Jace Dagget.
Het meisje begint nu nog harder te neuriën en luistert totaal niet naar wat ik net gezegd had. Dit was dus allang het moment geweest waarbij ik mijn pistool op diegene gericht had en diegene zou bedreigen, maar dat deed ik nu niet. Simpelweg, omdat het een meisje is.
Als ik zoiets bij een meisje zou doen dan zou ik het erg laf van mezelf vinden. Zo'n iemand ben ik dan weer niet om zo ver te gaan.
Gasten die dat wel deden daar schaam ik me voor en ik wil daar niet mee vergeleken worden.
Nu begint het meisje hardop te zingen. Waarschijnlijk deed ze dit om me te irriteren en ik wist dat het haar zou lukken.
'Zeg, ben je doof ofzo?! Zoek 's een lekker ander plekje,' verhef ik mijn stem nu. Mijn wenkbrauwen zijn nu samengetrokken en mijn hand probeerde ik tegen te houden om niet mijn pistool te richting op het meisje. Als dit nu niet ophield dan wist ik niet hoelang ik mezelf nog kon tegenhouden.
Ik richt mijn ogen nog steeds richting het pistool in plaats van naar het meisje en als dit zo door ging dan wist ik van mezelf dat mijn ogen straks blind van woede werden.. en niet alleen mijn ogen.
Jess(ica) Alexis Lane.
Val had zich naar mij omgedraaid en zwaait. 'Welkom Jess,' hij buigt zich over mijn kopje met koffie en glimlacht. 'Goede keus,' zegt hij en hij neemt een slok van zijn eigen kopje koffie.
'Had je overigens nu wel of geen suiker in de koffie? Ik ben namelijk vergeten wat je erin wou, het enige wat ik wist is dat je het graag zwart had.'
“Ik heb het altijd zwart en geen rotzooi erin, dat verpest de smaak.”
Hij draait zich om naar de jongen en zegt: 'Oh, mijn excuses, zei je ie- aaah!' Schreeuwt Val opeens uit het niets. Zijn gezicht zie ik met pijn samentrekken en hij krimpt ineen.
Zo snel als dat mijn blije gezichtsuitdrukking op mijn gezicht kwam, was het ook meteen weer veranderd. Er zat nu een felle, vurige blik in mijn ogen die richting de jongen keken en mijn ogen waren ook niet van plan om van richting te wijzigen.
Tenminste, voorlopig niet.
“Hij heeft je verdomme niets gedaan! What the fack ben jij aan het doen?!” Verhef ik mijn stem.
Ik wilde hem ook pijnigen, net zo hard als dat hij Val heeft laten pijnigen, maar ik moest me nu richten op Val. Om er voor te zorgen dat hij niet nog meer pijn krijgt.
'Aaah! Nee! Help!' Ik zie een paar tranen ontsnappen en Val valt in het zand, slap en zwak.
'S-sorry,' hoor ik de jongen zeggen.
Fel draai ik me om en bal ik mijn handen tot vuisten. “Nee, niets sorry!”
Opeens hield het op en Val stond op. 'Is dat.. je gave?' Vroeg hij, terwijl hij een stap achteruit zette.
'Alsjeblieft.. doe dat niet nog eens,' smeekt hij.
Tenminste, het lijkt erg op smeken. Waarom smeekt hij nou? Smeken is laag, Val.
Maar ergens, het kwam door die botte klootzak! Hij heeft Val pijn gedaan en daar zal hij voor boeten.
Val pakt mijn schouders vast, waarschijnlijk voor de steun of vanwege dat hij duizelig is, en mijn blik hield de jongen nog steeds vast.
“Als je Val nog eens wat flikt, jochie. Dan zweer ik dat ik je leven zuur ga-” Ik stopte mijn zin vanwege Val.
Opeens haalde Val zijn hand weg van mijn schouder alsof er wat aan de hand is.
Verbaasd keek ik naar Val en ik zag dat hij mij met grote ogen aankijkt. Waarom kijkt hij me aan alsof ik een of andere monster ben? Wat heb ik gedaan? Niets toch..
'Wie is.. Jeremy?' vraagt hij met geschokte stem.
Nu was het mijn beurt. Het was alsof ik in een zwart gat werd geduwd. Hoe in hemelsnaam kon hij het bestaan van Jeremy weten? Ongelovig schudde ik mijn hoofd dat het niet waar kon zijn en mijn ogen verwijdde zich.
“Wat.. maar..” Stotterde ik. Ik wist niet hoe ik hier op moest antwoorden. Hoe moest ik erop antwoorden?
Goed, ik moet mezelf vermannen. Ik schudde mezelf wakker en haalde mezelf uit 't zwarte gat waar ik zonet in geduwd was.
“Dat gaat je niets aan, Val.” Zei ik met kribbige, vijandige stem.
Celeste stond er ook al een hele tijd bij, maar ik had niets tegen haar gezegd. Daar was dit nu niet het goede moment voor.
Nee, dit zijn nu niet de goede herinneringen die op moest halen van Jeremy. Dat mag gewoon niet.
Don't walk. Run, you sheep, run.