• Nouja, ik zit dus een beetje met iets, omdat ik denk dat ik iemand leuk vind, maar dat gewoon niet echt kan bevatten? Hij is namelijk he-le-maal niet het typ waarvan ik had gedacht dat ik op zou vallen, dus daarom weet ik het gewoon niet meer. Ik weet gewoon niet zeker of ik hem leuk vind.. Vind je iemand leek als je vaak aan iemand moet denken en echt graag met diegene wil praten? I just really dunno.

    En dan, áls ik dus voor mezelf besloten heb dat ik hem leuk vind, wat dan verder? Hij is een vriend van me en we zitten in dezelfde vriendengroep, waardoor ik ook goed bevriend ben met zijn beste vriend.. En die heeft me zelf ooit gezegd dat hij best verlegen is met op iemand afstappen en dat is geloof ik ook zo.. Dus, hoe moet ik het dan aanpakken om er meer dan vriendschap van te maken?

    Just asking, ik ben niet zo goed in dit soort dingen (cat)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Ja, en als je niet op uiterlijk let, zoals ik, dan heb je ook weer problemen met het erbij passen! Ik ben niet hypocriet maar raar :Y)

    Jij let ook op het uiterlijk, onbewust, dat is biologisch bepaalt. Iedereen doet dat, een mooi gezond uiterlijk is een teken van goede genen, wat weer goed is voor de evolutie. Je hoort je partner nu eenmaal aantrekkelijk te vinden.
    Sorry dat wij niet tegen een paar miljoen jaar aan evolutie tegen gaan.

    Maar dan nog, de friendzone bestaat niet. Ik snap niet wat al die jongens verwachten, dat we een relatie met ze nemen ook al voelen we niks voor ze? Dat is pas oppervlakkig. Alsof wij er wat aan kunnen doen dat we wel of niet verliefd worden. Ze zouden blij moeten zijn dat we in ieder geval vrienden met ze zijn, beter dan een kei harde afwijzing.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Floyd schreef:
    (...)
    Jij let ook op het uiterlijk, onbewust, dat is biologisch bepaalt. Iedereen doet dat, een mooi gezond uiterlijk is een teken van goede genen, wat weer goed is voor de evolutie. Je hoort je partner nu eenmaal aantrekkelijk te vinden.
    Sorry dat wij niet tegen een paar miljoen jaar aan evolutie tegen gaan.

    Maar dan nog, de friendzone bestaat niet. Ik snap niet wat al die jongens verwachten, dat we een relatie met ze nemen ook al voelen we niks voor ze? Dat is pas oppervlakkig. Alsof wij er wat aan kunnen doen dat we wel of niet verliefd worden. Ze zouden blij moeten zijn dat we in ieder geval vrienden met ze zijn, beter dan een kei harde afwijzing.


    Lolz, da's een goeie xD

    Ken je de uitspraak over vrienden zijn na een relatie? Dat het hetzelfde is als "the dog died, but you can still keep it if you want to."? Vrienden worden na een afwijzing is een graadje erger, en is eerder "I know you wanted a dog, so here's a dead dog so you know what you missed out on!"


    quidquid excusatio prandium pro

    Vrienden na een relatie is vaak hopeloos tenzij je niet echt een serieuze relatie had en je liever vrienden wilt zijn of die mensen elkaar stiekem nog leuk vinden. My opinion.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Pimpernel schreef:
    Vrienden na een relatie is vaak hopeloos tenzij je niet echt een serieuze relatie had en je liever vrienden wilt zijn of die mensen elkaar stiekem nog leuk vinden. My opinion.


    Als je daarvoor al heel lang vrienden was zou het ook nog kunnen lukken. MAar het is nutteloos om vrienden te zijn met iemand na een afwijzing of een verbroken relatie als je voor die relatie of afwijzing geen sterke band had. Want het zet gewoon de band tussen die twee mensen onder spanning, en als je geen sterke band hebt dan werkt t gewoon niet.


    quidquid excusatio prandium pro

    Je kunt altijd eens met hem beginnen praten en zo peilen of je echt iets voor hem voelt en of het misschien wederzijds is. Alleen praten is nog niet 'vindend' of zo.
    Verder heb ik het gevoel dat het gesprek hier al lang niet meer over gaat. (cat) Maar zoals eerder gezegd is: jongens letten even goed op uiterlijk als meisjes, dus het is niet echt eerlijk om te zeggen dat alleen meisjes daar op letten. En het is logisch dat je iemand aantrekkelijk moet vinden om verliefd te worden, niet?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Als je daarvoor al heel lang vrienden was zou het ook nog kunnen lukken. MAar het is nutteloos om vrienden te zijn met iemand na een afwijzing of een verbroken relatie als je voor die relatie of afwijzing geen sterke band had. Want het zet gewoon de band tussen die twee mensen onder spanning, en als je geen sterke band hebt dan werkt t gewoon niet.

    I agree with this ^


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Tempesta schreef:
    Je kunt altijd eens met hem beginnen praten en zo peilen of je echt iets voor hem voelt en of het misschien wederzijds is. Alleen praten is nog niet 'vindend' of zo.
    Verder heb ik het gevoel dat het gesprek hier al lang niet meer over gaat. (cat) Maar zoals eerder gezegd is: jongens letten even goed op uiterlijk als meisjes, dus het is niet echt eerlijk om te zeggen dat alleen meisjes daar op letten. En het is logisch dat je iemand aantrekkelijk moet vinden om verliefd te worden, niet?


    Nee, volgens mij was het hele punt van dit topic al verlaten (cat)

    Maar tsja, inderdaad, alleen gezellig praten zal ook niet heel veel duidelijkheid opwerpen. Ik moet er maar zelf eens goed over nadenken en dan wellicht actie ondernemen haha (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Lolz, da's een goeie xD

    Ken je de uitspraak over vrienden zijn na een relatie? Dat het hetzelfde is als "the dog died, but you can still keep it if you want to."? Vrienden worden na een afwijzing is een graadje erger, en is eerder "I know you wanted a dog, so here's a dead dog so you know what you missed out on!"

    Ach, een dode hond kan je opzetten en houden, kan je ook doen met je ex.
    Al zou ik hem niet vermoorden en opzetten, de meeste mensen vinden dat niet zo leuk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall