• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Wiens beurt is het nu, Alison?' 'Lulu!' Ik schiet in de lach en sta dan op uit mijn rolstoel en ga op het piano krukje zitten. Ik begin breackeven te spelen. Wat onzeker begin er ook bij te zingen.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2012 - 21:32 ]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ah, dat is zo'n mooi lied! Ik playback mee en blijf Luke de hele tijd aankijken.
    Als hij klaar is klap ik hard en fluit een keer op mijn vingers. Vervolgens sper ik mijn armen om Luke zo op te vangen, ik wil hem gewoon vasthouden en nooit meer loslaten.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik glimlach maak net als Katherine een buiging en omhels haar dan voor ik weer in de rolstoel ga zitten. Ik besef me dat ik nog steeds het bebloede shirt draag en grinnik. 'Ik wil me eigenlijk wel even omkleden als ik eerlijk ben.'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Dan kan geregeld worden,' zeg ik grinnikend en met zijn alleen lopen we weer naar boven, net alsof er niets is gebeurd.
    'Ik heb kleding meegenomen,' verteld Hellen en ze laat het haar man uit de koffer halen.
    'Oeh, nu blijf ik zeker hier,' grijns ik naar Luke.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Oeh, nu blijf ik zeker hier,' Ik schiet in de lach en ga staan. 'Oke what should I wear?' Ik open de tas en kijk erin. Het eerste wat ik pak is mijn lievelings licht gekleurde jeans. Ik trek het witte/rode shirt over mijn hoofd en kijk er spijtig aan. 'Hmm dit was een van mijn lievelings t-shirts.' Ik haal mijn schouders op en kijk naar mijn borskas. Op de plek bij mijn ribben zitten grote donkerblauwe blauweplekken. Ik frons. 'Nu ben ik niet meer knap.' Lach ik.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Ben je gek? Nog even en ik ga kwijlen hoor,' lach ik. 'Die blauwe plekken trekken sowieso wel weg, geen zorgen.'
    Het liefst zou ik nu op staan om hem een knuffel te geven, wat een lichaam!
    'Wat ben ik blij dat ik je nu gewoon aan kan kijken zonder dat je boos terugkijkt.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Wat ben ik blij dat ik je nu gewoon aan kan kijken zonder dat je boos terugkijkt.' Ik glimlach. 'Sorry.' Ik trek haar aan haar hand naar me toe en kus haar voorhoofd. 'Maar nu moet ik me omkleden.' Ik ga verder door de tas zoeken.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik glimlach en voel een beetje bloed naar mijn wagen stromen, toen Luke mij naar zich toe trok raakte mijn arm namelijk zijn buik. Ik lijk echt wel een kind van twaalf.
    'Het heeft geen haast hoor,' grijns ik en zie dat Alison me raar aankijkt. 'Sorry, ik mag je broer niet opjagen,' bedenk ik snel als smoes.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Het heeft geen haast hoor,' Ik lach een beetje hees en kijk verder in de tas. 'Kies wat Katherine.' Ik maak ondertussen mijn broek vast los en verwissel hem voor de andere broek.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Yes sir!' ik sta op en loop naar de tas. Zo, dat waren veel shirts! Hoelang was hij van plan hier te blijven? Uiteindelijk viel mijn keuze op een simpel, strak, zwart shirt met korte mouwen.
    'Dat staat echt zo sexy op een blauwe broek. Al helemaal bij iemand met jouw armen,' zeg ik alsof ik alles van kleding weet.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Dat staat echt zo sexy op een blauwe broek. Al helemaal bij iemand met jouw armen,' Ik grinnik. 'Ohja want met dat verband rond mijn hoofd zie ik er nog niet sexy genoeg uit.' Ik knoop mijn broek dicht en steek mijn voeten in mijn witte sneakers. Dan neem ik het shirt aan en trek het over mijn hoofd.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Niet zo zeiken jij,' zeg ik terwijl ik zachtjes tegen zijn arm sla. 'Jij hebthelema niets te klagen qua uiterlijk. Nog één woord erover en ik ga op je teen staan, hoor,' dreig ik. Niemand in het ziekenhuis ziet er geweldig uit, maar Luke heeft echt niets te klagen. Goed, de meeste verwondingen kun je ook niet zien, die zitten onder de kleren, maar toch.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Jij hebthelema niets te klagen qua uiterlijk. Nog één woord erover en ik ga op je teen staan, hoor,' 'Zozo ik ben al zo gewond en wil je me ook nog martelen?' Ik ga voor de spiegel staan en probeer geiriteerd iets van mijn haar te maken.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Met liefde natuurlijk,' plak ik er schijnheilig achteraan.
    'Jeetjemina Luke,' vol ongeloof schud ik mijn hoofd. 'Je ligt zometeen toch weer in je bed, waarom de moeite om je haar. Alleen wij zien je toch?'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ik ben ijdel weet je nog?' Mijn moeder duwt me in de rolstoel en begint de spullen in te pakken. 'Mag ik op schoot?' Alison zag dit als een spelLtje. Ik grinnik en zet haar op mijn schoot. 'Dankje Lulu'