• Ik ben een tijdje geleden gestopt met mijn opleiding. Vanaf september ga ik beginnen met iets nieuws waar ik eigenlijk niet helemaal achter sta (Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn).

    Wat mij heel erg trekt, is de Pilotenopleiding. Nu zal je denken aan de Flyacademy, maar ik wil in een helikopter, niet een vliegtuig, en dat kan niet op de Fly Academy. Weet iemand hoe het met een opleiding speciaal voor Helikopter piloten zit? Of het financieel haalbaar is en of er veel werk voor is?

    Daarnaast trekt de Politieacademie mij ook. Ik heb mn havo diploma dus ik kan Politiekundige (HBO, 1 niveau lager is Hoofdagent en dan voldoet vmbo/mbo diploma) studeren. Dan kom je ook op straat enzo terecht, maar kun je ook leidinggevende funcites vervullen enzo.
    Wat dat betreft ben ik bang dat ik daar niet goed genoeg voor ben. Heeft iemand ervaring met de selectieprocedures? Is de Academie aan te raden?

    Of heeft iemand in het algemeen tips over het bovenstaande?
    Ik ben wanhopig, vooral met het vooruitzicht dat ik straks met een opleiding ga starten waar mijn hart niet echt naar staat.

    Als je politie wilt worden via de politieschool moet je een fysieke en psycologische test afleggen. Meer weet ik ook niet en van helikopers weet ik nog minder.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Moet je geen VWO hebben gedaan om piloot te worden?
    Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij wel.


    Tell me about it, stud.

    Mijn zus wou/wil ook piloot worden, maar die doet nu eerst Luchtvaart Technologie, en dat schijnt erg leuk te zijn en dat is een HBO opleiding


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bradshaw schreef:
    Moet je geen VWO hebben gedaan om piloot te worden?
    Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij wel.


    Zeker weten? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je wel met de havo mocht:O i heb trouwens wel mijn P van een opleiding.

    Ik zou zowiezo niet voor het eerste gaan , omdat je er zelf niet helemaal achter staat. Piloot lijkt me echt supperleuk , maar is wel een dure opleiding en een politieopleiding is heel moeilijk om binnen te geraken omdat naart schijnt voor de psychologsiche proeven heel zwaar zijn ... hopelijk maak je de juiste keuze !


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Zeker weten? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je wel met de havo mocht:O i heb trouwens wel mijn P van een opleiding.


    Je Propedeuse van het HBO is sowieso genoeg om naar de Uni te mogen. Dus dan sta je weer gelijk aan VWO. Maar het ligt ook aan het profiel dat je gedaan hebt op je middelbare natuurlijk.

    Maar als ik jou was, zou ik nog heel ernstig erover nadenken. Iets doen waar je niet volledig achterstaat, lijkt me niet het beste plan.

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Zeker weten? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je wel met de havo mocht:O i heb trouwens wel mijn P van een opleiding.


    Oja! Je hebt gelijk. Ik heb het even opgezocht.
    Mijn lijkt het ook leuk om in die sector te werken namelijk, maar dan zou eerder voor stewardess gaan denk ik haha.


    Tell me about it, stud.

    Ja stewardess is ook gaaf natuurlijk. Wat ik daar altijd zo jammer aan vind is dat het werk in principe hetzelfde blijft (mensen serveren eigenlijk) , ondanks dat je veel reist (al zie je niet veel meer dan het vliegveld).

    Ooh, bedankt voor de link!

    Jessiiicaa schreef:
    Ja stewardess is ook gaaf natuurlijk. Wat ik daar altijd zo jammer aan vind is dat het werk in principe hetzelfde blijft (mensen serveren eigenlijk) , ondanks dat je veel reist (al zie je niet veel meer dan het vliegveld).
    Ooh, bedankt voor de link!


    Dit is absoluut niet waar. Het ligt aan de reizen die je maakt. Ga je naar Amerika kan je daar wel vijf dagen blijven hangen in een hotel. Het ligt aan het aantal vluchten naar die bestemming, hoe lang de reis duurt en waar het precies is.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    WATIC schreef:
    Als je politie wilt worden via de politieschool moet je een fysieke en psycologische test afleggen. Meer weet ik ook niet en van helikopers weet ik nog minder.


    plus je moet pepperspray ondergaan en je moet naar het ME dorp waar je inelkaar geslagen word O__o


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Idyllic schreef:
    (...)

    Je Propedeuse van het HBO is sowieso genoeg om naar de Uni te mogen. Dus dan sta je weer gelijk aan VWO. Maar het ligt ook aan het profiel dat je gedaan hebt op je middelbare natuurlijk.

    Maar als ik jou was, zou ik nog heel ernstig erover nadenken. Iets doen waar je niet volledig achterstaat, lijkt me niet het beste plan.


    Nee, inderdaad, maar mijn ouders lopen echt vet te pushen. We hebben er al meerdere keren ruzie om gehad maar ze begrijpen gewoon niet dat ik het niet wéét. Dat ik ontzettend twijfel. Ik vind het gewoon moeilijk.

    Ik heb me vandaag ff op de politieacademie georienteerd en dat lijkt me toch ook wel erg gaaf!;)

    gewoon even: vind je gevechtspiloot iets voor jou? Ook al zei je niet iets over militair ofzo.


    -

    Pilote worden lijkt me echt gaaf en dan vooral voor defensie of de overheid. Ik heb ook al gekeken naar de Marine. Daar kun je ook als Vlieger werken (daar heet het geen piloot, maar vlieger), maar dan moet je wel 6 maand de algemene millitaire opleiding volgen. Ik weet niet zeker of ik dat wel aankan.

    Jessiiicaa schreef:
    Pilote worden lijkt me echt gaaf en dan vooral voor defensie of de overheid. Ik heb ook al gekeken naar de Marine. Daar kun je ook als Vlieger werken (daar heet het geen piloot, maar vlieger), maar dan moet je wel 6 maand de algemene millitaire opleiding volgen. Ik weet niet zeker of ik dat wel aankan.


    klink spannend, het hele gedoe.


    -

    Inderdaad! Alleen denk ik niet dat ik het aankan, dus heb ik het van mijn lijstje afgestreept. Luchtmacht kan trouwens pas op je 28e.