• - T H E R E V E N G E G A M E S - •



    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    1 dag voor de spelen; in het Capitool's verblijf gebouw; iedereen is zich lichamelijk en geestelijk aan het prepareren. Iedereen mag vrij non-stop trainen in de trainingszalen van het Capitool's gebouw. Er worden geen cijfers gegeven, waardoor de strijd nóg onvoorspelbaarder wordt. Wanneer de tributen in de Arena moeten, zal er een melding worden gemaakt door de spelmaker/topicbeheerdster.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 16:15 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Frederick Smith, district 5:

    Afwezig keek ik naar het knappe meisje dat haar oudere districtgenoot inmaakt met zwaardvechten, ze was goed, bij haar uit de buurt blijven dus. Ik vroeg me af of ik een pact moest sluiten en met wie, zij zou een goede keuze zijn, maar aan de manier waarop ze omging met haar districtgenoot, zag ik dat ze al met hem samenwerkt, beroeps zag ik ook niet zitten, misschien Violet...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe, district 12

    Ik liet me uit een van de touwen glijden en trok mijn kleren glimlachtend recht. Ik begaf me naar het boogschietonderdeel - rennend.
    Ik had met mezelf afgesproken dat ik hier, in het Capitool, nooit meer iets lopend zou doen. Ik moest altijd alert en waakzaam blijven, mijn conditie moest hoog blijven, mijn spieren warm.
    Na een kleine inzinking was ik gedrevener dan ooit: de Beroeps zagen er allemaal afgetraind uit, maar ik had mezelf nog niet afgeschreven. Ik mocht dan klein en teer zijn, ik was ook atletisch gebouwd en had heus wel wat skills.
    Ik sloeg de lok, die voor mijn ogen was geschoven, aan de kant en raapte een pijl en boog van de grond.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 19:57 ]

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Na vijf knopen geleerd te hebben hield ik het voor gezien. Ik schudde met mijn blauwe haren en bedankte de trainer. Ik probeerde zo onzichtbaar mogelijk naar het bijlen werpen te sluipen. Ik wilde nog een keer oefenen voordat we de arena werden ingegooid. Ik pakte het gladde hout beet en hees het zware gewicht omhoog. Ik liet de glimmende bijl naar achter hangen en smeet dan met al mijn kracht de bijl in een van de zwarte oefen poppen. De bijl bleef precies haken tussen de nek en de schouder. Niet helemaal perfect, maar als de pop had geleefd was hij nu morsdood.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik stopte met het zwaard vechten dat ik al onder de knie had. Niet dat het me veel verbaasde maar alsnog. Ik liep naar het behendigheids onderdeel daar was nog niemand. Vroeger was ik altijd één van de snelste jongeren uit mijn wijk dus dit zou me ook wel gemakkelijk afgaan.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Yoëlla Ann Miya Blake || District 8
    Ik vroeg me af hoe laat het zou zijn. Om 11 uur moesten we beginnen met trainen. Vlug liet ik mijn blik de kamer door gaan en zag een klok hangen. 11:30. Opgelucht haalde ik weer adem en liep door naar het knopen onderdeel.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Freya Aprilynne Persyn, District 11:

    Ik was net van plan de touwen door te snijden aan een van de rechtopstaande zwaarden toen Jonathan me te hulp schoot. Hij maakte het moeiteloos los en legde het me uit, ik was blij dat we met elkaar konden omgaan. Na een paar minuten, een hoop mislukkingen en het samenknopen van de handen van mij én Jonathan kon ik het eindelijk.
    'Bedankt.' Ik glimlachte dankbaar. 'Zeg, ik zat te denken, gaan we een pact sluiten met andere districten, of houden we het bij ons tweeën?' fluisterde ik.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Isolde Leaf || District 10
    Wantrouwig kijk ik om me heen en vraag me af of er dit jaar beroeps komen, het lijkt nog niet alsof de tributen uit district 1,2 en 4 al aan het samenspannen zijn. Ik besluit dat als er geen beroeps van hun kant komen dat ik dan in mijn eentje de beroeps ben. ik bedoel ik heb er wel de mentaliteit voor, medogenloos killen: dat kan ik. zuchtend denk ik aan Reed, hij heeft een bloedhekel aan mij omdat ik zo bitch en gemeen doe tegen iedereen maar ik kan er niks aan doen, het zit gewoon in mijn karakter. ik denk na, het vechten... nee ik kan al die dingen al. ik ga maar naar klimmen, dat kan ik ook al redelijk maar wat oefening kan geen kwaad.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Ik moest stoppen met bijlen werpen, het zou gaan opvallen. Ik liep terug naar het touwen onderdeel waar je ook het camoufleren kon oefenen. Dat was zeker nodig met mijn fel blauwe haren. De trainer legde uit welke planten ik kon gebruiken. Het kwam vooral aan op modder en een assortiment bessen.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Jonathan Walker || District 11
    'Graag gedaan' ik glimlach terug,
    Ze fluisterd iets tegen mij maar ik kan het niet goed verstaan, dus zeg ik maar 'Later'.
    Ik vraag aan Freya of ze nog wil oefenen met het zwaardvechten en voeg er nog vlug aan toe 'deze keer maak ik je in'.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Noëmi Crowe, district 12

