• © Copyright SomeMusic.



    Het verhaal:
    Zoals iedere vrijdag ging je gezellig met je vrienden bij elkaar zitten om een film te kijken. Voordat de film kwam, hoorde je een leuk nummer op de radio: 'Wild Ones' van Sia&Flo Rida. Je gedachten dwaalden af naar het idee om een wereldreis te maken. Kort twijfelde je, maar al snel had je het uitgelegd aan je vrienden en zij vonden het een top idee. De dagen daarna bestonden uit het regelen van een busje, reistassen en andere spullen. Twee weken nadat je het idee had verteld stond alles klaar. Je wekker ging en vlug begon je je klaar te maken om aan het grootse avontuur van je leven te beginnen.

    Bedoeling:
    Zes jongeren besluiten om een wereldreis te maken. Ze hebben samen een busje gekocht en een van de jongeren heeft een rijbewijs. Samen gaan ze een reis over de wereld maken en komen in plekken zoals China, India en Zuid-Afrika. Soms gaan ze ook met het vliegtuig om in Australië en Nieuw-Zeeland te komen. Overal leren ze nieuwe culturen kennen, ze vieren grote feesten en komen ook vaak in de problemen. Tijdens het reizen komen ze vier andere jongeren uit andere landen tegen, zij mogen ook mee reizen.


    Rollen:
    Amerikaanse jongeren:

    ~ Dwayne George Robinson - SomeMusic.
    ~ Stevie-Rae Ann McCallister - AnnieCresta.
    ~ Alexis Roselynn Lopez - xZaynatic.
    ~ Hailey Jane Nights - Termination.
    ~ Gayla Carson - Minnesota.
    ~ Juléan Quinten Happle - HurtedHeart.

    Buitenlandse jongeren:
    ~ Aimee Beaugarde - LovingStyles. (Half Engels, half Frans)
    ~ Camille Carmen Rosario - LovingLoser. (Sint Maarten, in de Caribische zee)
    ~ Alexandra Bellona Catherina Fernández - Enervatio. (Spaans)
    ~ Amanuel Abdul Gisimi - xTrustMex (Oegandees).

    Regels:
    ~ Schrijf minimaal een stukje van 5 regels.
    ~ Af en toe kan/mag je een burger uit een ander land spelen.
    ~ Liefde en 16+ stukken mogen erin.

    Topic's:
    Rollen.
    Verhaal 1.
    Verhaal 2.
    Verhaal 3.

    © Copyright SomeMusic.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 21:12 ]

    Alexis Roselynn Lopez

    Ik lach, Stevie kon zo saai zijn. Maar ze is wel aardig hoor. "Rustig, ik kijk alleen" zeg ik, terwijl mijn hand langs het stuur glijd. Mijn hand blijft hangen bij een knopje, en ik was best benieuwd wat het deed. Ik kijk snel achterom of Stevie niet kijkt, en druk hem in. En het harde geluid van de toeter vult de garage. En opeens merkte ik dat Dwayne naar me keek, en het was nog waar ook.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 20:13 ]


    El Diablo.

    Julean Quinten Happle
    Hij geloofde me gelukkig. Ik pakte nadat hij vertrokken was naar de garage mijn iPhone en belde mijn moeder. 'Ja we gaan kan je het langsbrengen samen met de tickets?' vraag ik haar. Ze stemt in en ik glimlach. 'Oke doeg mam.' Eindig ik het gesprek. Ik liep naar de garage met een glimlach op mijn gezicht. 'We gaan gratis naar Sint Maarten.' Roep ik door de garage. Alles wat gratis was was fijn blijkbaar.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Stevie-Rae Ann McCallister
    "Alexis!" roep ik sissend.
    Ik leg mijn boek aan de kant en houd mijn ogen strak gericht op Alexis. Ik glimlach, maar het is een wantrouwige versie van mijn vriendelijke glimlach. Alexis is vreselijk ongeduldig momenteel, maar ook wel aardig. Wie weet of we er levend vanaf komen als Alexis de auto bestuurd. Ik begin te lachen bij die gedachte en kan er niet mee stoppen.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Dwayne George Robinson.
    "Alexis o wee als je gaat wegrijden," zei Stevie-Rae en ze las gewoon verder. "We moeten wachten op de rest. Klaar uit." vervolgde ze haar opmerking. Ik schrok me dood toen ze de toeter in drukte. Ik stond naast Alexis, pakte haar vast, tilde haar hoog boven me op en nam haar me. "Wie niet luisteren wil, moet maar voelen." zei ik en liep naar de achtertuin waar een groot gevuld zwembad stond.

    Stevie-Rae Ann McCallister
    "Wanneer vertrekken we?" vraag ik ongeduldig.
    Niemand is perfect en niemand heeft perfect geduld.
    Ik sta op en begin te ijsberen.
    "Waarom moeten we zo lang wachten?" vraag ik.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Alexis Roselynn Lopez

    Ik gil, maar lach tegelijk. "Dwayne please dont!' vraag ik smekend, ik hang nu boven een zwembad. Waarom zijn jongens nou zo sterk? "Wie niet luisteren wil, moet maar voelen." zegt hij. "Ik smeek het, please dont trow me!". En vanaf nu, kon ik alleen nog smeken.


