• Om 18 te worden!!!

    (al duurt het nog een half jaar)

    Ja ut klikt raar maar ja... Ik zie vooral op tegen brieven die in de bus vallen en alles te regelen, in november had ik al de ziekenfonds polis binne:S.

    wie heeft dat (niet)???

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Cherokees schreef:
    Mijn ouders regelen alles voor mij. :Y)


    If we had not a soul, music would have created it.

    Is niets aan :'D
    Studeren deed ik al. Dus studiefie was al geregeld.
    Zorgverzekering heb je binnen een klik afgesloten.
    Zorgtoeslag is ook met een klik aangevraagd.
    En ja rijlessen zijn eigen keus.
    Niets aan hoor :'D


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    AudreyH schreef:
    jezus wat worden hier veel mensen verwent en dingen voorgekauwt door ouders.
    Ik moest alles zelf regelen en betalen. Verzekeringen, school, rijlessen, kleding, alles. Leer maar eens te werken. XD Leven is niet gratis.

    Ik had er totaal geen moeite mee hoor. T is best makkenlijk allemaal. gewoon zorgen dat je alles op orde hebt en niet meteen gaat shoppen als je je studiefinantiering (ik kan niet spellen XD) binnen hebt. Dat geld heb je nodig voor school. Ben nu over een half jaar 19. Ik heb er pas een hekel aan als ik 21 word. Want tot die tijd zijn je ouders nog finantieel verantwoordelijk over je. Dat vergeten de meesten. Ja je bent meerderjarig en je mag van alles en je bent zelf verantwoordelijk over je geld. Maar als je schulden maakt of zo zijn je ouders nog steeds aansprekenlijk tot ana je 21ste. En heel veel mensen weten dat niet.
    Maar wees niet bang om 18 te worden. Het is heel simpel allemaal hoor.



    Dat moet ik dus ook maar ik mag wel vragen als ik het niet snap


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Zolang ik thuis woon regelen mijn ouders dat allemaal nog.

    De wereld vergaat niet, hoor 8) En ergens is 't best prettig om zelfstandig te kunnen zijn. :Y) En al begrijp je iets niet, ik kan me niet voorstellen dat je ouder(s) je niet willen helpen :'D


    "I shut my eyes in order to see.'