• boeken! Had je al geraden, denk ik...
    Maar er is één probleem, ik kan geen boeken vinden. Ik heb veel (misschien wel te strenge) eisen voor een boek;
    - Géén occulte onderwerpen, zoals; vampieren, paranormale dingen, heksen etc.
    - Géén 'meisjes boeken' die gaan van: Ze word verliefd op die, dat gaat uit dan gaat ze vreemd, en word ze verliefd op die, ze raakt in de problemen, etc.
    - Avonturen moeten er wel in zitten!

    & dat was het wel zo'n beetje.
    Mijn vraag is dus: Heeft iemand misschien ooit een boek gelezen die half/helemaal aan deze eisen voldoet? Zo ja, welke?

    Ik heb nog niet veel boeken gelezen, dus stuur wat je sturen kan! [Ik heb de hongerspelen al wel gelezen, by the way]

    Ben naar de bieb geweest, heb nu:
    - Gone, verlaten van Micheal Grant (Was zeker een leuk boek, nu nog wachten tot de andere delen weer beschikbaar zijn @ de bieb)
    - Vals van Mel Wallis de Vries (Ook uit, beetje raar, maar kon hem niet wegleggen ^^)
    - Exodus van Julie Bertagna [gaf mijn moeder me, geen idee of hij leuk is.]
    Veel van de boeken die jullie zeiden waren al uitgeleend. Volgende keer beter. c:

    Heb nu ook:
    - Lord of the rings deel 1 & 2, de Silmarillion, en de aanhangsels(maar die ga ik niet lezen haha)
    - De grijze jager deel 1
    - & nog een boek, weet de titel niet meer.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 15:11 ]

    Gone? Gone is sciencefiction , maar meer fantasy achtig.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Al mijn ideeën vallen af bij de laatste eis. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ehhh... Er is volgens mij vrij weinig fantasy dat zich in een wereld zonder enige vorm van magie of magische wezens afspeelt. Die twee horen een beetje bij elkaar...


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik weet niet of het wat voor je is maar 'Zielen' van Stephenie Meyer is echt geweldig!

    Omschrijving:

    Wandelaar, de gastziel die melanies lichaam gekregen heeft, wist al dat het moeilijk was om in een mensenlichaam te wonen: de overweldigende emoties, de levendige herinneringen. maar één ding had ze niet verwacht: de vorige bewoonster weigert haar geest te laten overnemen.

    Melanie vult Zwervers gedachten met beelden van jared, de man van wie ze houdt. Zwerver kan zich niet verzetten tegen de herinneringen van haar lichaam, en ze verlangt naar een man die ze nooit heeft ontmoet. Dat is het begin van een romantisch en meeslepend verhaal over twee meisjes in één lichaam, met dezelfde geliefde…


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    RainbowShine schreef:
    Gone? Gone is sciencefiction , maar meer fantasy achtig.


    Ja, die lijkt me best leuk. c:

    Tempesta schreef:
    Al mijn ideeën vallen af bij de laatste eis. (cat)


    Stuur maar gewoon wat je wel zou kunnen sturen zonder die laatste eis c:

    Ik moest vandaag weer denken aan een heel goed boek dat ik ooit heb gelezen:
    De Alchemist van Venetië van Elle Newmark.

    Verder: De Boekendief van Markus Zusak, alles van Cecelia Ahern (sommige van haar boeken gaan toch een beetje over magie, maar heel anders dan de meeste boeken), John Boyne = genie!, Matched en Crossed (en binnenkort het derde deel) van Ally Condie.

    Pfoe, er zijn zoveel goede boeken!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    prejudices schreef:
    (...)

    Stuur maar gewoon wat je wel zou kunnen sturen zonder die laatste eis c:

    Eigenlijk dacht ik aan alle boeken van Robin Hobb, Juliet Marillier en Fiona McIntosh! :Y) Verder is de Stravaganza-serie ook wel leuk, maar het is al een hele tijd geleden dat ik die gelezen heb, dus misschien dat hij wel een beetje kinderlijker is. Gone en The host, zoals al vermeld hierboven, zijn ook tof.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Gone (Michael Grant), Stravaganza (Mary Hofman)of Het Gouden Kompas (Philip Pullman)?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zoals die twee hierboven ook zeggen; Stravaganza is ook fantastisch _O_


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Hersenspinsels - Fran Dorf

    Als de rijke en aantrekkelijke Laura Wade een politiebureau binnenloopt en bekent dat zij verantwoordelijk is voor de gruwelijke moord op een vrouw in Manhatten Street, gelooft niemand haar. Een getuige heeft gezien dat de moord is gepleegd door een man.

    Maar Laura blijft volhouden dat zij haar vriendin heeft vermoord door haar dood te wensen.
    Bij de politie slaat de twijfel toe als blijkt dat Laura op de hoogte is van details betreffende de moord die niet aan de pers zijn vrijgegeven.....


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    The chemical garden trilogy. Verwelken. ZO MOOI C:


    Pretty is just a pretty word.

    jazekerrr!
    Geen bereik- Marian Smid
    De Reunie -Simone van der Vlugt.

    Vooral die laatste is zeker een aanradar, een heel goed boek, het is een thriller, is goed verkocht boe
    k!

    Harry Potter


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    SEXYSTYLESx schreef:
    The chemical garden trilogy. Verwelken. ZO MOOI C:


    idd!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!