• Goed, ik weet het antwoord, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dit weten. Ik gok tergend weinig mensen. Maar we kunnen het altijd proberen.

    In welke gemeente (en welk dorp/gehucht) kwamen de Amerikanen binnen om Nederland te bevrijden in de tweede wereldoorlog?

    Als iemand die van België weet, mag hij/zij die pb'en aan mij, dan plakken we die er gewoon bij. :Y)
    Probeer eens zonder op te zoeken. En als je het toch gaat opzoeken en je komt hierbij terecht: Noorbeek is niet goed! Op wiki staat dat dit de eerste gemeente was die bevrijdt is, maar Noorbeek is geeneens een gemeente.

    Good luck.

    Oh, ik weet dat dit een vaag topic is, maar probeer het gewoon.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 18:31 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Iets met geschiedenis dus ;D?
    Ik ga er niet eens aan denken om dat op te zoeken ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh, dat heb ik wel gehad en ik wist het ook, maar ben het nu vergeten :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 18:31 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 18:31 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    Nee, het was Eijsden, Mesch, Noorbeek en Mheer.


    _O_

    Mijn vader heeft me het paadje laten zien van waar ze aankwamen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 18:31 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    (...)

    Yay. Geschiedenisnerd. In Dinxperlo kwamen ook troepen binnen, en to be honest, heeft mijn oma mijn opa ontmoet toen hij Nederland binnenkwam om zijn broer op te halen - die óók bij de Royal Air Force zat van Engeland :D. En zij heeft me zijn onderscheidingen laten zien C:


    Awesome!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    (...)

    Awesome!


    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 18:31 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    (...)

    -trots op opa-
    Mijn andere opa zat in het verzet... Maar hij werd opgepakt en in een kamp gezet, waar hij is ontsnapt. Later is hij teruggekomen in Utrecht, waar mijn oma toen woonde als vijftienjarig meisje, en hij is daar in gaan wonen bij hen - omdat mijn betovergrootvader en betovergrootmoeder toch genoeg geld hadden om nog iemand van te onderhouden - en is later met haar getrouwd. Hij was dus... 26. Maar ja. Liefde kent geen leeftijd, toch?
    Mijn andere grootouders hadden ook een groot leeftijdsverschil, lol. Ik heb laatst foto's teruggezien van het trouwen (van beide opa's en oma's) en stiekem waren ze best knap! Lol.


    Wat een verhaal! Echt geweldig.
    Maar hoe is hij überhaupt kunnen ontsnappen uit zo'n kamp?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    (...)

    Wat een verhaal! Echt geweldig.
    Maar hoe is hij überhaupt kunnen ontsnappen uit zo'n kamp?


    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 18:32 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Normandië? XD


    Life is hard and then we die

    Colorblind schreef:
    (...)

    Hij kon een bulldozer besturen en heeft toen twee van zijn vrienden achterop gezet, heeft daarbij een zo'n Nazi-dinges geschept :D
    Hij is teruggelopen. Vanuit Duitsland naar Nederland. LOPEND. En onderweg raapte hij peuken op, waar hij de tabak uithaalde die hij weer verkocht voor iets te eten en een slaapplek. Ik ben echt zó damn trots :"D. En de grootouders van iemand die ik vroeger een vriend noemde maar die ik nu nooit meer wil zien (hij is zelf Duits), waren wel Nazi's xD


    Waaw, dat klinkt echt als een verhaal uit een boek, maar echt geweldig! Haha.
    Dat is echt indrukwekkend.

    Weet je ook welk kamp?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PUKKELx DING schreef:
    Normandië? XD


    Ja, maar dat ligt niet in Nederland. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat weet ik zeker niet, want ik ben een Belg. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.