    El Diablo.

    Dwayne George Robinson.
    Ik hoorde haar gillen. "Dwayne please don't!" vroeg ze smekend, terwijl ik haar boven het zwembad hield. "Ik smeek het, please don't trow me!" riep ze. "Hmm, wat zullen we doen.." zei ik, trok met één simpele beweging beide schoenen uit en liet Alexis tot haar knieën in het water zakken. Ik was allang van plan haar niet helemaal te laten zakken. Ze had te mooie kleren aan.

    Alexis Roselynn Lopez

    Ik hang nu tot mijn knieën in het water, en keek Dwayne aan. Die nu stond te grijnzen, en tot mijn grote verbazing trekt hij me omhoog. Ik kijk hem aan, hij zegt: "Volgende keer doe ik het echt!". Ik neem het aan als waarschuwing, en ren weer naar de garage. Waar ik weer neerplof op de middelste bank.


    El Diablo.

    Dwayne George Robinson.
    "Volgende keer doe ik het echt." mompelde ik en ik trok haar omhoog. Ik zette haar neer en ze rende meteen weg. Meteen begon ik te twijfelen, was ik te ver gegaan? Twijfelend liep ik terug naar de garage en zag Alexis op de middelste bank zitten. "Gaat het?" vroeg ik en keek naar haar. Ik ging half in de auto, op de bestuurdersstoel, zitten.

    Alexis Roselynn Lopez

    "Gaat het?" vraagt Dwayne, ik kan het niet laten om te acteren. Snel werk ik neptranen omhoog, en kijk hem aan. Hij kijkt geschrokken terug. Niet gek, ik huil bijna nooit. En als ik huil.
    Moet er iets heel ergs zijn.


    El Diablo.

    Dwayne George Robinson.
    Ze acteerde met wat neptranen, maar daar trapte ik niet in. Ik glimlachte. "Mooi, er is niks. Ik dacht.. Laat maar." zei ik en zette de radio van het busje zachtjes aan.

    Aimee Beaugarde

    'En dan deel je dat door de noemer...' Zei mr. Johnson. Ik liet zuchtend mijn hoofd op mijn armen vallen. Als er één vak was dat ze echt moesten afschaffen zou het wiskunde moeten zijn, wat een kut vak. Het was bijna vakantie en bij de meeste vakken keken we gewoon films, maar nee die asshole van een Johnson moest nog even de basics op nieuw uitleggen. Ik ging weer overeind zitten en viste ongezien me Blackberry uit me tas. Snel ging ik naar twitter.

    @mynameisAimee: OMG! Maths is soo boring, please kill me already

    Okee, dacht ik. Ik moest echt maar eens een andere twitter naam verzinnen, deze faalt echt. Toen kreeg ik ineens een por van Emma. Ik keek op, mr Johnson keek me aan. 'Aimee, do you know the answer of the sum?' Ik keek naar het bord, 'Ehm 4389,' zei ik maar. 'Zeker weten?' Ik knikte. 'Miss Beaugarde is wrong, the right answer is 4,' mr Johnson liep naar het bord en schreef de berekening op. Ik haalde me schouders op, ik had tenminste gelijk dat er een 4 in zat.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 21:42 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Alexis Roselynn Lopez

    "Je bent goed Dwayne" lach ik, en geniet van de zachte muziek. Ik zucht, en loop de auto uit. Ik ga op de voorkant van de auto zitten, en steek een sigaret op. Opeens krijg ik een idee. Als de andere twee niet naar ons komen, halen wij ze toch. Ik vertel het idee aan Dwayne, kijken wat hij vind.


    El Diablo.

    Dwayne George Robinson.
    Ik wachtte op Hailey en zette ondertussen mijn Twitter aan. Verveeld keek ik tussen de gebruikers en alle geposte Tweets. Ineens zag ik een Tweet staan van een meisje dat nog op school zat. Ze had gestuurd: @mynameisAimee: OMG! Maths is soo boring, please kill me already.
    Ik stuurde terug:
    @ThisIsDwayne: Haha, funny. I have vacation. Good Luck, the last few days.#mynameisAimee
    Ik had net mijn BlackBerry weggelegd, toen Alexis als een fotomodel op de voorkant van de auto ging zitten en een sigaret op stak. Ze vertelde me dat we de laatste passagier net zo goed op konden halen."Geef mij ook eens een sigaret." mompelde ik en had er direct spijt van. Eigenlijk rookte ik niet meer, maar eentje kon toch geen kwaad? Ik dacht na. "Het is wel een idee om de laatste op te halen."

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 22:00 ]

    Aimee Beaugarde

    Mr. Johnson lette niet meer op mij. Gelukkig. Ik zag het lampje van me mobiel rood worden en kuchte hard zodat niemand het bliepje zou horen.
    A new mention on twitter.

    @ThisIsDwayne @mynameisAimee: Haha, funny. I have vacation. Good Luck, the last few days.#mynameisAimee

    Ik grinnikte, ik kreeg wel eens mentions van onbekende mensen maar dat was dan meestal reclame or something like that.

    @mynameisAimee: @ThisIsDwayne Awww that isn't fair! I'm jealous *dramatic cry*


    To the stars who listen — and the dreams that are answered