• Echt. Gisteren was er een fuif, naar aanleiding van het einde van de examens en daarbij het einde van het schooljaar. Omdat ik het laatste trimester heel erg veel stress gehad heb om goeie punten te halen, was ik al van plan me die avond niet in te houden. Maar ik had echt veel te veel gedronken, ik was strontzat. Het probleem was, dat ik geen pauze nam tussen de drankjes en ieder drankje binnen de minuut naar binnen gekieperd had. Ook had ik veel te veel sterke drank op, zoals vodka en jenevershots.

    Nu is het probleem, dat ik de avond voor al m'n vrienden verkloot heb. Na 12 uur, hebben ze niets anders gedaan dan op mij gelet. In de zaal heb ik zonder het te weten ruzie gezocht met een groepje oudere jongens, zo erg dat ze me naar buiten moesten brengen, ik heb vreemde mensen aangesproken, ik viel telkens bijna om, ik schaam me echt dood. Nu heb ik m'n excuses al aangeboden, want door mijn gedrag zijn er ook ruzies ontstaan in het groepje waar ik mee was, en ze zeggen wel dat ze niet boos zijn, maar ik voel me toch schuldig.

    Iemand tips hoe ik het terug een beetje goed kan maken? Volgende week is er wel een schuimparty waar ik naartoe ga, en daar ga ik sowieso geen alcohol drinken, niks. Maar dan moet ik m'n vader nog kunnen overtuigen dat ik mag gaan, want hij heeft me de hele ochtend zien kotsen. Iemand trouwens ook tips tegen een kater? Misselijkheid gaat maar niet over en krijg niks binnen, kan ik dit niet verminderen? Sowieso dat ik nooit meer zo veel drink. -_-


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.

    For real? 14? ...
    k anyway.
    Er is gewoon niks dat je kunt doen. Je hebt al je excuses aangeboden en het is gewoon hopen dat die geacepteerd is/wordt. Je pa overhalen kan alleen door met hem te praten en te beloven dat je gewoon niet gaat drinken. Tegen katers doe ik meestal gewoon niks, het gaat wel over. Of je moet een paracetamol nemen.

    En ken je grens. Als je je al draaierig of whatever voelt, hou dan ook op. So obvious. Ik heb ook zo momenten gehad dat vriendinnen mij in de gaten hielden omdat ik niet recht kon lopen enzo. Maar dan stop ik ook met drinken. Ik heb het nooit zo erg gehad dat ik moest kotsen. Maar ze moesten ermee lachen en ik ook (:


    I live for the applause, you will die for it.

    Aragog schreef:
    (...)
    Lol, wat maakt dat nou weer uit?
    Mijn god, wees de verstandige. Je weet toch heus wel dat het ontzettend slecht is om zo veel te drinken op jouw leeftijd? Laat staan dronken worden.. Ik kan nu wel al die gevolgen voor je gaan opsommen, maar kom op zeg. Wat boeit het dat je niet de enigste bent?!
    Jeetje, ik kan hier zo kwaad om worden.
    Drink je omdat je het lekker vind, of omdat je het 'stoer' vind?
    Want de meeste 14-jarigen drinken om de laatste reden, what about you?
    Wees eens een keer eerlijk tegen jezelf. Je verneukt je lichaam en je toekomst op deze manier.


    Stoer? Ja, waarschijnlijk vind ik ongelofelijk stoer, zo stoer dat ik me fucking schuldig voel tegenover m'n vrienden en vroeg hoe ik het goed kon maken. Achja... Denk wat je wilt. En die reactie, typisch. Je had dezelde boodschap kunnen geven op een aardigere manier, maar zo gaat natuurlijk ook.


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.

    Die kater moet je maar uitzitten. Eigen schuld, dikke bult, zou ik zo zeggen.
    En ik zou je vrienden eens iets trakteren. Wees blij dat je die vrienden had, terwijl je jezelf in nesten had gewerkt.
    En de preek over alcohol heb je al gehad, dus die bespaar ik je.
    God, man, ik wil dat ze eens strenger beginnen te controleren op leeftijden voor te drinken bij fuiven.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 19:56 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Tja, ik vind het wel terecht dat er veel verontwaardigd zijn dat je op je veertiende al zo veel drinkt. Het is je eigen schuld, maar dat weet je dus hopelijk leer je ervan en doe je het niet nog eens.
    Ik ben zeventien en ik voel totaal niet de behoefte om te drinken, maar dat zal per persoon verschillen.


