• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Gaat goed! Gister friet, nu pizza,' lach ik. Maar ach, pizza gaat er altijd in. Everybody loves pizza.
    Luke en ik schuiven aan en al snel is iedereen aan het eten. Ik heb eigenlijk geen idee wat voor pizza ik aan het eten ben, daar heb ik vanwege de gezelligheid niet eens naar gekeken.
    Ik draai me om naar Alison als ze iets wil zeggen en schiet hard in de lach als ik haar mond zie, helemaal onder de tomatensaus.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik neem een servet en begin met enige moeite Alison schoon te maken. 'Je bent echt een klein monster jij' Ze giechelt alleen. 'Is het lekker?' Vraagt mijn moeder in het algemeen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik knik, echt heerlijk. Ik heb al veel te lang geen pizza meer gehad!
    Na het eten help ik Hellen mee opruimen, eerst wilde ze niet dat ik dit zou doen, maar het is wel het minste wat ik voor haar kan doen.
    'Echt heel erg bedankt dat ik hier mag blijven,' zeg ik terwijl ik de borden in de vaatwasser zet.
    'Geen dank, je hoort er nu gewoon bij,' glimlacht ze. Wauw, nu heb ik ook geluk.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Mijn vader zet de playstation aan en ik grinnik. 'Ik maak je in pap.' Hij gooit een controler naar me toe en al snel begint onze race. 'Je speelt vals!' Roep ik als ik zie dat hij een van de codes gebruikt. 'Jij ook!' Lacht hij. Ik geef hem een duw. 'Niet waar ik ben gewoon beter!' Alison giert van het lachen als we allebij onze auto in de afgrond rijden. 'Oke opnieuw en nu zonder codes.'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    De geluiden uit de woonkamer maken zowel Hellen als mij aan het lachen.
    'Jongens,' lacht ze. 'Volgens mij groeien ze nooit op.' 'Komt goed, ik ga Luke gewoon heel goed temmen,' grijns ik. Hellen klopt op mijn schouder.
    'Groot gelijk!' lacht ze en samen lopen we terug de woonkamer in.


    everything, in time

    Luke

    'Houdt op joh je gaat verliezen!' Lach ik en race de finisch over. 'Yeaah.!' Roep ik en sterk mijn handen in de lucht als een winnaar.

    Katherine - 18 - Fret > Momo.
    Grijnzend schud ik mijn hoofd als Luke zijn handen in de lucht gooit als een echte winner. Wederom beschuldigt zijn vader hem van valsspelen.
    'Nee, Luke, in de tweede bocht van het eerste rondje, dat klopte niet hè, wat je daar deed! Je speelde alweer vals, jij verliest je streken nooit. Ik geloof niet dat dit eerlijk was!'


    everything, in time

    [Luke[/b]

    'Niet waar ik ben gewoon veel en veel beter dan jij!' Lach ik en glimlach naar Alison die voor me aan het klappen is. Ik lach en maakt een buiging.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Echt niet, ik heb je laten winnen,' probeert zijn vader nog, maar zelfs Alison trapt er niet in.
    'Nee papa, Lulu is gewoon beter!' herhaalt ze. Ik grinnik, haar opmerkingen zijn af en toe geweldig en dan vooral haar ondertoon.
    'Weet je waar ik geweldig in ben?' vraagt Hellen aan Alison, die vragend opkijkt. 'Jou in bad zetten en vervolgens naar bed brengen!'


    everything, in time

    Luke

    Na veel gesmeek brengt mijn moeder Alison toch maar naar boven toe. 'Wil je zo honkbal kijken of niet? ' Vraagt mijn vader ik haakr mijn schouders op. 'Wat wil jij doen? '

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Nou, ik kijk het liefst wel naar honkbal, ja,' bekent zijn vader en hij zet de tv al op de juiste zender. Ik neem plaats op de bank naast Luke en ga een beetje tegen hem aanliggen.
    'Jij hebt echt een geweldige familie,' fluister ik.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Jij hebt echt een geweldige familie,' Fluisterd Katherine terwijl ze tegen me aan komt liggen. Ik glimlach. 'Ik weet het maar wat wil je doen honkbal kijken of iets anders?' Ik kijk haar vragend aan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik haalde mijn schouders op.
    'Het maakt mij écht niet uit, ik ben te gast dus ik pas me wel aan,' lach ik. 'Ik vind honkbal niet saai, hoor. Dus zeg het maar,' zeg ik terwijl ik mijn hoofd een beetje draai zodat ik hem aan kan kijken.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'lach ik. 'Ik vind honkbal niet saai, hoor. Dus zeg het maar,' Ik glimlach en knik. 'Goed we kijken de eerste helft en dan gaan we iets leuks samen doen goed?' Ik kus haar voorhoofd en kijk dan weer naar het honkbal op de tv.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Helemaal prima!'
    Ik heb niet gelogen, ik vind honkbal echt leuk om te zien en met gym vond ik dat, na volleybal het leukste om te doen. Hoe het er in het echt aan toe gaat, dat begrijp ik echter niet. Ik heb de basisregels geleerd en daar blijft het ook bij.
    'Wacht, die man was toch binnen?' vraag ik verbaasd.


    everything, in time