• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Assassin schreef:
    Ik snap mensen niet, omdat het een prins is, is het ineens niet erg? C´mon, stelletje hypocrieten. Als iemand een topic maakte over een normaal mens zouden jullie alsnog reageren van: dit overkomt zoveel mensen. Pfft.

    Oh ik zou het zelfde reageren, alleen zou ik het iets subtieler brengen. Omdat het anders wel een beetje hard is, maar de boodschap is het zelfde.
    Dat we zeggen dat het zijn eigen schuld is, of dat het ons weinig doet betekent niet dat we het niet erg vinden, het betekent dat we niet zo overdreven reageren en het ons amper wat doet omdat we hem niet kennen.
    Serieus leer eens na te denken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Oh ik zou het zelfde reageren, alleen zou ik het iets subtieler brengen. Omdat het anders wel een beetje hard is, maar de boodschap is het zelfde.
    Dat we zeggen dat het zijn eigen schuld is, of dat het ons weinig doet betekent niet dat we het niet erg vinden, het betekent dat we niet zo overdreven reageren en het ons amper wat doet omdat we hem niet kennen.
    Serieus leer eens na te denken.


    Het spijt me, maar ik zie toch bij sommige reacties iets staan van: 'Het is zijn eigen schuld.'
    En dan dat alleen.


    Deep inside, I've never felt alive

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Oh ik zou het zelfde reageren, alleen zou ik het iets subtieler brengen. Omdat het anders wel een beetje hard is, maar de boodschap is het zelfde.
    Dat we zeggen dat het zijn eigen schuld is, of dat het ons weinig doet betekent niet dat we het niet erg vinden, het betekent dat we niet zo overdreven reageren en het ons amper wat doet omdat we hem niet kennen.
    Serieus leer eens na te denken.

    Net zoals wij dat van jullie ook overdreven vinden (: Misschien heb je je punt nu wel duidelijk gemaakt ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Oh ik zou het zelfde reageren, alleen zou ik het iets subtieler brengen. Omdat het anders wel een beetje hard is, maar de boodschap is het zelfde.
    Dat we zeggen dat het zijn eigen schuld is, of dat het ons weinig doet betekent niet dat we het niet erg vinden, het betekent dat we niet zo overdreven reageren en het ons amper wat doet omdat we hem niet kennen.
    Serieus leer eens na te denken.

    Lekker denigrerend bezig. Je moet vooral zo doorgaan. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Achilles schreef:
    (...)
    Lekker denigrerend bezig. Je moet vooral zo doorgaan. :')

    Nee ons hypocriet, harteloos en respectloos noemen is zo lekker vriendelijk wil je zeggen.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 8:35 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Armstrong schreef:
    Hoe meer ik las van dit topic, des te meer ik me écht begon te ergeren aan een paar mensen. Srsly, 'k sta d'r gewoon versteld van hoe respectloos en harteloos mensen kunnen zijn, weejo. :W


    My thoughts actually, alleen niet zo ingrijpend in de vorm dat ik ze harteloos of respectloos vind, maar de manier waarop ze hun mening formuleren kan wel zo overkomen, ja.
    Ik vind persoonlijk dat het echt fucking [sorry voor het gebruiken van dat woord] erg is voor de familie en iedereen die een goede band met hem heeft. Ik wil wel zeggen dat het erg is voor hem, maar hij merkt er niet veel van, hm? Hersendood Ondanks het misschien niet al te slim was weet ik zeker dat er genoeg mensen zijn die hetzelfde zouden doen, want iedereen wil wel een keer iets doen dat niet mag. Ik weet niet, dat is een kick, ofzo? =3
    Iets minder op het nieuws graag, daar moet ik het wel mee eens zijn.
    En ik hoop werkelijk dat hij het overleeft en geen kasplantje word, want dat verdient geen enkel mens.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 9:12 ]


    Simple, but effective.

    Istina schreef:
    (...)

    My thoughts actually, alleen niet zo ingrijpend in de vorm dat ik ze harteloos of respectloos vind, maar de manier waarop ze hun mening formuleren kan wel zo overkomen, ja.
    Ik vind persoonlijk dat het echt fucking [sorry voor het gebruiken van dat woord] erg is voor de familie en iedereen die een goede band met hem heeft. Ik wil wel zeggen dat het erg is voor hem, maar hij merkt er niet veel van, hm? Hersendood Ondanks het misschien niet al te slim was weet ik zeker dat er genoeg mensen zijn die hetzelfde zouden doen, want iedereen wil wel een keer iets doen dat niet mag. Ik weet niet, dat is een kick, ofzo? =3
    Iets minder op het nieuws graag, daar moet ik het wel mee eens zijn.
    En ik hoop werkelijk dat hij het overleeft en geen kasplantje word, want dat verdient geen enkel mens.

