• - T H E R E V E N G E G A M E S - •



    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    1 dag voor de spelen; in het Capitool's verblijf gebouw; iedereen is zich lichamelijk en geestelijk aan het prepareren. Iedereen mag vrij non-stop trainen in de trainingszalen van het Capitool's gebouw. Er worden geen cijfers gegeven, waardoor de strijd nóg onvoorspelbaarder wordt. Wanneer de tributen in de Arena moeten, zal er een melding worden gemaakt door de spelmaker/topicbeheerdster.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 16:15 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    [ woow dit gaat snel, ik wilde net beginnen, moet ik nu echt meteen doorgaan naar de trainingen?]


    The whole world is changing, but I stay myself!!

    Noëmi Crowe district 12

    Ik verveelde me al snel bij het gebruik van de dolken en messen. Ik was er geen ster in, maar kon het prima. Opnieuw ging ik boogschieten: het was een manier om mijn energie kwijt te raken en om terug te denken aan mijn thuis. Ik schoof weer een pijlenkoker om en ging weer vliegensvlug aan de slag met de pijlen. Binnen een paar tellen waren ze op.



    [soms dan doet mijn laptop het niet goed en komen niet alle letters op het scherm, sorry daarvoor :P]

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 20:58 ]

    Freya Aprilynne, district 11:

    Nolan, onze mentor kwam op ons afgelopen.
    'Ja, dat zijn wij!' lachte ik, mijn humeur was tijdelijk een stuk beter.
    Ik fluisterde: 'We hebben aan een techniek gewerkt, maar dat leggen we je later wel uit, de muren hebbn oren.'
    Nolan knikte en bekeek hoe Jonathan schoot. Ik klapte in mijn ahnden toen hij perfect raak schoot, nu wist iedereen waarschijnlijk al dat ik gestoord was...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [@ Pixietale, ja, je mag ook eerst naar de lunchzaal gaan.]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Jonathan Walker || District 11
    ik zie hoe onze mentor aandachtig zit te kijken naar mijn boogschiet werk, en als ik raakschiet begint Freya spontaan te klappen. ik glimlach even naar haar. en zeg tegen onze mentor:'zeg maar Jonah hoor'.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 21:00 ]


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Nolan Xenne Griffiths ~ Mentor district 11

    'Dat heb ik gemerkt ja,' fluister ik.
    Ik kijk tevreden toe hoe Jonathan raak schiet, en knik goedkeurend. Freya klapt in haar handen, wat ik wel kan waarderen. Je moet tenminste kunnen laten zien dat je er echt vertrouwen in hebt.
    'Dat ziet er goed uit. En jij, Freya, laat jij eens zien wat je kan?' zeg ik.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    Voor niemand bang liep ik vanuit de liften de trainingszaal in. Ik bleef even in de deuropening staan en bekeek de gehele ruimte. Ik bestudeerde alle andere tributen zorgvuldig, één voor één. Bij diegene die uit District 1&2 kwamen, bleven mijn ogen wat langer hangen. Het irriteerde me mateloos dat we nog geen contact hadden gezocht. Dat hoorde toch zo, dat die uit de districten 1,2&4 samenwerkten. Daar was ook mijn hele plan op gebaseerd. Omdat je samen kon winnen met je Districtsgenoot, had ik het idee wat moeten aanpassen, maar het was nog steeds perfect in mijn ogen. Het jammere was dat er een paar complicaties waren. Doylee, mijn 'partner' was buitengewoon op zichzelf. Ik kon moeilijk met haar communiceren, wat best vreemd was. Normaal zou elk meisje er een moord voor doen, om met mij te mogen praten. Zo was het altijd geweest op school. Ik weet niet of het die terughoudendheid was van haar, maar iets aan haar fascineerde me.
    Maar daar moest ik me niet door laten afleiden. Het deel van mijn plan wat ik vandaag moest uitvoeren, was proberen de overige 4 Beroeps zover te krijgen dat we een pact sloten met z'n zessen. Toch stond ik het mezelf toe om eerst naar Doylee te lopen en haar te begroette.

