• Dit is het raadsel spel. Ik geeft jullie 4 verschillende raadsels. De raadsels hebben met elkaar te maken. je moet proberen te raden om wat voor voorwerp het gaat. de 4 raadsels hebben iets met elkaar gemeen. als ze ze alle 4 weet te raden ontdek je iets bijzonders. Sucses iedereen die er aan mee doet. Ben benieuwd hoe slim jullie zijn.

    Raadsel 1: Als je naar de nummers op mijn gezicht kijkt vind je nergens 13

    (wat is het?)

    Raadsel 2: Strijk mijn kop één keer lekker hard wat eens rood was is nu zwart.

    (wat is het?)

    Raadsel 3: Met acht vooruit niet terug we beschermen de koning tegen ’n aanval in de rug

    (wat zijn het?)

    Raadsel 4: Wij zijn vijf dingetjes die je dagelijks hoort. Je vind ons op een tenniscourt

    (Wat zijn het?)


    Als je de antworden op alle 4 de raadsels weet kom je een stuk veder. Wat hebben de raadsels met elkaar gemeen. ( wat komt overeen.) Als je dit weetkom je een stuk dichter bij een woord. Want daar komen alle raadsels opuit een woord dat je moet raden om te winnen.





    De antwoorden van alle vier raadsel worden pas later bekend gemaakt.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 maart 2011 - 22:08 ]

    een lucifer


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Wil je je volgend raadsels in dit topic doen? Courtesan heeft je dit in je eerste deel ook al gevraagd.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Het is inderdaad een lucifer


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Amused schreef:
    Wil je je volgend raadsels in dit topic doen? Courtesan heeft je dit in je eerste deel ook al gevraagd.



    Hoe bedoel je?

    Doe het zo a.u.b.


    Antwoord raadsel 1:
    antwoord Raadsel 2:
    antwoord Raadsel 3:
    antwoord Raadsel 4:

    en dan mag je proberen te kijken wat het verband tussen de Raadsels te raden sucses. Laat het spel beginnen

    2 is idd een lucifer
    3 zijn pionnen?


    #WWED - What Would Emma Do?

    1. Klok, die had ik al in het vorige topic.
    2. Lucifer.
    3. De pionnen in een schaakspel.
    4. Hm, die weet ik niet meteen. Daar ga ik vannacht over nadenken. x'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    TheJoker schreef:
    (...)


    Hoe bedoel je?

    Dat dit je 2e topic al is, inverband met 'het raadsel spel'.
    Je had dus in het eerste topic verder moeten gaan met raadsel 2, 3 en 4, en niet in een nieuw topic.
    Als je verdere uitleg wilt dan mag je me mailen.
    Ik sluit nu je eerste topic.

    Krull schreef:
    (...)
    Dat dit je 2e topic al is, inverband met 'het raadsel spel'.
    Je had dus in het eerste topic verder moeten gaan met raadsel 2, 3 en 4, en niet in een nieuw topic.
    Als je verdere uitleg wilt dan mag je me mailen.
    Ik sluit nu je eerste topic.


    Oké is goed ik heb nu alles in 1 topic gezet

    1: is een klok
    2: Lucifer
    3: Pionnen (nerd)
    4: Doe is moeilijk die weet ik Niet


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Antwoord raadsel 1: Klok
    antwoord Raadsel 2: Lucifer
    antwoord Raadsel 3: Pionnen
    antwoord Raadsel 4: Tennisballen (?)


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    AAngezien het 5de raadsel moeilijker is zal ik helpen want de raadsels zijn officiel engels dus hier het 5de raadsel in het engels dan word et misschien wat makkelijker.

    Raadsel 5 in het engels: We’re five little items of an everyday sort. You will find us all in a tennis court.

    Hopelijk word het nu makkelijker.

    TheJoker schreef:
    Dit is het raadsel spel. Ik geeft jullie 4 verschillende raadsels. De raadsels hebben met elkaar te maken. je moet proberen te raden om wat voor voorwerp het gaat. de 4 raadsels hebben iets met elkaar gemeen. als ze ze alle 4 weet te raden ontdek je iets bijzonders. Sucses iedereen die er aan mee doet. Ben benieuwd hoe slim jullie zijn.

    Raadsel 1: Als je naar de nummers op mijn gezicht kijkt vind je nergens 13

    (wat is het?)

    Raadsel 2: Strijk mijn kop één keer lekker hard wat eens rood was is nu zwart.

    (wat is het?)

    Raadsel 3: Met acht vooruit niet terug we beschermen de koning tegen ’n aanval in de rug

    (wat zijn het?)

    Raadsel 4: Wij zijn vijf dingetjes die je dagelijks hoort. Je vind ons op een tenniscourt
    (Deze is lastig dus hier de preciese vertaling:)
    We zijn vijf kleine onderdelen van een alledaagse soort. U zult alle vinden ons in een tennisbaan

    (Wat zijn het?)


    Als je de antworden op alle 4 de raadsels weet kom je een stuk veder. Wat hebben de raadsels met elkaar gemeen. ( wat komt overeen.) Als je dit weetkom je een stuk dichter bij een woord. Want daar komen alle raadsels opuit een woord dat je moet raden om te winnen.





    De antwoorden van alle vier raadsel worden pas later bekend gemaakt.

    5 weet ik niet man ..


    Hope goes lost but never dies.

    1:klok
    2:lucifer
    3:8 pionnen
    4:5 tennisballen?

    [ bericht aangepast op 11 maart 2011 - 17:16 ]


    Doe je niet anders voor om er bij te horen want dan ben je niet jezelf