• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik knik nog steeds niet helemaal wakker. 'Ja heerlijk. ' mompel ik en druk een kus op haar wang. 'Je ziet er leuk uit als je slaap. ' ik vervloek mezelf voor mijn stem maar ik wist dat als ik echt wakker was hij zou verdwijnen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik grijns even.
    'Jij hebt jezelf nog niet gezien. Je bent trouwens echt een perfecte kachel in bed.' Echt, zijn lichaam straalt gewoon warmte af, lijkt wel.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik grinnik en trek haar nog dichter naar me toe. 'Allemaal liefde.' Knipoog ik en kus haar dan zachtjes op haar lippen. Mijn armen krulde zich rond haar middel zodat ze tegen me aan lag.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Slijmbal,' grijns ik plagend als hij me een kusje heeft gegeven. Luke heeft echt een goed lichaam, denk ik terwijl ik met mijn vinger over zijn rug glijdt en af en toe naar zijn zij afdwaal.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Slijmbal,' Ik grinnik. 'En toch hou je van me.' Mompel ik en druk mijn neus even tegen die van haar. 'Ik wil niet opstaan.' Mompel ik en blijf met mijn handen over haar lichaam gaan maar blijf voornamelijk bij haar rug. Ik wist niet of ze het erg vond als ik verder zou gaan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik grinnik, goed, dat kan ik niet ontkennen natuurlijk.
    'Dan doe je dat niet, je mag toch niet naar school en of je nu hier ligt of op de bank, dat maakt dan ook niet uit,' glimlach ik en knipoog.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Dan doe je dat niet, je mag toch niet naar school en of je nu hier ligt of op de bank, dat maakt dan ook niet uit,' Ik glimlach. 'Blijf jij dan wel bij me liggen? Anders ben ik zo alleen.' Ik kijk haar hoopvol aan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'N'awh, natuurlijk! Zo'n gezichtje kan ik toch niet weigeren?' lach ik en druk opnieuw mijn lippen op die van hem.
    'Bovendien, als ik uitstap en wegga, ben ik ook alleen. Ik hoorde je ouders al naar hun werk vertrekken namelijk.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Bovendien, als ik uitstap en wegga, ben ik ook alleen. Ik hoorde je ouders al naar hun werk vertrekken namelijk.' Zegt ze als ze me gekust heeft. 'Mooizo dan zijn we dus alleen.' Ik kus haar nogmaals en glimlach.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Heerlijk toch?' grijns ik. Ik til Luke's hand van mijn rug, draai me vervolgens op mijn rug en laat zijn arm weer gewoon over me heen vallen.
    'Jouw bed ligt echt heerlijk, ik kom hier voor altijd slapen!'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ze tilt mijn hand op waardoor ik dacht dat ik iets verkeerd deed maar ze draaide haar rug naar me toe en mijn kin steunde nu op haar schouder. 'Jouw bed ligt echt heerlijk, ik kom hier voor altijd slapen!' Ik glimlach. 'Ja dat wil ik ook wel dan slaap ik veel beter.' Ik druk wat kusjes in haar nek en grinnik dan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'So it's a deal,' zeg ik grijnzend en voel de kippenvel op mijn huid verschijnen als hij een paar kusjes in mijn nek drukt. 'Dat kietelt!' grinnik ik, kietelen is echt iets waar ik absoluut niet tegen kan.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Dat kietelt!' Ik lach met haar me en sluit dan tevreden mijn ogen. 'Je maakt me gelukkig Kath.' Ik trek de deken nog verder over ons heen en glimlach.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Met liefde.' Ik grijns even en draai me weer terug met mijn gezicht naar hem toe als hij de dekens over ons heen trekt.
    'Jij mij ook,' praat ik dan verder. 'Heel erg gelukkig.' Voor de zoveelste keer sinds we wakker zijn plaats ik mijn lippen voorzichtig op die van hem.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ze drukt nogmaals haar lippen op die van mij, ik had daar totaal geen problemen mee. Ik streel met mijn tong over haar lippen. Ik had geen idee wat voor haar te ver ging maar ik zou de grens wel vinden.