    Hester June Adams || District 3
    Waarom ik? Waarom ik? Het spookte al dagen door mijn hoofd. Ik kon er niks aan doen. De eerste dagen dat ik in het Capitool was geweest, was ik gewoon doodziek, alleen door het idee dat ik daar was. Nu moest ik mezelf gewoon commanderen om uit mijn bed te komen, aan te kleden en te gaan trainen. Ik maakte toch geen enkele kans, maar zonder training wist ik zeker dat ik binnen 10 seconden dood was. In de trainingszaal glipte ik schichtig langs de grote brede jongen uit volgens mij District 4 als ik het goed had. Ik liet mezelf neer vallen bij de docent voor eetbare planten en probeerde wat op te steken van wat ze allemaal vertelde.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Zachtjes neurie ik een deuntje dat mijn vader vroeger voor me zong als ik ziek was. Het was vrolijk en gaf me weer wat extra energie. Ik besloot opzoek te gaan naar mijn mentor. Misschien konden we nog wat bespreken over de tactiek.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Freya Aprilynne, district 11:

    Ik sleurde Jonah mee naar de messen, Nolan volgde en keek ons bedenkelijk aan, ze probeerde in te schatten hoe goed ons pact was.
    Ik greep naar een hoop werpmessen en raakte alle doelwitten, dat had ik geleerd door fruit van takken te halen die te dun waren om aan te kunnen, iemand ving ze toen beneden op, maar ik mocht echt alleen de steeltjes raken, het had me 5 jaar gekost, maar het lukte nu.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez|| District 1

    Het boogschieten ging me goed af, Ik schoot pijl na pijl meteen weg. Ik vond het wel welletjes en ging toen naar het knopen onderdeel, mijn minst goede onderdeel.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [Het is een 'hij' xD.]
    Nolan Xenne Griffiths ~ Mentor district 11
    Ik grijns als ik zie dat ook Freya goed overweg kan met wapens.
    'Dit gaat wel goed komen,' zeg ik.
    Ik denk terug aan vorig jaar, toen de jongen niet eens wist hoe je pijlen moest schieten. Het meisje kon amper de schijf raken. Gelijk in de eerste nacht dood, tja, dat had ik natuurlijk wel verwacht.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Doylee Benratt
    Ik had mezelf op een mat geplaatst, en deed enkele handstanden, wrong mezelf in moeilijke houdingen en probeerde vervolgens zo stil en lang mogelijk in diezelfde houding te blijven. Lenigheid oefenen kon geen kwaad. Er verscheen een glimlach rond mijn kersenrode lippen toen Rowan richting de mat liep.
    Mijn vingertoppen kamden kort door mijn lokken, waarna mijn glasheldere, lichtgroene ogen de zijne een kort moment vingen. Toch was ik al vrij snel gefixeerd op mijn okerkleurige huid. "Hee." Mijn hoge stem klonk breekbaar als porselein, en bracht iets kinderlijks met zich mee.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Jonathan Walker || District 11
    Ik werd meegetrokken naar de messen en keek hoe Freya alle doelwitten raakte. zelf begin ik met een mes een konijn te villen en merk dat ik dit ook wel kan. ingespannen en opgewekt door die gedachte ga ik door totdat mijn hele handen vol bloed zitten.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Frederick Smith, district 5:

    De beroeps stonden erg onopvallend *kuch* een pact te sluiten, onopvallen voor iedereen die zich concentreerde op dummies, maar ik was eerlijk gezegd waardeloos, ik richtte op boogschieten, maar ik schoot zoals dat meisje uit District 11, op de verkeerde dummie. Zij had een partner met skilles en ze was goed met dingen die snijden, maar ik? Ik moest het doen met kennis van bergen en eetbare planten...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Spelmakers mededeling - Huidige tijd is 12 uur.
    Een kort deuntje begint te spelen, waarna een mededeling van Ruun Blake, de Capitoolsleider te horen is.
    "Om 3 uur zal er een verplichte aflevering worden uitgezonden in de bioscoopzaal op de 6e verdieping, waarin een korte samenvatting en hoogtepunten van de vorige spelen te zien zijn. Om 4 uur is een samenkomst van de tributen en hun mentoren."
    Het deuntje luidt nog een keer en verdwijnt vervolgens in het niets.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 21:09 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."