• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?

Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Gancanagh| Koningin Camargue | Paard (1)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - lluvia | Koning Moose Anderson | Beer
    - BeIIisario | Koning Rey Venado | Hert (2)
    - BeIIisario Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

Wachters
    - Gancanagh| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - lluvia| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - Aria| Faye Melodié Sanchez | Wachter van Koning Rey Venado*
    -
    -

Floraten onbeperkt
    Meade| Faye Melodié Sanchez*

Mensen onbeperkt
    Gancanagh| William Irial Smelting
    lluvia| Madeline Lucy Walls

[ bericht aangepast op 6 juli 2012 - 14:00 ]

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Atreyu

"Klinkt aanlokkelijk, maar ik ga toch passen, denk ik. Het voelt goed haar terug te hebben, zeker?"
    Ik haal mijn schouders even op, stop mijn sleutels in mijn achterzak en volg zijn blik naar de meisjes. Ik knik zachtjes terwijl er een glimlach op mijn lippen verschijnt. Faye had nog in fluogeel kunnen gekleed zijn, nog had ik alleen oog gehad voor Fedea.
    "Ik dacht dat ik gek werd," geef ik zachtjes toe. "Ik weet niet wat ik had gedaan zonder jullie hulp. Bedankt, man."

Camargue

Ik kijk toe hoe de groep zich even opsplitst in jongens en meisjes en besluit er maar in mee te gaan.
    "Ga jij maar met de jongens spelen," zeg ik plagerig tegen Liam, waarop ik hem nog een liefdevol kusje geef en Eleanor mee sleur naar Fedea en het Floraat meisje. Glimlachend kijk ik van de één naar de ander.
    "Faye, toch?" vraag ik wat onzeker. "Leuk dat je meegekomen bent," zeg ik oprecht, mijn glimlach nog steeds op zijn plaats. "Rey heeft toch niet teveel geruzied he?" grinnik ik.
    Ik herinner me nog vaag een discussie in de auto van Atreyu, toen ik die kogel opgevangen heb.

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Liam

"Ga jij maar met de jongens spelen," Ze kust me nog eens liedevol en gaat er dan met de meisjes vandoor. Ik glimlach en draai me dan om naar Rey en Atreyu. Ik ga naast de twee jongens staan. Eerlijk gezegt weet ik niet waar ze het precies over hebben maar ik vang nog wel de laatste zin op. "Ik weet niet wat ik had gedaan zonder jullie hulp. Bedankt, man." Dat moest dus betekenen dat het over Fedea ging. Tja.. het was een risico maar we hadden het er allemaal voor over gehad.

Rey

"Ik dacht dat ik gek werd. Ik weet niet wat ik had gedaan zonder jullie hulp. Bedankt, man."
    Ik haal mijn schouders op.
    "Ach, jij had waarschijnlijk hetzelfde gedaan voor Liam, of mij."
    Met een glimlach kijk ik even naar Faye.
    "Als er iemand geweest was natuurlijk."
    Grijnzend kijk ik Trey aan en kijk naar Liam die bij ons komt staan.

Fedea

"Dan sleur je ons beide mee? Ik wens je succes."
    Ik giechel.
    "Dat kan ik wel aan, hoor."
    "Als jij het zegt, Fé."
    Ik kijk haar aan en wil wat zeggen, wanneer Cam en Eleanor bij ons komen staan.
    "Faye, toch? Leuk dat je meegekomen bent. Rey heeft toch niet teveel geruzied he?"
    Ik kijk met een 'zie-je-wel'-blik naar Faye.

But I still have this faith in the truth of my dreams.

Eleanor

Ik lach zacht om Cam's woorden naar Liam en laat me vervolgens door haar meesleuren naar Fedea en Faye. Even wist ik me geen houding te geven, de eerste keer dat ik Faye had gezien was ik niet bepaald vriendelijk tegen haar geweest en zelfs nu, na wat ze voor ons had gedaan, wist ik nog niet hoe op haar te reageren. Het kwam door wat ze was, dat was een ding zeker. Dankbaar of niet, het stukje waarin zij altijd nog een floraat was liet me niet helemaal los.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Faye
    "Faye, toch?" Leuk dat je meegekomen bent," zegt Cam als we eenmaal dichtbij haar staan. Ik knik glimlachend, ten teken dat ze het juist heeft.
    Hierna richt ik mijn ogen op Eleanor, ik besluit niets te zeggen, niet wetend wat. De laatste en eerste keer dat we een ontmoeting hadden, ging deze namelijk niet helemaal geweldig.
    "Rey heeft toch niet teveel geruzied he?" zegt ze, waarna ze grinnikt. Ik bijt op mijn lip, kijk kort naar Fedea die me eigenwijs aankijkt. Ik haal lachend mijn schouders op en friemel wat aan mijn pols. Hierna kijk ik op naar het groepje mannen waar we ons van hebben opgesplitst, maar richt me daarna weer tot Cam.
    "Minder erg dan ik verwacht had." geef ik toe. Eerlijk ben ik daar zeker in. "Hoe gaat het met je been?" vraag ik dan toch maar, om van onderwerp te veranderen, iets wat me de beste optie lijkt op dit moment.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Atreyu

