• hoi!

    Ik ben nogal erg verlegen, en soms ook best wel onzeker. Daardoor kan ik dan vooral tegen volwassen bot reageren. Beter gezegd meer tegen mensen die ouder zijn dan ik... Soms ook nog wel tegen kinderen die iets jonger zijn. Maar ik wil gewoon normaal reageren, en dat lukt niet altijd.. word er gek van!

    Hebben jullie misschien tips??

    Xxx

    Nadenken voor je iets zegt. Denken aan de manier hoe en waarop je het wilt gaan brengen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    JaiRy schreef:
    Nadenken voor je iets zegt. Denken aan de manier hoe en waarop je het wilt gaan brengen.


    Dat doe meestal wel, maar als nog komt het er dan bot uit. Zonder dat ik het zo bedoel.

    Je gaat in de verdediging. Zonder dat je het door hebt ben je er bang voor dat je een tirade over je heen krijgt. Dus je probeert dat niet te laten gebeuren, wat dan wel gebeurt. (denk ik tenminste, bij mij gaat het zo)


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    Muggle schreef:
    Je gaat in de verdediging. Zonder dat je het door hebt ben je er bang voor dat je een tirade over je heen krijgt. Dus je probeert dat niet te laten gebeuren, wat dan wel gebeurt. (denk ik tenminste, bij mij gaat het zo)


    Misschien dat dat de oorzaak is.. Ik heb het vaak ook gwn met "hallo". Heb jij dat ook? Of alleen tijdens een gesprek?

    Add a smiley. Simple, but effective(krul)


    You've cat to be kitten me right meow.

    Hmmm, komt wel bekend voor. Ik ben ook vrij verlegen en vaak onzeker over mezelf (: En over dat bot reageren; Ik reageerde vaak ook erg bot als mensen een slechte grap maakten of ik nam het gelijk persoonlijk op en reageerde altijd heel bot. Maar later heb ik gemerkt dat dat niet de juiste manier was om mezelf zegmaar te 'verdedigen'. Mensen vinden je dan echt kut, vooral als ze je niet zo goed kennen. Wat wel werkt is; niet alles erg persoonijk opnemen, als het erop aankomt een grote bek hebben, maar bij gewone stomme grpajes gwn ff lachend zeggen hou je bek ofzoo! :P En je moet gewoonn vaker lachen naar mensen en altijd met een happy-face naar school komen enzoo. Dus niet -___- met zo een gezicht :P dan hebben mensen meestal het idee dat je boos bent ofzo. Of dat je gwn fel zou reageren enzo.

    Ik hoop dat ik je genoeg heb geholpen Hahahaha ;)
    iiG, succes. (Y)

    Ik was vroeger ook erg onzeker en verlegen, maar ik was nooit bot tegen mensen. Misschien moet je eerst nadenken over wat je gaat zeggen en dan juist het tegenovergestelde zeggen, if this makes any sence ;P Dus als iemand je gedag zegt en jij hebt zoiets van pfuu, hoi? zeg je gewoon; hallo :)


    I love you Tim

    JaiRy schreef:
    Nadenken voor je iets zegt. Denken aan de manier hoe en waarop je het wilt gaan brengen.

    Narwhals schreef:
    Add a smiley. Simple, but effective (krul)

    Dit, echt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the