• Enkele eeuwen geleden rees er een dorp uit een verlaten bos.
    Mensen noemden het Verona, iets dat in de oudste gesprekken werd vertaald met territorium. Het was volgens hen het territorium van grote, gevaarlijke wolven.
    De mensen beweerden dat ze mannen zagen veranderen naar de enorme beesten, steeds wanneer mensen dichterbij kwamen. Het dorp was vervloekt, volgens menig gelovigen. Dus brandden ze het dorp plat.
    De hele stam ging op in rook, op één jongen na. Ryhmn.
    Hij had het gen geërfd van zijn vader, en wist dat hij het door moest geven. De oude legenden vertelden dat er één manier was om het gen door te geven. Hij moest zich inprenten.
    Pas toen hij een meisje zo puur en mooi zag, wist hij wat de woorden werkelijk betekenden. Hij gaf zijn leven voor haar op, was alles wat ze nodig had en deed alles om haar te laten lachen. Samen kregen zij een zoon, die het wolvengen erfde van de jongen, en zo ging het door tot een geheel nieuwe stam oprees.

    Personages
    Clemence Jane' Hole | Mens -> Leave
    Jade Sky Bright | Shape-shifter -> HurtedHeart
    Jake Rush | Shape-shifter -> HurtedHeart
    Maya McKay | Mens -> thePineapple
    Ivar Chasule | Shape-shifter Beta -> Spyclon
    Sorrow Cadance Grascole | Shape-shifter -> SorrowS
    Jayden Jackson 'JJ' Jones | Shape-shifter -> LovingStyles
    Hayley Celine Grey | Mens -> LovingStyles
    Liam Drew Pryst | Shape-shifter -> Proprius
    Eliza Josey Willows | Shape-shifter -> JaiRy
    Teske Velez | Mens -> Midna

    Inprenten
    Liam Drew Pryst & Clemence Jane' Hole


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Yvo Leroux

    ‘Hey,’ hoorde ik opeens. Ik schrok overeind en keek in de ogen van een meisje. Ze zag er mooi uit. Ik glimlachte naar haar. 'Hoi. Ik ben Yvo,' zei ik gelijk. Ik bedoel, waarom zou ze me anders aanspreken? Ik zou het niet weten.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Faye
    'en ehm, heb jij een auto?' Hij grinnikt even, 'Ja, alleen schrik niet. Mijn ouders zijn een soort miljonairs, dus eh... Tja, je ziet het zo wel,' vervolgt hij. Dan gaat de bel en ik kijk hem glimlachend aan, 'zo is dus nu,' zeg ik terwijl ik mijn boeken in mijn tas doe en opsta.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Irial

    "Iedereen is ingeprent behalve ik. Jake jij Eliza! Ivar Liam en misschien nog meer," zegt ze zacht. Oh, dat is het dus. Ik trek haar wat steviger tegen me aan en veeg met mijn een duim een paar van haar tranen weg. Ondertussen zoek ik naar de juiste woorden.
    "Als ik eerlijk ben, is het niet alleen maar positief. Ik voel me een beetje beroofd van mijn eigen leven, alleen dat van haar telt nog en ik weet dat ik alles zal doen dat ze me vraagt, waarschijnlijk zelfs als ik het er niet mee eens ben. Geniet nog even van je eigen leven, doe dingen die graag wilt doen," zeg ik troostend.
    Ik kijk haar met een glimlachje aan en grinnik even.
    "Ik moet trouwens toegeven dat je een waardig tegenstander bent." Een complimentje kan geen kwaad. "Potje vechten?"
    Ik verander in een wolf en buig door mijn voorpoten terwijl ik speels grom. Ik duw mijn snuit tegen haar arm om haar aan te sporen. Tussen de puntjes van mijn tanden neem ik een stukje van haar kleren vast en trek er een keer aan. Dan ga ik naast haar op mijn rug liggen. Ik rol een keer in de gevallen bladeren en breng dan mijn voorpoten naar elkaar waarmee ik een smekend gebaartje maak. Speel met me.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ivar

    De bel gaat, 'zo is dus nu,' zegt ze terwijl ze haar boeken in haar tas stopt en op staat. Ik knik even en volg haar voorbeeld, 'Ja, zo ziet het er wel naar uit. Maar heb jij geen auto dan? Want hoe ben je dan naar school gekomen?'


    I only miss you when I'm breathing

    Faye
    'Ja, zo ziet het er wel naar uit. Maar heb jij geen auto dan? Want hoe ben je dan naar school gekomen?' zegt Ivar. 'Mijn auto staat nog in mijn oude woonplaats, bij mijn opa en oma. We moeten die nog een keer ophalen,' zeg ik, 'en ik ben vanochtend met de bus gegaan,' vervolg ik daarna terwijl we het lokaal uitlopen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eliza

    De jongen schrok, iets wat niet mijn bedoeling was geweest maar de glimlach die op zijn gezicht verscheen maakte het lichte schuldgevoel wat ik kreeg weer goed. ‘Hoi, ik ben Yvo,’ zei hij er meteen achteraan. Yvo.. Zijn naam gonsde door mijn hoofd heen en zijn geur gleed langzaam mijn neus in. Een die ik nooit meer kwijt zou raken, die ik nooit meer kwijt wilde raken. Hij had me beroofd van mijn vrijheid en ergens nam ik het hem niet eens kwalijk. ‘Ik ben Eliza,’ glimlachte ik terug. ‘Was je aan het wandelen?’ voegde ik er vragend aan toe, me afvragend wat hij in het bos deed. Misschien hield hij wel net zoveel van de natuur als ikzelf.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ivar

