ja op de basisschool, ze zeiden altijd dat ik dik en lelijk was... toen had ik er heel erg last van, maar nu niet meer ik heb het gewoon uitgehouden tot ik naar de middebare ging. en nu als iemand zo'n opmerking maakt, ookal is het voor de grap, trek ik me er niets meer van aan.
maar eigenlijk, diep van binnen ben ik er wel verschikkelijk onzeker van geworden... maar dat laat ik niet merken, maar toch, als menden het zeggen doet het diep van binnen wel pijn...
in de eerste ging allen echt heel goed ik kreeg meer vrienden en haalde best goede cijfers, tot ik in het zieken huis kwam, want ik werd met spoed geopereerd, want ik had een teratnoom ofzo (valt onder tumoren), op mijn linker eierstok. dus die is nu weg. maar ik misde dus een paar weken school, nog niet eens zo heel veel, maar toen ik terug kwam ging alles echt slecht qua cijfers. ik kon zoveel leren als ik wou maar ik haalde alleen maar onvoldoendes. dus aan het eide van het jaar kreeg ik te horen dat ik een keuze had : of naar havo of het jaar over doen. ik had er voor gekozen om naar havo te gaan, maar al mijn andere vriendinnen gingen wel allemaal naar vwo.
in het tweede kwam ik dus in mijn nieuwe klas, in het begin was het wel een leuke klas, maar later niet meer. ze gingen me negeren en als ze iets zeiden dan was het als ik, in hun ogen, iets verkeerd deed of om te zeggen dat ik lelijk was. het sloopte me gewoon van binnen, elke dag wat meer.
ik was dus ook best vaak ziek omdat ik mijn klas niet meer kon trekken, waardoor ik allemaal reactie's kreeg van vrienden, of ik bang was of ik niet nog lager zou zakken. BAM nog meer pijn. op de geven moment wou ik gewoon niets meer, alleen nog in mijn bed liggen.
mijn moeder had toen de school gebeld en uiteindelijk ben ik naar een andere klas gegaan.
in die nieuwe klas is het echt VEEL leuker dan in de andere, nog niet perfect, maar veel leuker.
alleen ik ben eigenlijk nog wel heel onzeker, altijd als iemand zeg dat ik lelijk ben of dik doet het zo'n pijn... gelukkig word ik niet echt meer dik genoemt...
wow lang verhaal....
If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.