• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Je bent echt een schat! Wanneer wil je gaan? Hoeft niet per se nu meteen hoor.' Ik denk na. 'Vanmiddag als je wilt? Kun je gelijk je vriendje voorstellen.'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Mijn moeder gaat je helemaal geweldig vinden,' lach ik. 'En vervolgens volproppen met eten. Ik ben zo blij met jou,' zeg ik en geef hem een dikke knuffel.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ik ben ook heel blij met jou Katherine je bent zo lief en het voelt alsof ik je al jaren ken.' Ik stap ook het bed uit en kijk met een frons op mijn gezicht naar de blauweplekken. Het zag er niet uit..

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    De blauwe plekken lijken nog groter te zijn dan gisteren en ik zie Luke er fronsend naar kijken.
    'Ze trekken weg, zeg gewoon tegen iedereen dat je hebt gevochten, dan kom je pas intimiderend over,' grinnik ik. Ook ik stap uit bed, sla mijn armen vanachter om zijn middel en moet bijna op mijn tenen staan om een kusje op zijn schouder te drukken.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ze trekken weg, zeg gewoon tegen iedereen dat je hebt gevochten, dan kom je pas intimiderend over,' Ik schud lachend mijn hoofd. 'Dan denken ze dat ik verloren heb.' Ze drukt een kusje op mijn schouder en ik draai me naar haar om zodat ik haar kan kussen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Niet als je zegt dat de ander dood is,' zeg ik grijnzend als de kus voorbij is. Ik loop naar mijn tas en haal er schone kleren uit. Even denk ik na: wel of niet hier omkleden? Dan bedenk ik me dat ondergoed net zo iets is als een bikini en dat mag ook iedereen zien, dus trek ik mijn topje nonchalant over mijn hoofd, alsof ik er helemaal niet over heb nagedacht. Godzijdank heb ik wel mijn bh aangehouden deze nacht, anders had ik het absoluut niet gedaan.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik kijk met een glimlach naar hoe ze zich omkleed. Ik besluit dat het voor mij ook tijd is om me aan te kleden. Ik pak een gescheurde baggy jeans uit de tas en trek die aan. Dan ga ik verder opzoek naar een passend shirt.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik glimlach in mezelf, blij dat Luke er helemaal geen heisa om maakt. Nu is het nog meer een feit dat ik geluk heb met hem. Als ik klaar ben draai ik me om en lach. 'Heb je nu nog geen shirt? Je lijkt wel een meisje, wij kunnen ook nooit kiezen wat we aantrekken.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Heb je nu nog geen shirt? Je lijkt wel een meisje, wij kunnen ook nooit kiezen wat we aantrekken.' Ik lach en schud mijn hoofd. 'Meid je kent me toch.' Ik maak een handgebaartje en grinnik. 'Kies dan wat voor me anders loop ik de hele dag shirtless rond.'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Lachend loop ik naar de kast. 'Goed, als je beloofd dat je dat nooit meer doet!' vervolgens sla ik mijn hand voor mijn ogen en laat mijn andere hand voor de kast zweven. 'Een…Twee…Drie!' op drie pak ik random een shirt en geef deze aan Luke. 'Die dus.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Goed, als je beloofd dat je dat nooit meer doet!' Ik grinnik. 'Beloofd.' Zeg ik. 'Die dus.' Ik neem het aan en kijk ernaar. 'Goed deze dus.' Ik tek het over mijn hoofd en loop de badkamer in voor aftershave.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Als Luke weg is, spuit ik deo en zwaai even met mijn armen zodat de geur niet langer meer overweldigend is, dan is het zo verstikkend, vervolgens loop ik Luke achteraan om even de basis make-up aan te brengen. Veel gebruik ik niet, maar zonder Eyeliner en mascara ga ik het huis niet uit.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik neem een beetje gel en begin mijn haar wat beter in model te krijgen. 'Je hebt geen make-up nodig joh.' Merk ik op en was de overige gel van mijn handen af. Ik droog ze en leun dan tegen de deurpost aan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Het is maar een beetje, anders zie ik er zo ongelooflijk vermoeid uit,' verdedig ik mezelf. Ik veeg een beetje uitgelopen mascara uit en draai me om. 'Zie? Veel beter. Nu ben ik klaar.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Zie? Veel beter. Nu ben ik klaar.' Ik glimlach en trek haar naar me toe. 'Je ziet er altijd leuk uit.' Mompel ik en kus haar terwijl ik mijn handen rond haar middel liet glijden.