    Uhuh, 't ergste vind ik 't nog voor de familie.. I mean, hij heeft nog jonge kinderen o_o Stom of niet stom, 't blijft heftig. En met dat laatste heb je helemaal gelijk; iedereen doet weleens iets tegen alles in.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Absolem schreef:
    (...)
    Uhuh, 't ergste vind ik 't nog voor de familie.. I mean, hij heeft nog jonge kinderen o_o Stom of niet stom, 't blijft heftig. En met dat laatste heb je helemaal gelijk; iedereen doet weleens iets tegen alles in.


    Exactly, het idee dat er dadelijk misschien wel van die schattige kindertjes zijn zonder vader is toch hartverscheurend? Trouwens, erg belachelijk dat ze jou aan gaan vallen, dat moest ik even kwijt. -aa-


    Simple, but effective.

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Nee ons hypocriet, harteloos en respectloos noemen is zo lekker vriendelijk wil je zeggen.

    Harteloos ben je om een reden. Zo denigrerend bezig zijn is gewoon om een ander af te troeven.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    dat is gewoon dom. Als je weet dat er lawine gevaar van 4 op 5 is dan ga je daar toch niet skieën en zeker niet offpiste(N)


    I think I'm losing what's left of my minbd

    TMNTfan schreef:
    dat is gewoon dom. Als je weet dat er lawine gevaar van 4 op 5 is dan ga je daar toch niet skieën en zeker niet offpiste(N)


    Ze hadden die ochtend een bom daar af laten gaan, om lawinegevaar te controleren. Het gebied was bestempeld als veilig. Hoezo dom? De mensen die er voor verantwoordelijk waren om de veiligheid te controleren hadden gezegd dat er geen gevaar was. Dan kan de prins daar moeilijk iets aan doen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Jongens, ik wil niet veel zeggen, maar die prins is gewoon dood. Je kan niet 50 minuten zonder bloedsomloop. Dit wil niet zeggen dat ik het niet erg vind, ik vind het juist heel erg. Het lijkt trouwens wel dat ze dit nieuws gewoon willen bumpen. Overal waar je kijkt of gaat, gaat het over de prins, en hoewel er geen nieuw nieuws is, krijg je toch steeds een update.
    En kijk, het is wel heel erg, maar hij heeft afgestaan van het koninklijk huis, hij zou dus nooit meer kroonprins kunnen worden, eigenlijk gewoon een normaal mens. En ik wed dat als er een ander minder 'belangrijk' persoon onder een lawine was gekomen, er helemaal géén nieuws over was geweest.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Jongens, ik wil niet veel zeggen, maar die prins is gewoon dood. Je kan niet 50 minuten zonder bloedsomloop. Dit wil niet zeggen dat ik het niet erg vind, ik vind het juist heel erg. Het lijkt trouwens wel dat ze dit nieuws gewoon willen bumpen. Overal waar je kijkt of gaat, gaat het over de prins, en hoewel er geen nieuw nieuws is, krijg je toch steeds een update.
    En kijk, het is wel heel erg, maar hij heeft afgestaan van het koninklijk huis, hij zou dus nooit meer kroonprins kunnen worden, eigenlijk gewoon een normaal mens. En ik wed dat als er een ander minder 'belangrijk' persoon onder een lawine was gekomen, er helemaal géén nieuws over was geweest.


    Hij is die 50 minuten gereanimeerd. Hij had dus geen hartslag, maar wel een bloedsomloop. Anders was hij dood. Het zijn geloof ik de 20 minuten onder de sneeuw en zonder zuurstof die schadelijk was.


    quidquid excusatio prandium pro

    Deze discussie begint best vermoeiend te worden.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    Deze discussie begint best vermoeiend te worden.

    Echt, hè :'D En vooral weer dat gezever over 'al die andere mensen'. Deze man is bekend bij veel mensen, dus 't is nogal logisch dat ze daar tijd aan besteden in 't nieuws :'D Tehfuck, zeg.


    "I shut my eyes in order to see.'