    You are beautiful, you are love.

    SteveTerada schreef:
    Dude je bent 14. -.-


    I'll lick the poison from right off your kiss

    14 jaar en nu al drinken?
    Ik deed dat pas op mijn 16de toen het mocht.
    Als je heel veel alcohol gedronken hebt, dan sterven er hersencellen af. En die zal je lichaam niet meer aanmaken. Wees wat verstandiger met je alcohol zou ik zeggen.
    Ik drink ook als ik uitga. Maar ik houd me in. Heb nog nooit dronken geweest.


    Life is all about having a good time.

    Je bent veertien? o.O Wel, eigen schuld. Ik heb geen tips voor je, omdat ik dan ook niet drink. Ik zou echt eens gaan nadenken over hoe je jezelf in de hand gaat houden, want volgens mij ga jij nog wel eens in een ziekenhuis belanden als je altijd zo drinkt. Je vader heeft gelijk als hij je volgende week niet laat gaan.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 18:02 ]


    comfort in c h a o s

    Ik ben ook 14 en ik drink echt niet, heel soms wel alchohol vrij of zoals laatst bij het kampweerweekend een half flesjes Jills, maar dat vind ik dan echt al meer dan genoeg.
    Ik zou jou vader goed gelijk geven als hij je volgende week niet laat gaan.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Scene schreef:
    (...)

    Stoer? Ja, waarschijnlijk vind ik ongelofelijk stoer, zo stoer dat ik me fucking schuldig voel tegenover m'n vrienden en vroeg hoe ik het goed kon maken. Achja... Denk wat je wilt. En die reactie, typisch. Je had dezelde boodschap kunnen geven op een aardigere manier, maar zo gaat natuurlijk ook.

    Ik zeg niet per definitie dat jij het ook om die reden doet, maar omdat de meesten dat doen.
    En waarom zou ik het aardig brengen? C'mon..
    Ik had gisteren een documentaire gezien van een meisje van acht jaar, dat anorexia had. Die kinderen horen met barbies te spelen, niet denken aan het feit of ze nou dik of dun zijn.
    Nu zijn er mensen die op hun veertiende dronken zijn.. Waar gaat het heen?
    Ik vind dat mensen moeten beseffen dat dit soort dingen onzin zijn. Je hoort niet je stress weg te drinken, en al helemaal niet op deze leeftijd.
    Dus sórry als ik het gemeen overbreng, maar ik snap het gewoon niet. Op je veertiende moet je niet eens aan alcohol of uitgaan denken, maar je richten op school.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    SteveTerada schreef:
    Dude je bent 14. -.-


    Precies wat ik dacht.
    + ik vind het terecht dat je je schaamt. Op jouw leeftijd hoor je niet zoveel te drinken, echt niet.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 18:08 ]


    The universal language of art.

    Aragog schreef:
    (...)


    Woow, wait, 8 en anorexia. Dat is echt wel héel erg.. 0.0

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 18:08 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    SteveTerada schreef:
    Dude je bent 14. -.-


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    For real?


    We accept the love we think we deserve.

    Quiescent schreef:
    (...)

    Woow, wait, 8 en anorexia. Dat is echt wel héel erg.. 0.0

    Vond ik dus ook ._.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ok guys: heads up. Ze heeft iets fouts gedaan - en beseft zich dat maar al te goed - maar ze vraagt niet om bestraffende reacties, toch? En doe alsjeblieft niet zo schijnheilig alsof jíj nooit wat fout doet, want vroeger of later gebeurt er echt wel iets waarvoor je je gigantisch schaamt en waarvan je vooraf al wist dat het fout was wat je deed. Maar toch: je bent jong en je wil wat.

    Ik heb wel twijfels bij hoe je aan die drank bent gekomen? Op feestjes staan ze - hier tenminste - altijd aan de deur om je ID te checken en als je veertien bent kom. je. er. gewoon. niet. in. Simple as fuck.

    Nou meid, ik zou zeggen, kiep wat paracetamols naar binnen (ik raad je aan om er één per uur te nemen, je mag er max. 12 per dag, dacht ik) en eet iets. Drinken moet je ook blijven doen (WATER!) omdat je door de alcohol uitdroogt. En... Tja, uitkateren. En natuurlijk nooit meer doen, I know what it feels like ;)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!