    'Mijn auto staat nog in mijn oude woonplaats, bij mijn opa en oma. We moeten die nog een keer ophalen,' zegt ze, 'en ik ben vanochtend met de bus gegaan,' vervolgt Faye daarna terwijl we het lokaal uitlopen. Daarna loop ik haar voor en knik even, 'Oh oké,' antwoord ik. 'Ehm, ik moet even naar mijn kluisje wat spullen inpakken. Jij waarschijnlijk ook, dus eh waar is jouw kluisje?' vraag ik. 'Misschien zijn onze kluisjes wel dicht bij elkaar,' voeg ik er nog aan toe als ik me besef dat het wel een beetje opdringerig klonk.


    I only miss you when I'm breathing

    Jade
    Ik grinnik even, maar sta daarna op en klop mijn kleren af. Mijn gezicht stond serieus. 'Nee nu niet Irial ik hem geen zin.' Zeg ik even serieus. Ik loop weg en als ik uit het zicht ben verander ik in een wolf. Ik sluit mijn ogen en denk aan niets zodat hi het niet merkt. Ik ruik zijn geur en ren met mijn ogen gesloten naar hem toe. Ik open mijn ogen en bespring hem. Gotcha! Zeg ik speels als hij onder me ligt. Zijn ogen zijn groot en lichtelijk geschrokken. Het was ook wel onverwacht, maar toch. Ik won ik was altijd onverwacht.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Yvo Leroux

    ‘Ik ben Eliza. Was je aan het wandelen?’ zei ze. Ik haalde mijn schouders op. 'Joggen eerder,' zei ik en ik keek beetje om me heen. 'Ik vind het hier leuk om dat te doen, maar ook gevaarlijk,' zei ik. Ik dacht even aan de drie wolven van net en aan me littekens.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Faye
    'Oh oké,' antwoordt Ivar, 'Ehm, ik moet even naar mijn kluisje wat spullen inpakken. Jij waarschijnlijk ook, dus eh waar is jouw kluisje? Misschien zijn onze kluisjes wel dicht bij elkaar,' zegt hij dan. 'Ehm, mijn kluisje is vlakbij de wc. Die van jou dan?'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Irial

    "Nee nu niet Irial, ik heb geen zin," zegt ze terwijl ze opstaat en vervolgens weg wandelt. Ik jank een keer en zet grote ogen op. Niet veel later hoor ik toch haar gedachten maar ik kan niet zien waar ze is. Plots zie ik mezelf door haar ogen en voor ik het weet zit ze op me.
    "Gotcha!"
    Ik blaas in haar snuit en maak een geluid dat op lachen lijkt, hoewel ik geschrokken ben.
    "Gemeen! Aanvallen in de rug!"
    Ze is sterk, maar dat ben ik ook. Na even geworsteld te hebben weet ik me bovenop haar te wurmen. Ik neem wat van haar vacht in mijn mond en trek er speels aan, zonder haar pijn te doen. Ik spring van haar af en trippel triomfantelijk een rondje terwijl ik me klaar maak voor een tegenaanval van haar.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ivar

    'Ehm, mijn kluisje is vlakbij de wc. Die van jou dan?' Ik schud even mijn hoofd, 'Nee niet heel dicht daar bij in de buurt, maar ook niet heel ver.' antwoord ik met een gemaakt sip gezicht.


    I only miss you when I'm breathing

    Teske Velez

    De bel was gegaan en ik liep naar me kluisje toe. Ik voelde me rug een beetje trekken. Ik deed me jas aan en pakte me mobiel. Hey, wanneer kan je? x Tes. Ik zocht de nummer op van Irial en verzond hem. Ik deed me tas om en liep naar me fiets toe.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eliza

    ‘Joggen eerder,’ zei hij en keek even om zich heen. ‘Ik vind het hier leuk om dat te doen, maar ook gevaarlijk.’ Mijn blik schoot even door het bos heen voordat ik weer naar hem keek. Er was geen gevaar, niet zover ik dat voor nu wist en Jade en Irial waren inmiddels ook niet meer te zien. ‘Vind je het hier gevaarlijk? Waarom is dat?’ vroeg ik hem vriendelijk en liet mijn ogen een keer vluchtig en ongegeneerd over hem heen glijden.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Faye
    'Nee niet heel dicht daar bij in de buurt, maar ook niet heel ver.' zegt hij met een gemaakt sip gezicht waardoor ik in de lach schiet. 'Ach, volgens mij hebben we precies hetzelfde rooster dus je hoeft me niet te missen hoor,' lach ik waarna ik naar mijn kluis loop en mijn boeken er in leg.

    Hayley
    Als ik klaar ben met het tekenen van het uitzicht stop ik de spullen weer in mijn tas. Voorzichtig laat ik me weer uit de boom zakken. Ik loop een stukje en hoor de ondanks dat ik muziek op hem een takje kraken. Stilletjes draai ik me om en zie een beer staan. 'Oh, fuck,' mompel ik terwijl ik langzaam achteruit loop.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered