• Ik zoek goede Engelse boeken maar wel met een aantal eisen. Ik wil Engelse boeken, geen Amerikaanse. Persoonlijk heb ik echt een hekel aan Amerikaanse boeken. Daarbij moet het verhaal me ook vanaf het begin kunnen aangrijpen anders heb ik niet meer het geduld om verder te lezen. Ik lees over het algemeen geen fantasie. Hebben jullie goede tips?

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Bridget Jones (nerd)

“Love is a contradiction.”

The curious incident of the dog in the night-time.

Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

Mag Australische schrijver ook? > The Book Thief van Markus Zusak

Cecelia Ahern schrijft heel goed (: Zij is Iers. Tot nu toe is nog niet een boek tegengevallen.

If I die young, send me away with the words of a lovesong.

- The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde (Robert Louis Stevenso: Schots)
    - Jane Eyre (Charlotte Brontë: Engels)
    - Dracula (Bram Stoker: Iers)
    - The Picture of Dorian Gray (Oscar Wilde: Iers)
    - Alice's adventures in Wonderland, Through the looking glass (Lewis Carroll: Engels)

Oh yes, anything published by Vintage Classics

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Reepicheep schreef:
    Mag Australische schrijver ook? > The Book Thief van Markus Zusak

Cecelia Ahern schrijft heel goed (: Zij is Iers. Tot nu toe is nog niet een boek tegengevallen.

Die is echt zeer mooi.

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Cosette schreef:
    - The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde (Robert Louis Stevenso: Schots)
    - Jane Eyre (Charlotte Brontë: Engels)
    - Dracula (Bram Stoker: Iers)
    - The Picture of Dorian Gray (Oscar Wilde: Iers)
    - Alice's adventures in Wonderland, Through the looking glass (Lewis Carroll: Engels)

Oh yes, anything published by Vintage Classics

Ik heb Dorian al gelezen. Addicted, ik kan niets anders zeggen.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

I know right, als je die mooi vond dan zijn de andere ook zeker iets voor jou. Ik kijk vanavond wel een keer in mijn boekenkast wat ik nog staan heb ^^

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Cosette schreef:
    I know right, als je die mooi vond dan zijn de andere ook zeker iets voor jou. Ik kijk vanavond wel een keer in mijn boekenkast wat ik nog staan heb ^^

Nice, want ik wil mijn Engels wat bijschaven. Normale Engelse lessen heb ik nog nooit gehad dus ga ik het mezelf maar eens aanleren.

Pride and prejudice?

Tell me about it, stud.

Bradshaw schreef:
    Pride and prejudice?

Heb ik ook al gelezen. Persoonlijk vond ik hem matig maar voor school was het prima.

Brave New World.

I am an idiot, I move.

Never Let Me Go van Kazuo Ishiguro, is van een Japans/britse schrijver maar speelt zich af in Engeland en het is echt een prachtig boek!

As travars

The pillars of the earth? van K. Follett (en ook zijn andere boeken)
    Ik weet niet hoe dat voor jou zal zijn... Maar het is een dik (1200pgs) boek, middeleeuwen (kerk speelt een grotere rol), romantiek en actie.

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

Flemish schreef:
    The pillars of the earth? van K. Follett (en ook zijn andere boeken)
    Ik weet niet hoe dat voor jou zal zijn... Maar het is een dik (1200pgs) boek, middeleeuwen (kerk speelt een grotere rol), romantiek en actie.

Is dat niet het boek waar ze proberen een kerk te bouwen?
    Ik raad The Left Hand of God aan, van Paul Hoffman, een Briton.

Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

Terry Pratchetts boeken, wel erg moeilijk.

Your make-up is terrible