"Ach, jij had waarschijnlijk hetzelfde gedaan voor Liam, of mij. Als er iemand geweest was natuurlijk."
    Ik knik.
    "Dat zeker."
    Wanneer ik Rey aankijk, merk ik hoe hij naar Faye kijkt, maar besluit niks te zeggen. Ik wissel even een blik met Liam om te zien of hij het ook gemerkt heeft.
    "Niemand op het oog?" vraag ik subtiel.

Camargue

"Minder erg dan ik verwacht had. Hoe gaat het met je been?"
    Ik frons mijn wenkbrauwen even, maar haal dan mijn schouders op.
    "Het was mijn zij," zeg ik zachtjes. "Maar die is al helemaal genezen, Faunielen-ding," voeg ik er schouderophalend aan toe. Nu is het mijn beurt om even op mijn lip te bijten, wachtend op het moment van ongemakkelijkheid. Maar het komt niet. In feite is er zelfs helemaal niks meer aan Faye dat ik van nature uit afstotelijk vind. Ik haal even adem en kijk Eleanor vragend aan.
    "Hoe is het met jou? Al bekomen?" vraag ik dan aan Faye, om het nog een keer te testen.

Liam

Atreyu en ik wisselen een blik uit en ik grijns bij het horen van Atreyu zijn woorden. "Niemand op het oog?" ik had hem op een bepaalde manier naar Fay zien kijken. Dezelfde manier waarop Atreyu naar Fedea keek en ik waarschijnlijk naar Camargue keek. 'Is fay niets voor je Rey?' Grinnik ik.

Rey

"Dat zeker. Niemand op het oog?"
    Ik schud mijn hoofd.
    "Wie zou dat dan mogen zijn?"
    Lachend kijk ik hem aan.
    "In mijn hele kennissenkring is er niemand vrij," zeg ik heel eerlijk en kijk Trey aan.
    "Op Eleanor na, maar ze is net als een zusje voor mij."
    "Is Faye niets voor je, Rey?"
    Ik kijk ongelovig naar Liam.
    "Dat ze tijdelijk bij me mag logeren, haalt nog niet weg dat ze een floraat is."
    Was, maar ik denk dat het beter is als we dat ook nog even verzwijgen.

[ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 12:59 ]

Eleanor

Een flauwe glimlach is het enige wat ik overbreng als begroeting naar beide meiden en vervolgens luister ik stilletjes naar wat er gesproken wordt. Af en toe kijk ik even om ons heen, of naar de jongens die een stukje verderop staan maar zeg verder niet veel.
    Als Cam me even met een vragende blik aankijkt haal ik half en niet begrijpend mijn schouders op, voordat ze zich weer richt op Faye.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Atreyu

"Is Faye niets voor je, Rey?" zegt Liam, een heel stuk minder subtiel.
    Ik besluit even mijn mond te houden en de reactie van Rey af te wachten. Als ik echter hoor wat hij te vertellen heeft, kijk ik hem beledigd aan.
    "Dat ze tijdelijk bij me mag logeren, haalt nog niet weg dat ze een floraat is."
    Ik vouw mijn armen over mijn borstkas en kijk hem met donkere ogen aan.
    "Dat ze een Floraat is, haalt niet weg dat ze Fedea geholpen heeft. Ze kan er toch ook niet aan doen dat ze in dat gezin geboren is? En haar daden laten duidelijk merken dat ze wel degelijk een geweten heeft," snel ik ter haar verdediging. Zonder haar had ik Fedea waarschijnlijk niet terug gehad.
    Ik schud mijn hoofd even en richt mijn blik op de grond.

