• boeken! Had je al geraden, denk ik...
    Maar er is één probleem, ik kan geen boeken vinden. Ik heb veel (misschien wel te strenge) eisen voor een boek;
    - Géén occulte onderwerpen, zoals; vampieren, paranormale dingen, heksen etc.
    - Géén 'meisjes boeken' die gaan van: Ze word verliefd op die, dat gaat uit dan gaat ze vreemd, en word ze verliefd op die, ze raakt in de problemen, etc.
    - Avonturen moeten er wel in zitten!

    & dat was het wel zo'n beetje.
    Mijn vraag is dus: Heeft iemand misschien ooit een boek gelezen die half/helemaal aan deze eisen voldoet? Zo ja, welke?

    Ik heb nog niet veel boeken gelezen, dus stuur wat je sturen kan! [Ik heb de hongerspelen al wel gelezen, by the way]

    Ben naar de bieb geweest, heb nu:
    - Gone, verlaten van Micheal Grant (Was zeker een leuk boek, nu nog wachten tot de andere delen weer beschikbaar zijn @ de bieb)
    - Vals van Mel Wallis de Vries (Ook uit, beetje raar, maar kon hem niet wegleggen ^^)
    - Exodus van Julie Bertagna [gaf mijn moeder me, geen idee of hij leuk is.]
    Veel van de boeken die jullie zeiden waren al uitgeleend. Volgende keer beter. c:

    Heb nu ook:
    - Lord of the rings deel 1 & 2, de Silmarillion, en de aanhangsels(maar die ga ik niet lezen haha)
    - De grijze jager deel 1
    - & nog een boek, weet de titel niet meer.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 15:11 ]

    De Grijze Jager serie? Maar dat is wel echt iets waar je het type voor moet zijn C:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    2+1 - door Maureen Johnson
    BOY7 - door Mirjam Mous
    Haar naam was Sarah - door Tatiana de Rosnay
    Deadline - door Rachel Ward


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    ACB schreef:
    jazekerrr!
    Geen bereik- Marian Smid
    De Reunie -Simone van der Vlugt.

    Vooral die laatste is zeker een aanradar, een heel goed boek, het is een thriller, is goed verkocht boe
    k!


    Life is all about having a good time.

    Erudite schreef:
    De Grijze Jager serie? Maar dat is wel echt iets waar je het type voor moet zijn C:


    Ik heb deel 1 van een vriendin geleend. C:

    Zielen is inderdaad echt heel mooi, één van mijn favoriete boeken. En één van de betere creaties van Stephanie meyers, in tegenstelling tot Twilight.
    En de Pretty Little Liars serie is ook geweldig.


    Your make-up is terrible

    De littekens van mijn leven, van Katie Piper! Die moet je echt zeker lezen!

    Ik heb het bijna uit, moet nog een bladzijde of 20. Maar het is een waargebeurd verhaal, de documentaire is een paar maanden terug op televisie geweest, misschien ken je het verhaal?
    Katie Piper is een gewone, 24 jarige meid die zowel model als presentatrise is. Tot ze een relatie krijgt, deze jongen was toch niet zo goed als ze dacht. Ze wordt verkracht en twee weken daarna heeft die jongen iemand anders 'ingehuurd' om het zo maar te noemen, om zwavelzuur in haar gezicht te gooien.

    Het boek gaat in eerste instantie over haar verleden, hoe ze model is geworden en hoe ze die jongen ontmoet heeft. Daarna gaat het over de aanval zelf, en de revalidatiejaren erna. Het is echt een boek dat je gelezen moet hebben, ik kan niet met woorden beschrijven wat het met me doet. Is het spannend, leuk, interessant? Zo kun je het eigenlijk niet noemen, het is waargebeurd en heel erg dat dat deze meid moet zijn overkomen. Maar toch kan ik niet stoppen met lezen, het is inspirerend, je gaat nadenken over het leven, háár leven, míjn leven, hét leven..


    Inspiration can hit you any time

    En anders.. Ik heb net een heel boekenlijstje voor mezelf gemaakt, dat zou ik je wel eens kunnen sturen als je wilt? Sommige boeken zijn denk ik niet wat je zoekt, ik heb er een paar erbij die over vampieren gaan, en the hunger games maar die heb je al gelezen. Maar over het algemeen gaat het over misdaad, moorden die worden gepleegd en dat een team van rechercheurs dan moeten uitzoeken wie de moordenaar is.


    Inspiration can hit you any time

    Hmmm. *gaat boekenlijsten eens door*
    -Kind van de Nacht van Helen Lowe
    -Het Nachtcircus van Erin Morgenstern (grote aanrader)
    -Darlah: 172 uur op de maan van Johan Harstad (grote aanrader)
    -Witte Kat van Holly Black (grote aanrader)
    -de serie De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel van Michael Scott.
    -Koude Magie van Kate Elliott
    -Hart van Inkt van Cornelia Funke
    -Het groene Vuur van Eva Raaff (grote aanrader)
    -De Hongerspelen van Suzanne Collins
    -De gave van Katsa van Kristin Cashore (grote aanrader)
    -Verraad in de Dalen van Kristin Cashore (grote aanrader)
    -Gesplitst van Neal Shustermann

    Verder komt alles vrij dicht in de buurt van jouw beschrijving.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    "Lord of the Flies" (Heer der Vliegen) is een oud, maar leuk boek. (:


    Not all those who wander are lost.

    V&D heeft uitverkoop vanaf 2 euro, neem een kijkje zou ik zeggen(bloos)


    Shit happens but pee happens a lot more.