• Heey peepz,

    ik moet dus een bijbaantje hebben want ik heb geld nodig om al m'n films en cd's te kunnen betalen, maar ik heb besloten dat ik er nog niet klaar voor ben.
    Ik heb nu al 2 x gesolliciteerd en 2 x is het nix geworden
    Hoe komt dat? zul je nu wel denken
    Nou.. Ik had een nette mail gestuurd naar de boekhandel bij ons in de stad die er oké uitzag en waar ik best trots op was. Nou heb ik al niet zo heel veel zin om te gaan werken, vooral omdat het moet doordat we bij ons thuis aan het bezuinigen zijn en mn ouders mn zakgeld hebben gehalveerd (wat volkomen onterecht is want ik heb het hard nodig) en ik vond het al knap van mezelf dat ik voldoende motivatie op had kunnen brengen om een poging te doen. De volgende dag al had ik een mail terug: Sorry je bent nog maar 14, dit is te jong, probeer het nog eens zodra je 16 bent.
    Ik snap die mensen op zich wel maar toch vond ik het niet leuk
    Volgende poging: Vakken vullen bij de Albert Heijn. Hier had ik absoluut geen zin in omdat het me gewoon geen leuk baantje lijkt. Maar omdat ik toch geld wil verdienen heb ik een sollicitatieformulier ingevuld. Ook dit had ik best goed gedaan, weliswaar met wat chagrijnige gezichtsuitdrukkingen maar het is me gelukt. Toen ik op het punt stond om naar de supermarkt te gaan vroeg ik me nog af of ik mn ID-kaart mee zou nemen. Misschien kwam het wel van pas. Maar nee hoor, mamalief zei dat ik die niet nodig zou hebben. Ik dacht, zij zal het wel weten, zij werkt zelf ook al en ze heeft ervaring. Dus ik ging op weg, en natuurlijk toen ik bij de bali stond om mijn formulier in te leveren, kreeg ik het doodleuk weer terug omdat ik geen ID-kaart bij me had..

    Nu denk je misschien, tja, dat is je eigen schuld, had je maar moeten nadenken..
    Dat denk ik zelf ook wel en daarom denk ik dat ik er gewoon nog niet klaar voor ben om te gaan werken. Ik geef niet al die mensen die daar werken de schuld, want zij moeten ook gewoon de regels volgen maar toch kan ik niet ontkennen dat ik strontchagrijnig ben -__-


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    (...)
    Dan komt dat tenminste goed want ik zit al op de toneelschool :D
    Zijn er trouwens baantjes die iets met toneel of theater te maken hebben?


    Je gaat naar die school en je hebt daar geen onderzoek naar gedaan?
    Besef je hoe hard en moeilijk die wereld is?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Peetalover1 schreef:
    (...)
    Dan komt dat tenminste goed want ik zit al op de toneelschool :D
    Zijn er trouwens baantjes die iets met toneel of theater te maken hebben?


    Dat bedoel ik niet. Hier dit bedoel ik. Nee, er zijn niet zulke baantjes voor 14 jarige. En als je later naar een goede toneelschool wilt, zal dat ook een hoop geld kosten. Laat je dat je ouders ook allemaal even betalen? Ik kan hier zo boos om worden om de onwetendheid van jongeren van tegenwoordig. Begin maar bij oppassen of bij een kweker en verwacht niet direct dat je bij een boekenwinkel kan werken.


    To infinity and beyond •

    Peetalover1 schreef:
    (...)
    Dan denk je dat maar. Ik vind het zwaar lullig om zomaar mensen uit te gaan schelden terwijl je diegene niet eens echt kent. En dan kan ik zo over komen maar als je een beetje nadenkt zou je ook kunnen weten dat op internet alles anders overkomt omdat je iemands gevoelens, gedachtes en gezichtsuitdrukkingen niet kan zien.

    Meid, wij kennen jou hele levensverhaal niet.
    En zo is de mens. En zo is Q.


    Deep inside, I've never felt alive

    Peetalover1 schreef:
    (...)
    Dan komt dat tenminste goed want ik zit al op de toneelschool :D
    Zijn er trouwens baantjes die iets met toneel of theater te maken hebben?


    Weet je wel hoe hard die wereld is?
    En al studeer je ervoor, zoveel mensen hebben ervoor gestudeerd, maar veel mensen hebben er nooit echt geld mee verdiend.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    mensen, ik weet dat de filmwereld hard is en ik weet dat ik een grote kans heb om afgewezen te worden maar in tegenstelling tot een simpel bijbaantje kan ik wél tegen kritiek in de theaterwereld. Dat heb ik al vaak genoeg gehad en daar leer ik tenminste iets van. Als ik afgewezen word voor een baantje heb ik het gevoel dat ik gefaald heb en als ik kritiek krijg over theaterdingeh dan heb ik het gevoel dat ik iets geleerd heb en dat ik door moet gaan. Dit komt wrs gewoon omdat ik toneel geweldig vind en een bijbaantje niet -_-


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    mensen, ik weet dat de filmwereld hard is en ik weet dat ik een grote kans heb om afgewezen te worden maar in tegenstelling tot een simpel bijbaantje kan ik wél tegen kritiek in de theaterwereld. Dat heb ik al vaak genoeg gehad en daar leer ik tenminste iets van. Als ik afgewezen word voor een baantje heb ik het gevoel dat ik gefaald heb en als ik kritiek krijg over theaterdingeh dan heb ik het gevoel dat ik iets geleerd heb en dat ik door moet gaan. Dit komt wrs gewoon omdat ik toneel geweldig vind en een bijbaantje niet -_-


    Well suck it up. sometimes you have to do things you don't like.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Dafuq? Verwend nest (cat)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Peetalover1 schreef:
    (...)
    Dan komt dat tenminste goed want ik zit al op de toneelschool :D
    Zijn er trouwens baantjes die iets met toneel of theater te maken hebben?