    Ik liet mijn blik op Valor gaan. Zijn blauw haar was vreemd om te zien, maar hij had een vrij knap gezicht, dus het kon er mee door. Hij hakte op een pop in en ik besefte dat ik moest oppassen voor hem met zijn gevaarlijke bijlen.
    Ik scheurde mijn lichtbruine ogen los van hem, schoof een pijlenkoker om en legde de boog op de pees van mijn boog.
    Ik wachtte een paar tellen, bleef bewegingsloos staan. Toen, alsof er een startsignaal was afgegeven begon de adrenaline te stromen, spande ik de boog aan en liet ik hem razendsnel los en schoot hem middenin de roos. Onmidddelijk greep ik een nieuwe pijl en doorboorde die door het hoofd van een pop. Opnieuw greep ik een pijl en doorboorde die in het hart van een andere pop.
    Zo ging ik door, totdat de tien pijlen in mijn koker op waren.
    Met een beheersde zucht liet ik mijn handen naast mijn lichaam vallen.

    Castor Pollux Solace || District 12
    Met mijn handen in de zakken van mijn broek loop ik naar het knopen onderdeel een van de vele dingen die ik niet kan.
    Rstig begin ik aan een knoop en merk al snel dat het niet lukt met een kleine glimlach denk ik aan Vincere zij kan perfecte knopen leggen.
    Rustig ga ik door met het leggen van de knoop.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Freya Aprilynne, district 11:

    'Wees daar maar niet zo zeker van, ik heb echt al honderden levende wezen afgemaakt met sikkels,' grijns ik, maar Jonathan blijft me zelfzeker aankijken.
    'Je hebt door dat ik planten bedoel hé?' vroeg ik stil, maar luid genoeg dat hij het zeker kon horen. Ik had nooit meer dan niet bewegende dingen omvergehakt, en het was niet omdat Jonathan verschrikkelijk was, dat ik opeens goed was...

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 20:10 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Ik werd moe en een naar gevoel bekroop me. Snel bedank ik de man en sta op. Ik schuifel licht misselijk naar een van de liften. Alle tributen konden me zien, hoe zwak ik was. Ik drukte ongeduldig op het lift knopje. Ik stap in en laat me tegen de muur op de grond zakken.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik bedankte de trainer voor het bij blijven en opletten. Ik keek om me heen en zag dat er al enkele pacten waren tussen de districten. Zal ik nou wel of niet een pact sluiten met iemand? Ik zuchtte en liep toen naar het onderdeel klimmen, mijn behendigheid was uitstekend. Dus het klimmen moest ook wel gaan. Ik moest me echter wel goed concentreren want als ik dat niet deed had ik grote problemen. Ik dook over een paar toestellen heeft en klauterde mezelf richting de klimwand.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Jonathan Walker || District 11
    deze keer word ik niet verrast en word het gelijk spel.
    Ik kijk rustig om me heen en zie hoe de tribuut uit twaalf zo even 10 pijlen door de harten van poppen heenschiet. ik hoor mijn maag een raar geluid maken en besluit dat het tijd word om iets te eten, ik loop naar Freya en vraag of ze meegaat. ze zegt dat ze dit nog even af wil maken maar dat ze er zo aankomt. in mijn eentje loop ik rustig naar de lunch zaal en zie dat ik de eerste ben. ik pak een simpel broodje met kaas, en ga rustig aan een lege tafel zitten. ik merk dat ik het brood hier in het capitool echt heel vies vind en verlang terug naar een oudbakken stuk district 11 brood.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.