• Heey peepz,

    ik moet dus een bijbaantje hebben want ik heb geld nodig om al m'n films en cd's te kunnen betalen, maar ik heb besloten dat ik er nog niet klaar voor ben.
    Ik heb nu al 2 x gesolliciteerd en 2 x is het nix geworden
    Hoe komt dat? zul je nu wel denken
    Nou.. Ik had een nette mail gestuurd naar de boekhandel bij ons in de stad die er oké uitzag en waar ik best trots op was. Nou heb ik al niet zo heel veel zin om te gaan werken, vooral omdat het moet doordat we bij ons thuis aan het bezuinigen zijn en mn ouders mn zakgeld hebben gehalveerd (wat volkomen onterecht is want ik heb het hard nodig) en ik vond het al knap van mezelf dat ik voldoende motivatie op had kunnen brengen om een poging te doen. De volgende dag al had ik een mail terug: Sorry je bent nog maar 14, dit is te jong, probeer het nog eens zodra je 16 bent.
    Ik snap die mensen op zich wel maar toch vond ik het niet leuk
    Volgende poging: Vakken vullen bij de Albert Heijn. Hier had ik absoluut geen zin in omdat het me gewoon geen leuk baantje lijkt. Maar omdat ik toch geld wil verdienen heb ik een sollicitatieformulier ingevuld. Ook dit had ik best goed gedaan, weliswaar met wat chagrijnige gezichtsuitdrukkingen maar het is me gelukt. Toen ik op het punt stond om naar de supermarkt te gaan vroeg ik me nog af of ik mn ID-kaart mee zou nemen. Misschien kwam het wel van pas. Maar nee hoor, mamalief zei dat ik die niet nodig zou hebben. Ik dacht, zij zal het wel weten, zij werkt zelf ook al en ze heeft ervaring. Dus ik ging op weg, en natuurlijk toen ik bij de bali stond om mijn formulier in te leveren, kreeg ik het doodleuk weer terug omdat ik geen ID-kaart bij me had..

    Nu denk je misschien, tja, dat is je eigen schuld, had je maar moeten nadenken..
    Dat denk ik zelf ook wel en daarom denk ik dat ik er gewoon nog niet klaar voor ben om te gaan werken. Ik geef niet al die mensen die daar werken de schuld, want zij moeten ook gewoon de regels volgen maar toch kan ik niet ontkennen dat ik strontchagrijnig ben -__-


    What by Zeus' beard is going on????

    Als je geen zin hebt om het te doen zal het ook niet gaan werken, je moet gewoon proberen tot het wel lukt, houd moed in de dingen die je doet.


    Don't be like the rest of them, darling

    Peepz, ik kan niet anders zeggen dan dat cd's en films mijn halve leven zijn! Zonder muziek en zonder het acteren heb ik geen reden meer om vrolijk te zijn -_-
    en dan kom ik maar over als een verwend nest, welke tiener wil er nu géén geld om luxeproducten te kopen?


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    Peepz, ik kan niet anders zeggen dan dat cd's en films mijn halve leven zijn! Zonder muziek en zonder het acteren heb ik geen reden meer om vrolijk te zijn -_-
    en dan kom ik maar over als een verwend nest, welke tiener wil er nu géén geld om luxeproducten te kopen?

    Aangezien je op Q kan, heb je internet en dus denk ik een computer/laptop/mobiel apparaat met internet? Nou, dan kan je daar toch best mee op youtube om muziek te luisteren en online een film bekijken? Simpel zat.


    “Love is a contradiction.”

    Peetalover1 schreef:
    Peepz, ik kan niet anders zeggen dan dat cd's en films mijn halve leven zijn! Zonder muziek en zonder het acteren heb ik geen reden meer om vrolijk te zijn -_-
    en dan kom ik maar over als een verwend nest, welke tiener wil er nu géén geld om luxeproducten te kopen?


    Dude, downloaden. Ooit van gehoord? Dan kun je ook nog overleven --'
    Maar zoals je hierboven je verhaal verteld kom je over als verwend. 'Je bent niet klaar om te werken' bullshit. Je WILT niet werken, dat is iets heel anders. Op mijn 14e, werkte ik bij een kweker in de zomer en de rest van mijn zaterdagavonden paste ik op. Dus als je ECHT wilt werken en je cd's en films wilt bekostigen, doe je zoiets. fjds;kajfkldsajkl; bah.


    To infinity and beyond •

    Muziek kun je downlowden en zo op je mobiel zetten, en boeken zijn leuker dan films..


    Don't be like the rest of them, darling

    Barnabas schreef:
    Jemig, wat ben jij een zeur zeg.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Filsm en cd's zijn ook niet meteen behoefte. En anders kun je ze misschien lenen bij de plaatselijke bib?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Peetalover1 schreef:
    Peepz, ik kan niet anders zeggen dan dat cd's en films mijn halve leven zijn! Zonder muziek en zonder het acteren heb ik geen reden meer om vrolijk te zijn -_-
    en dan kom ik maar over als een verwend nest, welke tiener wil er nu géén geld om luxeproducten te kopen?

