• Toestemming van: Robbeknol.

    Verloop van de wedstrijd:

    - In totaal heb je 10 dagen de tijd om de opracht te voltooien.
    - Uitstel geef je 24 uur van tevoren aan.
    - Iedere ronde vallen er 4 mensen af.
    - Je levert je opdracht in dit topic in. Je plaatst hem via een link van het hoofdstuk waarin je hem geplaatst hebt.
    - Wanneer je niet inlevert, lig je eruit.

    Waar op gelet wordt:
    - Spelling en grammatica.
    - Interpunctie en alinea's
    - Het aantal woorden.
    - Link met de opdracht.
    - Originaliteit.

    Prijzen:
    - Eerste plaats: 15 credits
    - Tweede plaats: 10 credits
    - Derde plaats: 5 credits.

    Deelnemers:
    In totaal kunnen er 20 mensen deelnemen aan de wedstrijd.
    - Gothel
    - Zayniak
    - Merryweather
    - NightMoon
    - Vocalizer
    - Austen
    - Necromanner
    - Darksavior
    - Yoda
    - Bond
    - Acromantula
    - Enter
    - DarkRainbow
    - Januharry
    - Ashby
    - Tremotino

    Inschrijvingen gesloten.

    Hope you guys will enjoy :')


    Opdracht 1



    Opdracht 2

    Ik wil dat jullie bij deze opdracht een verhaal gaan schrijven om een woord heen. Ik wil dat jullie origineel met deze opdracht omgaan. Zo hoef je niet het directe woord er in terug te laten komen. Maak er je eigen interpretatie van. Ik laat jullie allemaal kiezen tussen 4 woorden. Ieder woord kan maar vier keer gekozen worden. Ruilen is niet mogelijk. Ook wil ik dat jullie in een bepaald genre gaan schrijven. Ik geef jullie hier mogelijkheden voor waar je tussen kunt kiezen. Hieraan zit geen limiet. Als er bv. 16 mensen horror willen doen, mag dat. Deze keer wil ik ook een plot terugzien in de verhalen. Dit is zeg maar de clou of de ontknoping in het verhaal.

    Minimaal aantal woorden: 800
    Maximaal aantal woorden: 1400

    Inleverdatum: 10 dagen nadat de beoordelingen online staan.


    De woorden en genres vind je in de story. Daarvan is dit de link:

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 15:33 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Nee, het mag absoluut niet vanuit het perspectief van de hoofdpersoon.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Kreacher schreef:
    oh, en trouwens, mocht je nou wel een stukje doen, waarbij de eigenlijke hoofdpersoon niet aanwezig is? (maar dat het uiteindelijk wel aansluit op het verhaal zelf)
    Als dat namelijk wel mag, wil ik eigenlijk van boek wisselen :Y)


    Nou kijk, als de scene maar in het boek beschreven wordt. De scene die je vanuit een anders perspectief schrijft, moet wel in het boek staan.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Nou kijk, als de scene maar in het boek beschreven wordt. De scene die je vanuit een anders perspectief schrijft, moet wel in het boek staan.


    Mag je er wel iets anders van maken dan het echte hoofdstuk als je het uit een andere perspectief schrijft of moet het hetzelfde blijven?


    Weird is Wonderful.

    Wandering schreef:
    (...)
    Nou kijk, als de scene maar in het boek beschreven wordt. De scene die je vanuit een anders perspectief schrijft, moet wel in het boek staan.

    hmmm... ik zat namelijk te denken aan het korte tweede leven van Bree Tanner, maar dan zou ik zeg maar een scene willen beschrijven, waarin Diego (vriend van Bree, voor als je hem niet hebt gelezen) 'vermist' wordt en dat zij dan in paniek zit. En het wordt later duidelijk wat er is gebeurd, maar dan zou ik zeg maar dat stuk vanuit Diego willen schrijven, maar dat kan dan dus niet?


