. Wel is het zo dat de pijnstillers meestal een positief effect zullen hebben op symptomen als hoofdpijn.
    wikipedia


    ~ Yesterday I died, tomorrow's bleeding. Fall into your sunlight

    Jullie hebben haar nu wel genoeg afgezeikt en jullie punt wel gemaakt, als ze dat eerder al wist, wat vast wel zo is. Ze vraagt tenslotte om tips. Het is nu al gebeurd, dus... Jullie lijken wel 'n stel oude wijven, zeg :Y)

    Het lijkt mij verstandig als je wel thuisblijft met die schuimparty en de keer daarna laat zien dat je jezelf wel in de hand hebt (: Hoe je van 'n kater afkomt weet ik niet, 'cause I've never been there. Bedank je vrienden in ieder geval en maak ze duidelijk dat dit eenmalig was en dat je je ontzettend schaamt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    RAND0MN3RD schreef:
    (...)

    Ik vind dat je nu wel heel overdreven reageert, Endure. Je hebt je punt gemaakt en je gaat verschrikkelijk off-topic hiermee. Beter geef je haar tips in plaats van haar totaal de grond in te praten.

    Wat ook nog wel eens wil helpen is een beker warme melk met anijs, dat werkt tenminste tegen een misselijk gevoel. En blijf vooral eten en drinken, stap een keer onder de douche en bied gewoon je excuses aan. Meer kun je niet doen.

    Waarom overdrijft ze? Ze drukt haar gewoon met de neus op de feiten, lijkt me logisch.. Want ze vertelt wel de waarheid.
    Maar goed, ik wandel nu het topic uit omdat we inderdaad off-topic gaan :').


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Eigenlijk zou je die kater gewoon moeten uitzitten. Mijn vader zeg altijd, je word één keer zo dronken, je krijgt één keer zo´n kater dat je zweert nooit meer te drinken. Daarna drink je niet meer zo snel te veel.
    Tegen een kater werkt alleen drinken, je krijgt een kater omdat je te weinig gedronken hebt en uitgedroogd bent. Veel drinken en rust houden.
    Als ik jou was zou ik gewoon nooit meer zo veel drinken, je hebt je excuses al aangeboden meer kan je niet doen. En die schuimparty zou ik ook maar overslaan.
    Het is toch wel erg, een 14 jarige gaat meer uit en drinkt meer dan ik, en ik ben 18.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Kom ik aan. Ben 20 en nog nooit dronken geweest.
    Gohja, ik lust niets met alcohol. (:


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Endure schreef:
    Je bent 14, mens, wat is er mis met jou zeg om dan zoveel te drinken en ook nog eens sterke drank.
    Pfft. En ik heb geen tips, zoiets waait vanzelf over. Je hebt het zelf verpest, misschien dat je de volgende keer dat wat beter nadenkt --''


    Ik ben 15 en over 2.5 maand 16, ik ben dan al niet van plan om te gaan drinken..

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 22:54 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik denkt dat ze het snapt...
    En daar heb je vrienden voor, wees er gewoon als zij je nodig hebben. Dit is één van die eenmalige ervaring die je iets heel nuttigs leren dat je niet zal vergeten! Het is de beste leerschool, als het dan toch moest...
    En overdrijf zeker niet met pijnstiller, dat is ongezond, en niet een klein beetje!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Kom op zeg, alsof jullie allemaal heilig zijn. Ik wed ervoor dat 8 van de 10 mensen hier al wel eens alcohol hebben gedronken voor hun 16e. Het kan heus geen kwaad om eens een glaasje te drinken, maar zolang je jezelf maar kan controleren, wat de topicmaakster niet deed, en waarvoor ze al wel zo'n 20 keer gezegd heeft dat ze spijt had. Volgens mij weet ze ze het nu wel.

    Gewoon sorry zeggen, en als ik jou was zou ik niet naar die schuimparty gaan. Volgens mij zou dat wel awkward zijn voor je vrienden.. En tegen katers weet ik helaas niets, gewoon proberen uit te rusten en het over je heen te zetten I guess. Ik heb er zelf nooit last van.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Schuimparty, ging ik normaal ook naartoe. Jammer genoeg is het Werchter dan (:
    + gewoon uitzieken, heb geen ervaring met katers vermits ik altijd de enige ben van ons groepje die zich niet laat meeslepen :)


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley