• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Chaim | Koning Moose Anderson | Beer
    - Burlington | Koning Rey Venado | Hert (2)
    - Burlington Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Chaim| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Forbes| Faye Melodié Sanchez
    Citizen| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Cosette| William Irial Smelting
    Chaim| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    Ik glimlach naar haar en kus haar wang. 'Je bent mijn alles dat weet je hopelijk wel he Cam? ' ik onderdruk een gaap en grijns. 'Maar ik ben echt kapot dus als ik niet meer reageer komt het daardoor.'

    Madeline

    Geluidloze tranen stromen over mijn wangen en ik snik in stilte. 'W-wat werkt het beste? ' weet ik eruit te krijgen. Claire maakt een meelevend geluidje. 'Dat ligt eraan lieverd voor sommige is het goed om thuis te blijven maar voor andere als ze opgenomen worden. ' ik snik nog eens. 'Ik. .. ik wil niet terug naar de kliniek. '

    Rey

    "Snap ik. Anders slaap je er een nacht over?"
    Ik twijfel.
    "Langs de ene kant wil ik inderdaad er eerst goed over nadenken, maar langs de andere kant... Dit voelt zo goed, en misschien als we het er gewoon op wagen, dat dit op iets kan uitdraaien?"
    Ik verstrengel even onze vingers.


    Fedea

    "Dan heb je geluk, want ik ga nergens heen."
    Ik geeuw even.
    "Ook niet naar de slaapkamer, waar een bed staat dat groter is?"
    Glimlachend kijk ik hem aan en ik druk mijn lippen voor enkele seconden liefdevol op de zijne. Ik ben doodmoe, maar wil nog niet gaan slapen, bang dat ik weer wakker word zonder hem.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Langs de ene kant wil ik inderdaad er eerst goed over nadenken, maar langs de andere kant... Dit voelt zo goed, en misschien als we het er gewoon op wagen, dat dit op iets kan uitdraaien?" Ik voel zijn vingers in de mijne haken en glimlach kort.
    "Ik laat de keus aan jou over." zeg ik zachtjes. Hij is immers de fauniel, degene die onsterfelijk is. Ik druk voorzichtig een paar kusjes op zijn lippen.
    "Hoewel ik moet toegeven dat de tweede optie me wel aanstaat." vervolg ik zachtjes en grinnik even.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Ik laat de keus aan jou over. Hoewel ik moet toegeven dat de tweede optie me wel aanstaat."
    Ik frons even en kijk haar aan.
    "Waarom mijn keuze? Het is aan jou of je jouw beperkte tijd wil verdoen met mij."
    Grinnikend streel ik even door haar haren.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Waarom mijn keuze? Het is aan jou of je jouw beperkte tijd wil verdoen met mij." Mijn beperkte tijd. De weinige tijd die ik in vergelijking met hem had.
    "Zo beperkt is die tijd nou ook weer niet, hoor." zeg ik lachend en kijk hem dan serieus aan.
    "Maar goed, ik zou mijn beperkte tijd, zoals jij dat noemt, wel willen besteden met jou." Een glimlach siert er rond mijn lippen en vlug druk ik mijn lippen teder op de zijne.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Camargue

    "Je bent mijn alles dat weet je hopelijk wel he Cam? Maar ik ben echt kapot dus als ik niet meer reageer komt het daardoor."
    Voor ik het weet ontsnapt er een geluidje van absolute vertedering aan mijn lippen.
    "Dat weet ik," fluister ik liefdevol. Ik druk een kusje op zijn lippen. "En ik hoop dat je beseft dat het andersom net zo is." Ik geef hem nog een kusje. "En dan hou ik nu mijn mond zodat je kan slapen."
    Ik vlei me nog een keer tegen hem aan en trek de lakens wat verder over ons heen.

    Irial

    "Ik. .. ik wil niet terug naar de kliniek."
    Het doet me pijn haar zo te zien. Ik ga naast haar zitten en neem haar hand vast terwijl ik haar in de ogen kijk.
    "Als je denkt dat therapie zal werken, is het voldoende voor mij," fluister ik. Die persoon aan de andere kant van de lijn moet maar even wachten.
    Ik aai even over haar wang om te tonen dat ik blij ben dat ze de beslissing genomen heeft een hulpverlener te bellen. Geduldig wacht ik tot ze het gesprek afgerond heeft.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    "En dan hou ik nu mijn mond zodat je kan slapen." Ze komt dichter bij me liggen en trekt de lakens verder over ons heen. Ik glimlach en kus haar. 'Slaap lekker Cam.' Mompel ik nog en zwijg dan terwijl mijn ademhaling langzamer word.

    Madeline

    "Als je denkt dat therapie zal werken, is het voldoende voor mij," Ik kijk geschrokken op. Ik had Irial niet binnen horen komen. Hij neem mijn hand vast en kijkt me aan. Hij streeld mijn wang en ik focus me dan weer op de telefoon. 'Ik zal morgen een afspraak voor je maken zodat je zo snel mogelijk ergens terecht kunt.' Verteld Claire. 'Ja, dankje.' Prevel ik. 'an bel ik je morgen slaap lekker Maddie.' 'Welterusten.' Met die woorden hang ik op.

