• Heey peepz,

    ik moet dus een bijbaantje hebben want ik heb geld nodig om al m'n films en cd's te kunnen betalen, maar ik heb besloten dat ik er nog niet klaar voor ben.
    Ik heb nu al 2 x gesolliciteerd en 2 x is het nix geworden
    Hoe komt dat? zul je nu wel denken
    Nou.. Ik had een nette mail gestuurd naar de boekhandel bij ons in de stad die er oké uitzag en waar ik best trots op was. Nou heb ik al niet zo heel veel zin om te gaan werken, vooral omdat het moet doordat we bij ons thuis aan het bezuinigen zijn en mn ouders mn zakgeld hebben gehalveerd (wat volkomen onterecht is want ik heb het hard nodig) en ik vond het al knap van mezelf dat ik voldoende motivatie op had kunnen brengen om een poging te doen. De volgende dag al had ik een mail terug: Sorry je bent nog maar 14, dit is te jong, probeer het nog eens zodra je 16 bent.
    Ik snap die mensen op zich wel maar toch vond ik het niet leuk
    Volgende poging: Vakken vullen bij de Albert Heijn. Hier had ik absoluut geen zin in omdat het me gewoon geen leuk baantje lijkt. Maar omdat ik toch geld wil verdienen heb ik een sollicitatieformulier ingevuld. Ook dit had ik best goed gedaan, weliswaar met wat chagrijnige gezichtsuitdrukkingen maar het is me gelukt. Toen ik op het punt stond om naar de supermarkt te gaan vroeg ik me nog af of ik mn ID-kaart mee zou nemen. Misschien kwam het wel van pas. Maar nee hoor, mamalief zei dat ik die niet nodig zou hebben. Ik dacht, zij zal het wel weten, zij werkt zelf ook al en ze heeft ervaring. Dus ik ging op weg, en natuurlijk toen ik bij de bali stond om mijn formulier in te leveren, kreeg ik het doodleuk weer terug omdat ik geen ID-kaart bij me had..

    Nu denk je misschien, tja, dat is je eigen schuld, had je maar moeten nadenken..
    Dat denk ik zelf ook wel en daarom denk ik dat ik er gewoon nog niet klaar voor ben om te gaan werken. Ik geef niet al die mensen die daar werken de schuld, want zij moeten ook gewoon de regels volgen maar toch kan ik niet ontkennen dat ik strontchagrijnig ben -__-


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    Ik heb nooit gezegd dat ik geld wil besparen, dat willen mijn ouders..
    En mijn laptop is een voorbeeld, natuurlijk heb ik een mp3 waar ik muziek op kan zetten maar het is niet hetzelfde en het is een oud ding met een barst in het scherm en het is van de intertoys, kom op.. dan snap je toch wel dat ik iets anders wil?

    Eh, je bent toch wel oud genoeg om je ouders te begrijpen en ze te helpen? Als mijn ouders willen besparen, en als we niet zo veel zouden hebben, zou ik ze juist helpen (;
    En ookal is je mp3 oud, of van de intertoys, so what.. je kan er muziek opluisteren, het is beter dan niets..


    i'm really try to make it more than what it is, cause everybody dies, but not everybody lives.

    Peetalover1 schreef:
    Peepz, ik kan niet anders zeggen dan dat cd's en films mijn halve leven zijn! Zonder muziek en zonder het acteren heb ik geen reden meer om vrolijk te zijn -_-
    en dan kom ik maar over als een verwend nest, welke tiener wil er nu géén geld om luxeproducten te kopen?

    Ik geef je een kleine hint:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Peetalover1 schreef:
    Peepz, ik kan niet anders zeggen dan dat cd's en films mijn halve leven zijn! Zonder muziek en zonder het acteren heb ik geen reden meer om vrolijk te zijn -_-
    en dan kom ik maar over als een verwend nest, welke tiener wil er nu géén geld om luxeproducten te kopen?


    Oh en over deze zin is het antwoord heel simpel; werken. Elke tiener die 'luxeproducten' wil hebben, werkt er voor. Dat is nou eenmaal de leven. (:


    To infinity and beyond •

    Starships schreef:
    (...)

    Oh en over deze zin is het antwoord heel simpel; werken. Elke tiener die 'luxeproducten' wil hebben, werkt er voor. Dat is nou eenmaal de leven. (:

    This.


    i'm really try to make it more than what it is, cause everybody dies, but not everybody lives.

    Er zijn hier al een heleboel voorbeelden gegeven: oppassen, plukken, krantenwijk, enz. Waarom doe je dat dan niet?


