• Ik ben een tijdje geleden gestopt met mijn opleiding. Vanaf september ga ik beginnen met iets nieuws waar ik eigenlijk niet helemaal achter sta (Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn).

    Wat mij heel erg trekt, is de Pilotenopleiding. Nu zal je denken aan de Flyacademy, maar ik wil in een helikopter, niet een vliegtuig, en dat kan niet op de Fly Academy. Weet iemand hoe het met een opleiding speciaal voor Helikopter piloten zit? Of het financieel haalbaar is en of er veel werk voor is?

    Daarnaast trekt de Politieacademie mij ook. Ik heb mn havo diploma dus ik kan Politiekundige (HBO, 1 niveau lager is Hoofdagent en dan voldoet vmbo/mbo diploma) studeren. Dan kom je ook op straat enzo terecht, maar kun je ook leidinggevende funcites vervullen enzo.
    Wat dat betreft ben ik bang dat ik daar niet goed genoeg voor ben. Heeft iemand ervaring met de selectieprocedures? Is de Academie aan te raden?

    Of heeft iemand in het algemeen tips over het bovenstaande?
    Ik ben wanhopig, vooral met het vooruitzicht dat ik straks met een opleiding ga starten waar mijn hart niet echt naar staat.

    Ik zou, als ik jou was, naar een loopbaanadviseur gaan.
    Die weet er heel veel over en dan kan je ook testen doen/informatie krijgen enzo.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Jessiiicaa schreef:
    Ja stewardess is ook gaaf natuurlijk. Wat ik daar altijd zo jammer aan vind is dat het werk in principe hetzelfde blijft (mensen serveren eigenlijk) , ondanks dat je veel reist (al zie je niet veel meer dan het vliegveld).

    Ooh, bedankt voor de link!


    Dat is niet waar. Ik ken mensen die als stewardess werken.
    Als je als stewardess internationaal vliegt, dus echt naar andere continenten, blijf je sowieso wel minstens 24 uur op een plek (en vaak nog wel langer), omdat je ook je slaap nodig hebt. En dan slaap je in de mooiste hotels + je krijgt vaak geld dat je mag uitgeven op de bestemming waar je bent.
    Een buurvrouw van mij vliegt op Amerika en Azië en heeft gewoon de mooiste plekken gezien door haar werk. Dus dat je alleen het vliegveld ziet is absoluut niet waar. Daar zijn grondstewardessen voor. :]

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 20:10 ]


    Tell me about it, stud.

    Illuminati schreef:
    Ik zou, als ik jou was, naar een loopbaanadviseur gaan.
    Die weet er heel veel over en dan kan je ook testen doen/informatie krijgen enzo.


    Ja dat is ook wel een goed idee.