Faye
    "Het was mijn zij, maar die is al helemaal genezen, Faunielen-ding." Oh wat ben ik goed bezig. Maak ik nog een fout ook, heel slim van me. Zo valt het alleen maar meer op dat ik veel te veel mijn best probeer te doen om het onderwerp Rey en Faye te ontwijken.
    Ik knik opgelucht naar haar, ondanks dat. Oprecht blij dat het beter met haar gaat en ze niet nog zes weken op bed moet liggen.
    "Hoe is het met jou? Al bekomen?" Ik grinnik en haal mijn hand door mijn haren. Als er iemand is om geen zorgen om te maken, dan was ik het wel.
    "Gaat prima hoor, niets met me aan de hand." Stel ik haar gerust, mijn ogen blijven even op Eleanor haken. Ze was er niet gisteren, niet in het huis in ieder geval. Ik vang vanachter me het gesprek tussen Liam, Trey en Rey op. De woorden floraat blijven in mijn hoofd suizen.
    "En met Fedea gaat het ook goed, niet?" vraag ik grinnikend aan haar en kijk haar kort aan.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Liam

"Dat ze een Floraat is, haalt niet weg dat ze Fedea geholpen heeft. Ze kan er toch ook niet aan doen dat ze in dat gezin geboren is? En haar daden laten duidelijk merken dat ze wel degelijk een geweten heeft," Ik knik kort en instemmend. Atreyu had gelijk. Ze is dan wel een floraat maar dat ze haar familie voor ons 'veraden' heeft zegt toch wel iets over haar. Zoiets zou ze nooit zomaar gedaan hebben. Zou ze terug gaan dan had ze helemaal niets. Haar familie zal vreselijk boos zijn. Ik hoop maar dat we hier snel een goede plek voor haar kunnen vinden. Dat zijn we haar wel verschuldigt.

Rey

"Dat ze een Floraat is, haalt niet weg dat ze Fedea geholpen heeft. Ze kan er toch ook niet aan doen dat ze in dat gezin geboren is? En haar daden laten duidelijk merken dat ze wel degelijk een geweten heeft."
    Ik schud mijn hoofd.
    "Je begrijpt me verkeerd. Faye is vriendelijk enzo, maar het blijft een beetje raar, begrijp je?"
    Ik laat mijn blik even naar de meisjes glijden.
    "Gewoon vrienden, meer niet," verzeker ik Trey, waarbij ik hem weer aankijk.

Fedea

Zwijgend volg ik het gesprek tussen Cam en Faye. Het is de laatste die me uit mijn gedachten haalt.
    "En met Fedea gaat het ook goed, niet?"
    Ik grinnik even en knik.
    "Heel goed. En dat is dankzij jullie allemaal," zeg ik dankbaar, en kijk de drie meisjes breed glimlachend aan.

Atreyu

"Je begrijpt me verkeerd. Faye is vriendelijk enzo, maar het blijft een beetje raar, begrijp je? Gewoon vrienden, meer niet."
    Ik schud mijn hoofd even. Nee, ik begrijp het helemaal niet. Maar dat kan aan mij liggen. De enige reden waarom ik een hekel heb aan die Floraten, is omdat ze Fedea van me af wilden nemen. Faye hielp haar, dus Faye hoort daar niet bij. Simpel als pap.
    "Zullen we dan maar een keer naar binnen gaan?" vraag ik zowal aan Liam als Rey. Ik heb geen zin om het hier nog verder over te hebben.

Camargue

"Gaat prima hoor, niets met me aan de hand. En met Fedea gaat het ook goed, niet?"
    Automatisch glijden mijn ogen naar het meisje in kwestie. Ik probeer niet al te opvallend naar haar buik te kijken. Toch schrik ik op van haar stem.
    "Heel goed. En dat is dankzij jullie allemaal."
    Ik glimlach zachtjes en knik goedkeurend.
    "We moeten er toch voor zorgen dat ons familie veilig is?" zeg ik met knipoog.
    Ik trek even aan Eleanor's arm en begin te trappelen.
    "Ik wil zingeeeeuhn," zeur ik lachend.

Liam

Rey deed een beetje vreemd maar waarschijnlijk lag dat gewoon aan mij. Zullen we dan maar een keer naar binnen gaan?" Steld Atreyu dan voor. 'goed idee.' Samen met de twee jongens volg ik de meisjes. Vanuit de verte hoor ik Camargue haar stem. "Ik wil zingeeeeuhn," ik glimlach en werp een korte blik op de ring rond mijn vinger en focus me dan weer op waar we naartoe gaan.