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Als het mag zou ik het boek Huiver willen doen, van Maggie Stiefvater...
    En daar heb ik dan ook meteen een vraagje over. ^^
    In het boek wisselt het perspectief tussen twee personen -een jongen en een meisje- telkens af. Mag ik een scene kiezen die in het boek beschreven is vanuit het perspectief van het meisje en hem zelf dan schrijven vanuit het perspectief van de jongen?


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    SorrowS schreef:
    (...)

    Mag je er wel iets anders van maken dan het echte hoofdstuk als je het uit een andere perspectief schrijft of moet het hetzelfde blijven?


    Kijk je mag er prima dingen bijverzinnen die het persoon van wie je het uit schrijft doet. Als het maar aansluit. Dan moet je het zo doen dat het logisch is met de gebeurtenissen die in het boek beschreven worden. Maar de gebeurtenissen die origineel al in die scene in het boek beschreven worden mag je niet veranderen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    BRAINWITCH schreef:
    Als het mag zou ik het boek Huiver willen doen, van Maggie Stiefvater...
    En daar heb ik dan ook meteen een vraagje over. ^^
    In het boek wisselt het perspectief tussen twee personen -een jongen en een meisje- telkens af. Mag ik een scene kiezen die in het boek beschreven is vanuit het perspectief van het meisje en hem zelf dan schrijven vanuit het perspectief van de jongen?


    Nee, dit is niet de bedoeling aangezien je er dan veel minder zelf bij moet bedenken. Nu is er voor dat persoon al een hele verhaallijn uitgedacht, en zit er al een groot deel vast. Ik heb toch liever dat je een ander personage kiest.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Kreacher schreef:
    (...)
    hmmm... ik zat namelijk te denken aan het korte tweede leven van Bree Tanner, maar dan zou ik zeg maar een scene willen beschrijven, waarin Diego (vriend van Bree, voor als je hem niet hebt gelezen) 'vermist' wordt en dat zij dan in paniek zit. En het wordt later duidelijk wat er is gebeurd, maar dan zou ik zeg maar dat stuk vanuit Diego willen schrijven, maar dat kan dan dus niet?


    Ohh, op die manier. Nee, dat is goed :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Kijk je mag er prima dingen bijverzinnen die het persoon van wie je het uit schrijft doet. Als het maar aansluit. Dan moet je het zo doen dat het logisch is met de gebeurtenissen die in het boek beschreven worden. Maar de gebeurtenissen die origineel al in die scene in het boek beschreven worden mag je niet veranderen.


    Maar dan zou je toch niets mogen veranderen?


    Weird is Wonderful.

    SorrowS schreef:
    (...)

    Maar dan zou je toch niets mogen veranderen?


    Niet veranderen, wel bijverzinnen. Zolang het de originele scene maar niet stoort en het aansluiting met de originele scene houdt.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Dus wat ik wou is geoorloofd?
    Dan wil ik graag mijn boekkeuze veranderen in 'Het korte tweede leven van Bree Tanner', van Stephenie Meyer =)


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Wat iemand anders zei (ik weet even niet meer wie het was) was inderdaad wat ik bedoelde ;]
    Fijn, want ik heb een hekel aan die Nederlandse namen...


    Deep inside, I've never felt alive

    @Aife: hihi, dat was ik ^^ Ik snap wat je bedoeld, op zich gebruik ik ze zelf wel, maar dat is momenteel omdat ik daarmee was begonnen (in mijn eigen HP-gerelateerde story), maar nu denk ik echt zo van: 'De engelse namen zijn veel beter, ze klinken ook veel leuker ^^'


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Kreacher schreef:
    @Aife: hihi, dat was ik ^^ Ik snap wat je bedoeld, op zich gebruik ik ze zelf wel, maar dat is momenteel omdat ik daarmee was begonnen (in mijn eigen HP-gerelateerde story), maar nu denk ik echt zo van: 'De engelse namen zijn veel beter, ze klinken ook veel leuker ^^'

    O ja, ik had het gelezen, maar ik moest iets anders doen.
    En dat klopt, dat is zo ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb mijn opdracht af :3

    Here you go 'click'


    26 - 02 - '16