    Je kan ook gewoon muziek luisteren en downloaden op youtube. En daarna op een CD/MP3/mobiel zetten. En er zijn genoeg site's waar je gratis films op kunt kijken, dus dat zou geen probleem hoeven zijn. En ik denk dat de meeste tieners juist dit doen, inplaats van kopen hoor. En als je toch wil bezuinigen is dit een beter idee vind ik zelf. Zo hou je geld over voor de dingen die je echt nodig hebt. En als je dan zo graag die CD's en films wil kopen, ga dan gewoon werken. Zoals je dit verteld kom je echt over als een verwend nest, omdat je niet wil werken. (;

    [ bericht aangepast op 19 mei 2012 - 13:29 ]


    i'm really try to make it more than what it is, cause everybody dies, but not everybody lives.

    Nee, jullie begrijpen het verkeerd, mijn laptop is al niet zo heel goed en ik kon vroeger films downloaden en muziek er op zetten maar daarmee is hij helemaal naar de klote gegaan en ben ik dus gedwongen de echte versies te kopen, plus dat ik een Directioner ben dus ik wil wel de originele versies hebben :D En ik ben niet verwend, ik heb gewoon besloten dat ik beter nog een paar jaar wacht tot ik een baantje zoek wat ik leuk vind en waar ik genoeg motivatie voor op kan brengen..


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    Nee, jullie begrijpen het verkeerd, mijn laptop is al niet zo heel goed en ik kon vroeger films downloaden en muziek er op zetten maar daarmee is hij helemaal naar de klote gegaan en ben ik dus gedwongen de echte versies te kopen, plus dat ik een Directioner ben dus ik wil wel de originele versies hebben :D En ik ben niet verwend, ik heb gewoon besloten dat ik beter nog een paar jaar wacht tot ik een baantje zoek wat ik leuk vind en waar ik genoeg motivatie voor op kan brengen..


    Dan moet je met de consequenties leven dat je dus niet zoveel cd's en dvd's kan kopen. Klaar, probleem opgelost.


    To infinity and beyond •

    Peetalover1 schreef:
    Nee, jullie begrijpen het verkeerd, mijn laptop is al niet zo heel goed en ik kon vroeger films downloaden en muziek er op zetten maar daarmee is hij helemaal naar de klote gegaan en ben ik dus gedwongen de echte versies te kopen, plus dat ik een Directioner ben dus ik wil wel de originele versies hebben :D En ik ben niet verwend, ik heb gewoon besloten dat ik beter nog een paar jaar wacht tot ik een baantje zoek wat ik leuk vind en waar ik genoeg motivatie voor op kan brengen..

    Uhu, je wilt dus geld besparen, maar je moet perce een orginele versie, juist ja dit klopt.. Als je echt geld nodig hebt, dan besluit je meestal om te werken maar goed. En ookal is je laptop slecht, je kan ook gewoon op zo'n youtube mp3 converter ofzo, dat hoef je niet te downloaden, dus je laptop is best wel een slechte 'smoes'.


    i'm really try to make it more than what it is, cause everybody dies, but not everybody lives.

    Peetalover1 schreef:
    Nee, jullie begrijpen het verkeerd, mijn laptop is al niet zo heel goed en ik kon vroeger films downloaden en muziek er op zetten maar daarmee is hij helemaal naar de klote gegaan en ben ik dus gedwongen de echte versies te kopen, plus dat ik een Directioner ben dus ik wil wel de originele versies hebben :D En ik ben niet verwend, ik heb gewoon besloten dat ik beter nog een paar jaar wacht tot ik een baantje zoek wat ik leuk vind en waar ik genoeg motivatie voor op kan brengen..

    Dan nog: waarom niet downloaden? Of hebben jullie maar één computer in huis?

    O, en ik ben sinds kort helemaal fan van Muse, maar ik luister ook gewoon naar gedownloade versies? Je kunt ook gewoon downloaden en later, als je geld hebt, voor de verzameling de echt CD's kopen...

    [ bericht aangepast op 19 mei 2012 - 13:37 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb nooit gezegd dat ik geld wil besparen, dat willen mijn ouders..
    En mijn laptop is een voorbeeld, natuurlijk heb ik een mp3 waar ik muziek op kan zetten maar het is niet hetzelfde en het is een oud ding met een barst in het scherm en het is van de intertoys, kom op.. dan snap je toch wel dat ik iets anders wil?


    What by Zeus' beard is going on????

    we hebben nog een laptop maar die is van mn moeder en no way dat ik daar op mag om iets te downloaden, mijn ouders zijn er fel op tegen en wat mij betreft hebben ze gelijk, mijn laptop is ook naar de klote door dat downloaden..


    What by Zeus' beard is going on????

    Ik weet niet wat je nou van ons wilt, maar geen geld = geen dvd's & cd's. Dus eh, ja .. als je niet werkt dan heb je pech.


    To infinity and beyond •