    Camargue

    "Slaap lekker, Cam."
    Ik glimlach en zucht tevreden.
    "Slaap zacht, Liam," fluister ik.
    Ik sluit mijn ogen en merk hoe moe ik echt ben. Ik moet mezelf ook niet zo forceren. Maar ik heb nu eenmaal een hekel aan stil zitten.

    Irial

    "Ja, dankje. Welterusten."
    Ik kijk toe hoe ze ophangt en schuif wat dichter naar haar toe.
    "Dat was een hele dappere beslissing," fluister ik. "De enige reden waarom ik zo kwaad word, is omdat ik om je geef, Madeline. Ik kan het niet aanzien hoe je jezelf zoveel kwaad doet, om een ideaal dat niemand van je verwacht."
    Ik neem haar gezicht in mijn handen en druk een kusje op haar voorhoofd. Voorzichtig laat ik één hand over haar zij glijden.
    "Als ik dit doe," fluister ik. "Dan wil ik geen ribben voelen, maar zachte, warme en vooral genoeg huid. Ik wil je vastnemen en je tegen me aan trekken zonder bang te zijn dat ik je pijn doe of dat ik iets breek."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Madeline

    Zijn hand gaat over mijn zij. "Als ik dit doe, dan wil ik geen ribben voelen, maar zachte, warme en vooral genoeg huid. Ik wil je vastnemen en je tegen me aan trekken zonder bang te zijn dat ik je pijn doe of dat ik iets breek." Ik sla mijn ogen neer en slik. 'I-ik...' Ik kom niet goed uit mijn woorden en bijt op mijn onderlip om niet te gaan huilen. 'Ik kan het niet alleen.' Fluister ik dan.

    Liam

    Hoelaat het is weet ik niet maar de zon schijnt al een beetje. Ik kijk slaperig opzij naar Camargue die nog steeds vredig ligt te slapen.

    Rey

    "Zo beperkt is die tijd nou ook weer niet, hoor. Maar goed, ik zou mijn beperkte tijd, zoals jij dat noemt, wel willen besteden met jou."
    "Beperkter dan de mijne, in elk geval. En als je het niet erg vindt, wil ik dan ook liever niet met je gezien worden wanneer je oud en verrimpeld bent."
    Ik grinnik zachtjes.
    "En meen je dat? Met mij?"
    Glimlachend kijk ik haar in de ogen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Beperkter dan de mijne, in elk geval. En als je het niet erg vindt, wil ik dan ook liever niet met je gezien worden wanneer je oud en verrimpeld bent." Beledigd kijk ik hem aan. Natuurlijk heb ik er aan gedacht, natuurlijk drong het vanaf onze eerste kus wel tot me door, dat als dit iets zou gaan worden en we bij elkaar zullen gaan blijven we er ooit aan moeten geloven.
    "En meen je dat? Met mij?" Ik grinnik en knik lichtjes.
    "Eigenlijk mag ik dat nu nog niet zeggen, maar mijn gevoelens zeggen nu van wel." geef ik toe en wrijf even over mijn wang.
    "En ik ben nog lang niet verrimpeld," zeg ik plagend.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Eigenlijk mag ik dat nu nog niet zeggen, maar mijn gevoelens zeggen nu van wel. En ik ben nog lang niet verrimpeld."
    Ik bijt even op mijn lip.
    "Nee, je bent nog lang niet verrimpeld," zeg ik lachend.
    Ik druk zacht mijn lippen op de hare, met haar gezicht in mijn handen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Nee, je bent nog lang niet verrimpeld," Ik voel zijn handen tegen mijn gezicht aandrukken wanneer hij me kust. Subtiel druk ik hem dichter tegen me aan en kus hem teder terug. Ik laat mijn hand door zijn haren gaan, de andere laat ik rond zijn nek rusten.
    "En als ik verrimpeld ben koop ik ladingen cosmetica om ervoor te zorgen dat het niet opvalt." zeg ik lachend, waarna ik hem weer terug kus.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "En als ik verrimpeld ben koop ik ladingen cosmetica om ervoor te zorgen dat het niet opvalt."
    Ik grinnik.
    "Of liposuctie."
    Mijn handen op haar wangen trek ik iets naar achter, zodat haar huid strakker wordt, en haar mond eigenlijk een grote dunne streep. Ik schud lachend mijn hoofd.
    "Maar nu ben je mooi zoals je bent."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Of liposuctie. Maar nu ben je mooi zoals je bent." Ik schud heftig met mijn hoofd om het eerste, voel me gevleid door zijn laatste opmerking.
    "Echt niet, is doodeng." geef ik toe en pak zijn handen beet. Ik grinnik even en zie mezelf al op de snijtafel liggen. Ik heb het nooit op ziekenhuizen en dergelijke gehad.
    "Ik vermijd ziekenhuizen en dat soort dingen het liefst. Stel je voor dat het mis gaat." Die kansen wou ik niet hebben. Beter uren voor de spiegel staan. Glimlachend kijk ik hem aan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.