Oh my. Ik schaam me echt kapot. Sorry, sorry, sorry! Ik ben de laatste paar weken helemaal niet op Q geweest, alleen om even snel te checken voor een wedstrijd waar ik aan meedoe en verder niet. Ik voel me echt vetschuldig tegenover Aurelia/Val en zeker tegen IHeartMusicc.
Jace Dagget.
Een grijns komt om haar lippen. 'Ik kan het, maar dan moet je me geen bevelen opgeven,' antwoord ze. 'Je moet wel respect hebben voor degene bij wie je te gast bent,' knipoogt ze.
Heb ik laten zien of merken dat ik geen respect voor haar heb dan? Voor zover ik weet heb ik geen aanstalten gemaakt om haar ten schande te maken of zelfs iets ergers.. dus ik heb zeker respect voor haar.
Zachtjes grinnik ik om haar antwoord.
'Maar oke, problemen heb ik genoeg maar tot nu toe mijn grootste probleem is de vraag waarom ik hier zit.' Een simpel antwoord. Iedereen vraagt zich af waarom ze hier zitten.
'En waarom ik dit gesprek eigenlijk met je aan ga,' voegt ze er wat later aan toe. Ik kijk verrast op naar haar. Waarom ze dit gesprek aan gaat? Zo zo, pittig wijffie. Eerst laat ik haar uitpraten voor ik hier op terug antwoord.
'De andere problemen ga je maar achter moeten komen. Je zal mijn vertrouwen moeten winnen,' zegt ze wat kalm. Net zoals jij bij mij, dacht ik. 'Wie zegt dat ik jou vertrouwen wil?' Terugkaatsing van woorden.
Zij vraagt zich af waarom ze uberhaupt dit gesprek aangaat en ik vraag wie er uberhaupt gezegd heeft dat ik haar vertrouwen wil. Wie weet vind ik haar wel een arrogant wijf en wil ik helemaal niets met haar te maken hebben, dus wat maakt het haar zo zeker dat ik haar aardig zou vinden?
'Maar vertel maar,' zegt ze. Wat moet ik vertellen ook al weer? Oh ja. Wacht. Dat stomme gedoe over wat 'vanalles' betekend bij mij. Ha! Dat gaat haar niets aan.
'Maar iets verteld me dat vertrouwen hier ook een rol gaat spelen,' knipoogt ze.
Ik grinnik, sta op van het andere bed, doe mijn shirt nogmaals eens goed en loop de kamer uit, maar stop bij de deurpost. Ik draai mijn hoofd niet om, maar blijf gewoon straal voor me kijken naar de kale muur. 'Tot een volgende keer Liberty.'
En een zacht, geheimzinnig gegrinnik laat ik horen.
Jess(ica) Alexis Lane.
'Je hebt goede herinneringen om te koesten. Ik heb ze ook, al zijn ze schaars.' Zei Val.
Ja, die heb ik zeker. Het is niet dat ik er zoveel heb, maar ik denk er graag aan terug. Alles nadat het gebeurde met mijn broer veranderde alles. Mijn moeder stortte in elkaar en ik veranderde totaal. Ik werd een gebroken meisje van binnen en een botte, arrogant iemand van buiten. Het maakt me helemaal niets uit wat er gebeurd met me en wat ze van me vinden.
Dan schiet de zin van Val in mijn hoofd. Ik heb ze ook, al zijn ze schaars. Dat klinkt zo.. eenzaam. Hij had zeker niet zulke liefde van zijn ouders gekregen? Ik haat het om medelijden te hebben met iemand, laat staan dat iemand ze voor mij heefd, maar ik voelde toch ergens een stukje medelijden opkomen voor Val.
Nee, hij had er totaal niets aan. Net zoals ik.
Hij antwoord op mijn vraag met een: 'Waarom.. vraag je me dat?' Alleen een zwakke glimlach laat ik aan hem zien, ik antwoord er niet op. Ik wil alleen een ja of nee horen.
Dan vervolgens opent hij zijn mond weer.
'Ja,' zegt hij.
'Tot het tegendeel bewezen is.'
De zwakke glimlach bevind zich nog steeds op mijn gezicht en mijn trieste blik probeer ik te verbergen en voor nu lukt het al een hele tijd. Tenminste, dat denk en hoop ik dan.
'Oké.' Zeg ik als enigste. Ik bedenk me hoe ik dit het beste kan vermelden tegen hem, maar hij opent zijn mond en zegt dat hij koffie gaat halen.
Ik haal mijn schouders op en ik knik. De gitaar pak ik weer van de grond en stop een sigaret in mijn mond. 'Haal ook voor mij, Val.' Zeg ik, terwijl ik op de gitaar wat deuntjes speel.
Hopelijk heeft hij het gehoord, want hij doet de deur dicht vlak nadat ik het zei. Mijn ogen hadden hem gevolgd en ik was stil.
'Ik ben er voor je, Val. Je kunt naar me toekomen als je wilt uithuilen.'
Ik ontferm me over mijn gitaar en speel zachtjes een deuntje. A Fine Frenzy - Almost Lover.
'Quick kid quick, so harsh and cynical. Touches stricken, cold and clinical. What a transformation to behold. But I don't like this new, I want the old.'
De zachte, serene en droevige klanken klinken zachtjes en glippen door het raam dat ik nog open heb staan.
Don't walk. Run, you sheep, run.