• Deze quiz moest ik voor school maken dus bedankt als jullie hem voor mij invullen het gaat over Stalin =)

    Souza schreef:
    (...)
    Was Julius Caesar een dictator? D:


    Jaja, heel vaak word gedacht dat hij de eerste keizer was, maar dat is niet zo. Caesar liet zich uitroepen tot dictator (dat was een tijdelijke titel in die tijd, die het senaat kon geven in tijden van rampspoed. Een man mocht dan alle beslissingen nemen, maarm oest na een jaar verantwoording afleggen voor zijn beslissingen) alleen hij riep zich uit tot dictator voor het leven. Hij kreeg een mes in zijn buik, en zijn adoptieve zoon octavianus riep zichzelf na een burgeroorlog uit tot de eerste keizer van rome. Als ik me niet vergis xd


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    Jaja, heel vaak word gedacht dat hij de eerste keizer was, maar dat is niet zo. Caesar liet zich uitroepen tot dictator (dat was een tijdelijke titel in die tijd, die het senaat kon geven in tijden van rampspoed. Een man mocht dan alle beslissingen nemen, maarm oest na een jaar verantwoording afleggen voor zijn beslissingen) alleen hij riep zich uit tot dictator voor het leven. Hij kreeg een mes in zijn buik, en zijn adoptieve zoon octavianus riep zichzelf na een burgeroorlog uit tot de eerste keizer van rome. Als ik me niet vergis xd

    Voor zo ver ik weet klopt dat helemaal. Mijn leerkracht latijn is er ook steeds over bezig dat te veel mensen denken dat Caesar een keizer was.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Discord schreef:
    (...)

    Jaja, heel vaak word gedacht dat hij de eerste keizer was, maar dat is niet zo. Caesar liet zich uitroepen tot dictator (dat was een tijdelijke titel in die tijd, die het senaat kon geven in tijden van rampspoed. Een man mocht dan alle beslissingen nemen, maarm oest na een jaar verantwoording afleggen voor zijn beslissingen) alleen hij riep zich uit tot dictator voor het leven. Hij kreeg een mes in zijn buik, en zijn adoptieve zoon octavianus riep zichzelf na een burgeroorlog uit tot de eerste keizer van rome. Als ik me niet vergis xd

    O. Ik heb altijd gedacht dat dat een vreedzame man was. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Meheh. Ik geloof dat 't nog niet zo'n slecht idee is, als ik even mee lees :W


    "I shut my eyes in order to see.'

    Souza schreef:
    (...)
    O. Ik heb altijd gedacht dat dat een vreedzame man was. :W


    En dat is waarom vrouwen in de keuken horen (cat)

    jokes, don't kill me D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    En dat is waarom vrouwen in de keuken horen (cat)

    jokes, don't kill me D:

    Alsof de wereld niet vergaat wanneer ik iets probeer te koken. (joehoe)


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Discord schreef:
    (...)

    En dat is waarom vrouwen in de keuken horen (cat)

    jokes, don't kill me D:

    Hou je mond! Ooit zal jij voor mij buigen! (bat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Historicus :].


    No growth of the heart is ever a waste

    iLovato schreef:
    Wie is Stalin?

    Deze dude :]. Verantwoordelijk voor zo'n - if I'm not mistaken - 25 miljoen doden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dictator

    Trouwens, ik zit net te lezen... Sulla was een romein en een baas :3
    Ik bedoel, hij was dictator, maar toen hij die functie neerlegde... hoefte hij niet bang te zijn voor iemand, hij kon gewoon vrij door rome lopen zonder lijfwachten. Waarom? Omdat hij al zijn vijanden had uitgemoord. En hun vrienden. En daar weer de vrienden van. En de families. In andere woorden, iedereen die hem niet mocht was dus dood.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 21:35 ]


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Cesare schreef:
    Dictator

    Trouwens, ik zit net te lezen... Sulla was een romein en een baas :3
    Ik bedoel, hij was dictator, maar toen hij die functie neerlegde... hoefte hij niet bang te zijn voor iemand, hij kon gewoon vrij door rome lopen zonder lijfwachten. Waarom? Omdat hij al zijn vijanden had uitgemoord. En hun vrienden. En daar weer de vrienden van. En de families. In andere woorden, iedereen die hem niet mocht was dus dood.

    Niet helemaal, want er waren een heboel vijanderen van hem, onder andere Caesar en zijn familie, gevlucht tijdens zijn bewind.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Stalingrad! :'D We hebben dat nu bij geschiedenis. Maar ik vind het niet erg interessant.


    Smile and live.

    Ik wist dat het iets was met het communisme, dat het een dictator uit Rusland was en dat het de opvolger van Lenin was, maar daarbij hield het ook wel op :') En van dat 5 jaren plan heb ik ook gehoord.

    Te lang geleden denk ik.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Het feit dat ik bij Nietsnut uitkom en dat moest studeren voor m'n examen kerst zegt veel over de moeilijkheidsgraad (cat).


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Historicus:Y)


    Bad decisions make good stories.