• Proprius schreef:

Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

(...)

everything, in time

Luke Charles Sanz

'Wacht, die man was toch binnen?' Ik schud mijn hoofd. 'Nee het was een gedwongen loop maar aangezien de persoon voor hem niet heeft gelopen teld het niet.' Leg ik uit en kijk vol spanning verder. Mijn favoriete team stond voor.

Katherine - 18 - Fret > Momo
    Oké, ik begrijp er dus blijkbaar echt niets van. Ik voel het hart van Luke gewoon sneller kloppen hij is volledig gefocused op de televisie. Dit is nog eens wat anders, meestal staat de tv op een of andere voetbalzender.
    'Voor wie ben je eigenlijk?'

everything, in time

Luke Charles Sanz

'Voor wie ben je eigenlijk?' Ik wijs naar het team dat aan slag is. 'De new york yankees.' Mompel ik en bijt nerveus op mijn onderlip.

Luke is overduidelijk niet blij met mijn gepraat en dus houd ik tot aan de reclame mijn mond. Nog steeds staan de New York Yankees voor.
    'Wil kende wedstrijd liever af zien?' vraag ik, met mijn toon klinkt het alsof ik het meen en helemaal niet erg vind, maar ik houd mijn blik expres op de tv gericht zodat hij de teleurstelling niet ziet als hij 'ja' zegt.

everything, in time

Luke Charles Sanz

Katherine vraagt of ik wil blijven kijken. Ik schud mijn hoofd. 'De Yankees winnen sowieso ze staan te ver voor dus wat wil je nu doen?' Ik kijk haar vragend aan.

Alweer haal ik mijn shouders op. Ik voel me saai dat ik het niet weet, maar tja, ik ken dijn huis niet en heb geen idee wat hier allemaal te doen valt.
    'Hoe laat is het intussen?' vraag ik en strek mijn benen, die een beetje lui zijn geworden van het hangen op de bank.

everything, in time

Luke Charles Sanz

'Het is net half 11.' Antwoord ik. 'Kom.' Ik neem haar bij haar hand mee naar boven naar mijn kamer toe. Ik open mijn netbook en zet mijn beat maker aan. 'Kun je overweg met een beatmaker?' Misschien vond ze dit wel leuk om te doen.

'Een wat? Vanwege het woord 'beat' denk ik aan iets met muziek, maar verder kom ik niet. Klein dorpje hè,' grinnik ik. Buiten de basisdingen van muziek en muziekinstrumenten weet ik niet veel van muziek, al helemaal niet van de technische snufjes, die waren niet in mijn dorp. Ons huis past ook zeker twee keer in dit huis.
    'Maar, leer het me!' grijns ik en wrijf in mijn handen.

everything, in time

Luke Charles Sanz

'Maar, leer het me!' Ik glimlach. 'Goed we beginnen met het uitkiezen van een ritme dan kiezen we een tweede ritme dat er door heen gaat en dan kiezen we welke instrumenten die mee doen.'

Verbaasd kijk ik Luke aan.
    'Maar hoef je dan niets echt te bespelen? Is het dan geen neppe muziek? Dat vind ik een beetje valsspelen' ratel ik verbaasd. Jezus, ik heb echt het gevoel alsof ik uit de prehistorie kom.

everything, in time

Luke Charles Sanz

'Maar hoef je dan niets echt te bespelen? Is het dan geen neppe muziek? Dat vind ik een beetje valsspelen' Ik grinnik. 'Deze beats zijn als achtergrond voor mijn viool dus meestal speel ik dan niet echt het instrument maar als er een bas invoor komt wel en de drum ook maar de rest zoals de elektrische geluiden doet de computer.'

'Jezus zeg! Ik ga nu nog meer van mijn oude, vertrouwde piano houden. Doe eens voor,' lachte ik vervolgens als een klein kind dat net wat nieuws had ontdekt.

everything, in time

Luke Charles Sanz

'Goed.' Ik klik snel wat dingen aan en pak dan mijn viool erbij. In mijn hoofd bedenk ik snel een simpele melodie die ik herhaal en sluit dan mijn elektrischeviool aan op de notebook. 'Goed luister maar.' Dan begin ik op de viool te spelen

'Wooow, dat klonk echt heel vet! En wat moet je nu dan doen?' vroeg ik verbaasd. Of had ik stil moeten zijn? Misschien heeft dat ding mijn stem nu ook opgenomen, shit! Echt waar, met mijn laptop kan ik prima overweg, maar er moeten geen extra technische dingen bij komen.

everything, in time

Alexander

Ik schiet in de lach. 'Nee je stem staat er niet op ik had hem al uit gedrukt maar anders had ik je met de mic moeten opnemen dat kunnen we ook doen hoor.' Ik glimlach naar haar.