Maxime Milla Fowler
'Het spijt me van je vader,' zegt hij en ik haal mijn schouders op. Het is beter zo, voor hem.
Liam blijft mijn blik ontwijken, maar eindelijk haalt hij diep adem en begint dan toch zijn verhaal. Iets waar ik stiekem op had gehoopt. Hij vertelt het verhaal van zijn zusje met een hese stem en je ziet dat het moeilijk gaat. Logisch, niemand wil graag iets over de dood van zijn zusje vertellen. "Deze zomer" is helemaal niet lang geleden, maar eigenlijk nog heel recent. Bah, ik heb nu echt geen idee wat ik moet antwoorden.
'Dat is verschrikkelijk,' fluister ik zachtjes, geraakt door zijn verhaal. Ik zoek naar de juiste woorden, maar kan ze niet vinden.
'Maar het is niet jouw schuld, Liam. En ik snap dat je dat nu niet van mij aan wil nemen, maar het is echt zo. Als het stoplicht net op oranje springt, mag je nog doorrijden, dat is beter als wanneer je op het laatste moment enorm hard op de rem moet trappen. Die andere auto moet door het rood zijn gereden, dat kan niet anders. Stoplichten springen niet zo snel achter elkaar op een andere kleur. Dus, jij door oranje en hij door rood. Wie is er dan fout? De andere auto.' Mijn stem wordt een beetje harder, maar dat komt omdat ik er gewoon niet tegen kan dat Liam zichzelf hier de schuld van geeft. Dat kan gewoon niet en als hij dat blijft doen, zal hij haar dood nooit goed kunnen verwerken.
Tyler Samuel Fowler
'Zeg, T, ik weet niet wat jij gaat doen, maar ik ga mijn tassen dumpen op mijn kamer. Ik word er een beetje moe van om het telkens heen en weer te slepen.'
Ik spring op en loop opnieuw achter haar aan.
'Pardon, T?' vraag ik en lach even. 'Dat klinkt alsof ik een T-Bone steak ben. Mijn prachtige, witte neus is dan het bot wat er altijd inzit en het grootste deel van het vlees in beslag neemt. Vreselijk.' Ik herken mezelf haast niet meer terug. Normaal ben ik een man van weinig woorden, maar bij Joan lijk ik wel een spraakwaterval. Ik jaag haar dadelijk nog weg met mijn woorden. Het liefst wil ik met haar mee lopen, maar wat als ze niet wil?
Fuck, ik ben een jongen, ik kan dat prima zelf bepalen. Bovendien, die Joseph loopt nog altijd rond en deze keer is hij misschien nog wel bozer en daardoor nog sterker. Wat ik denk is pure onzin, maar ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat Joan me gewoon nodig heeft.
'Ik loop wel mee,' floept eruit. Hé, ik was nog niet klaar met nadenken! Snel lul ik er wat achteraan.
'Want weet je, deze school is soms net een doolhof. Aangezien jij nieuw bent, kun je misschien nog niet alle kamers vinden. Straks verdwaal je nog,' zeg ik met een speelse grijns, maar mijn mond is nog niet van plan zich dicht te houden en ratelt lekker verder.
'Jij hebt een grote, sterke man nodig en die staat nu zo'n beetje voor je neus.' Jouw mooie neus ja.
[ Awesome! Wat voor piercing heb je? ]
[ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 16:14 ]
everything, in time