    Deep inside, I've never felt alive

    Tchaikowski schreef:
    Er zijn hier al een heleboel voorbeelden gegeven: oppassen, plukken, krantenwijk, enz. Waarom doe je dat dan niet?


    Omdat ze daar niet klaar voor is.


    To infinity and beyond •

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Wat doe jij dan als werk? (:

    Ik zit aan de kassa/sta aan de versafdeling (kaas, traiteur, charcuterie, vers vlees) in de supermarkt

    Je zegt dat je pas binnen een paar jaar gaat werken, voor mij goed. Maar dan moet je hier niet komen zeuren dat je geen geld hebt om cd's en films te kopen die je gratis kan kijken/luisteren.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Starships schreef:
    (...)

    Omdat ze daar niet klaar voor is.

    Ik dacht dat het alleen die twee voorbeelden waren... Maar, oké...
    Dan is het gewoon je eigen schuld. Wil je niet werken, dan krijg je er ook niks voor terug... :W


    Deep inside, I've never felt alive

    natuurlijk snap ik mijn ouders en natuurlijk wil ik ze helpen maar ik ben en blijf een puber van 14 jaar die ook gewoon haar behoeftes heeft, ik snap dat ik voor mn geld zal moeten werken maar nu heb ik er gewoon nog niet de motivatie voor, is het nog veel te druk, heb ik nog niet genoeg geleerd en ben ik er duidelijk nog nietklaar voor.


    What by Zeus' beard is going on????

    Peetalover1 schreef:
    natuurlijk snap ik mijn ouders en natuurlijk wil ik ze helpen maar ik ben en blijf een puber van 14 jaar die ook gewoon haar behoeftes heeft, ik snap dat ik voor mn geld zal moeten werken maar nu heb ik er gewoon nog niet de motivatie voor, is het nog veel te druk, heb ik nog niet genoeg geleerd en ben ik er duidelijk nog nietklaar voor.

    Ja dus, je bent 14 en oud genoeg om ze te helpen vind ik. En als jij zelf zegt dat je er nog niet klaar voor bent, wat zeur je hier dan?


    i'm really try to make it more than what it is, cause everybody dies, but not everybody lives.

    Peetalover1 schreef:
    natuurlijk snap ik mijn ouders en natuurlijk wil ik ze helpen maar ik ben en blijf een puber van 14 jaar die ook gewoon haar behoeftes heeft, ik snap dat ik voor mn geld zal moeten werken maar nu heb ik er gewoon nog niet de motivatie voor, is het nog veel te druk, heb ik nog niet genoeg geleerd en ben ik er duidelijk nog nietklaar voor.


    Veel te druk om een avond in de week op te passen? Lieve schat, volgens mij is dit geen kwestie van niet klaar voor zijn, maar een kwestie van niet willen werken voor je geld.


    To infinity and beyond •

    Cuore schreef:
    (...)
    Ja dus, je bent 14 en oud genoeg om ze te helpen vind ik. En als jij zelf zegt dat je er nog niet klaar voor bent, wat zeur je hier dan?

    My thoughts exactly... :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Starships schreef:
    (...)

    Veel te druk om een avond in de week op te passen? Lieve schat, volgens mij is dit geen kwestie van niet klaar voor zijn, maar een kwestie van niet willen werken voor je geld.


    True. Oppassen is meestal neit veel werk in de avond en zodra de kinderen op bed liggen kun je zelf nog wat studeren of iets voor jezelf doen.

    Ik vind inderdaad dat je verwend overkomt: voor muziek heb je youtube, er is zelfs een youtube downloader, en zijn genoeg sites waar je gratis films kan kijken of zelfs downloaden...
    Voor luxe moet je werken, that's life.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Amused schreef:
    . Maar dan moet je hier niet komen zeuren dat je geen geld hebt om cd's en films te kopen die je gratis kan kijken/luisteren.


    Kijk, als je mij een zeur vindt mag je dat best vinden maar ik vraag niet om dit soort reacties. Ik plaats gewoon een bericht over iets waar ik upset over ben om vervolgens uitgemaakt te worden voor zeur of verwend nest, als je niet geïnteresseerd bent in mijn bericht, reageer dan gewoon niet.
    Degene van wie ik dit gequote heb moet zich niet aangesproken voelen want er zijn er meer


    What by Zeus' beard is going on????

    Je zegt zelf dat je er nog niet klaar voor bent, dus wat zeur je hier dan?
    En even een kleine hint.

    Je kan youtube nog gebruiken om muziek te luisteren en ooit gehoord van www.1channel.ch ?


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.