    Niet iedereen die op een toneelschool zit speelt later in films hoor. Je kan altijd amateurtoneel blijven doen, maar daar verdien je niets mee.
    Een theater heeft altijd mensen nodig aan de kassa, om jassen om te hangen en om achteraf de zaal op te ruimen. Ik denk dat alleen dat laatste misschien nog kan met jouw leeftijd.
    Begin met oppassen, dan kan je je inleven in de rol van 'mama'.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Peetalover1 schreef:
    mensen, ik weet dat de filmwereld hard is en ik weet dat ik een grote kans heb om afgewezen te worden maar in tegenstelling tot een simpel bijbaantje kan ik wél tegen kritiek in de theaterwereld. Dat heb ik al vaak genoeg gehad en daar leer ik tenminste iets van. Als ik afgewezen word voor een baantje heb ik het gevoel dat ik gefaald heb en als ik kritiek krijg over theaterdingeh dan heb ik het gevoel dat ik iets geleerd heb en dat ik door moet gaan. Dit komt wrs gewoon omdat ik toneel geweldig vind en een bijbaantje niet -_-

    Er is een verschil tussen een hobby en werk. Je kan het combineren , maar vaak word dat helemaal niets(cat). Bijbaantjes die zijn niet allemaal geweldig, maar dit is een duidelijk iets van: Deal with it! En als je later gaat studeren dan kan je het best kiezen wat bij je past en kans groter is om aangenomen te worden.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2012 - 14:18 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Peetalover1 schreef:
    mensen, ik weet dat de filmwereld hard is en ik weet dat ik een grote kans heb om afgewezen te worden maar in tegenstelling tot een simpel bijbaantje kan ik wél tegen kritiek in de theaterwereld. Dat heb ik al vaak genoeg gehad en daar leer ik tenminste iets van. Als ik afgewezen word voor een baantje heb ik het gevoel dat ik gefaald heb en als ik kritiek krijg over theaterdingeh dan heb ik het gevoel dat ik iets geleerd heb en dat ik door moet gaan. Dit komt wrs gewoon omdat ik toneel geweldig vind en een bijbaantje niet -_-


    Ja, maar wie weet, zal je wel altijd afgewezen worden, dat is nog mogelijk. Al kan je tegen het kritiek, als je maar afgewezen blijft worden, dan verdien je geen geld en geen geld, dan red je het gewoon niet in het leven. Je moet beneden beginnen, bijbaantjes horen erbij of je het leuk vind of niet.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Peetalover1 schreef:
    mensen, ik weet dat de filmwereld hard is en ik weet dat ik een grote kans heb om afgewezen te worden maar in tegenstelling tot een simpel bijbaantje kan ik wél tegen kritiek in de theaterwereld. Dat heb ik al vaak genoeg gehad en daar leer ik tenminste iets van. Als ik afgewezen word voor een baantje heb ik het gevoel dat ik gefaald heb en als ik kritiek krijg over theaterdingeh dan heb ik het gevoel dat ik iets geleerd heb en dat ik door moet gaan. Dit komt wrs gewoon omdat ik toneel geweldig vind en een bijbaantje niet -_-


    Je spreekt jezelf nogal tegen. Maar je zult we meer afwijzingen krijgen qua baantjes. Maar goed, like i already said ( en honderd anderen hier) zul je toch echt moeten werken als je leuke dingen wilt kopen. Klaar.


    To infinity and beyond •

    meh ik houd niet zo van die mensen die niet durven dromen. Denk aan de wet van Aantrekkingskracht, als je er maar lang genoeg op hoopt, komt het vanzelf uit en als je ergens echt je best voor doet zul je er komen, en dat is wat ik doe met acteren.


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    meh ik houd niet zo van die mensen die niet durven dromen. Denk aan de wet van Aantrekkingskracht, als je er maar lang genoeg op hoopt, komt het vanzelf uit en als je ergens echt je best voor doet zul je er komen, en dat is wat ik doe met acteren.


    Ik zeg ook niet dat je niet moet dromen, maar je moet aan de realiteit blijven denken. Als jij dingen wilt kopen, moet je werken en niet tot je 16e op het (zak)geld van je ouders teren.


    To infinity and beyond •

    Peetalover1 schreef:
    meh ik houd niet zo van die mensen die niet durven dromen. Denk aan de wet van Aantrekkingskracht, als je er maar lang genoeg op hoopt, komt het vanzelf uit en als je ergens echt je best voor doet zul je er komen, en dat is wat ik doe met acteren.


    Ik hou niet zo van mensen die niet willen werken om hun spullen te betalen. (bloos)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Peetalover1 schreef:
    meh ik houd niet zo van die mensen die niet durven dromen. Denk aan de wet van Aantrekkingskracht, als je er maar lang genoeg op hoopt, komt het vanzelf uit en als je ergens echt je best voor doet zul je er komen, en dat is wat ik doe met acteren.


    Lol that's bullshit.

    Als ik mijn hele leven lang droom van leven op de zon, zal het dan gebeuren denk je? -Extreem voorbeeld.
    je meot er hard voor werken, keihard, en die werld ook nog eens veel geluk hebben.

    Plus dat verandert geen zak aan de zaak. Je zal toch ooit moeten werken en er de "motivatie" voor vinden, ook al vind je dat baantje niets. je gaat namelijk echt niet op jonge leeftijd meteen een filmdeal binnen slepen en je ouders kunnen niet alles blijven betalen.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2012 - 14:27 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.