• Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek. ;)

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright
    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)
    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:48 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Viel wel mee, je bent al veel belachelijker geweest.' zei ik glimlachend en grinnikte even.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    "Dat doe ik als hobby." zei ik, terwijl ik tegen mijn hoof sloeg.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    -

    [ bericht aangepast op 21 feb 2012 - 16:48 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Shireen Homers
    Ik volgde de mensen en zag Chase en Loren een heel gesprek voeren. Ik was best nieuwsgierig waar het over ging en wenste dat ik ook gedachtes kon lezen. Maar die wens drukte ik snel weg. Hypnotiseren had ook wel wat... Heel soms. Ik zuchtte en haalde mijn hand voor de zoveelste keer die dag door mijn haar.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2012 - 16:48 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    We kwamen de stallen binnen, onze tassen stonden al klaar. Ik nam mijn zadeltassen en liep naar Inkheart.
    "Hallo." fluisterde ik in zijn oor, terwijl ik over zijn hals streek. Hij had een prachtige zwarte kleur en zag er goed verzorgd uit. Ik zadelde hem op en toen ik klaar was leidde ik hem naar buiten om daar op de rest te wachten.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    Ik nam snel mijn zadeltas en liep naar Faby, een prachtige vossen merrie. Ik zadelde haar op en gaf haar nog een appel. Daarna liep ik met haar naar buiten waar Loren al stond te wachten.

    Waarom altijd Inkheart?


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Shireen Homers
    Laat de hel beginnen, dacht ik toen ik de stal in liep. Ik liep naar Dani, een mooi zwart paard met witte "sokjes". 'Ik moet je weer komen lastig vallen.' Ik grinnikte even. Ik reed niet zo vaak paard en echt goed kon ik het ook niet. Ik zadelde het paard op en liep net zoals de rest naar buiten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oeh, ik heb een ideetje.
    Ik ga een foto maken van Faby. (let er wel niet op hoe dik ze is)


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Muguet schreef:
    Oeh, ik heb een ideetje.
    Ik ga een foto maken van Faby. (let er wel niet op hoe dik ze is)


    Ik heb niet eens een paard.


    "Ignite, my love. Ignite."

    I like Inkheart!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    en ik heb ook geen paard!
    jammer genoeg ;)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    "Klaar?" vroeg ik, Alice volgde wel. Ik stond te popelen om te vertrekken. Ik had wel vaker gehoord dat ik zeer gepassioneerd was. Dat ik echt bij alles wat ik deed enthousiast begon en tot het uiterste ging. Nu ik er zo over nadenk, dat ik misschien wel goed. Maar anderzijds levensgevaarlijk.
    Ik steeg op, terwijl ik nog wat in mezelf mompelde.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik reed alweer achter aan verzonken in mijn eigen gedachte's. Veel interessants dacht ik niet want Alice was er bij. Ik had totaal geen zin en ergens ergerde ik me aan Loren's enthousiasme. Ik zuchtte even terwijl de zon in mijn ogen scheen. Dit werd een lange reis.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Faby:


    En nog eens:


    En Choco:

    [ bericht aangepast op 21 feb 2012 - 18:43 ]


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    We reden aan een snel tempo, tot de zon bijna verdween achter de horizon.
    "Daar kunnen we de nacht doorbrengen." zei ik, wijzend naar een herberg.


    “To live will be an awfully big adventure.”