• Sevdilla and I were talking about being realistic. She said that, as soon as she started to talk about things realistic, she would only say things in a negative way. And I think realism is about finding the balance between optimism and pessimism.

    And now I was wondering how you think about this, so, what does 'realistic' mean to you?
    I also wonder why I'm talking English and why I can't stop this.(no_chears)

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 22:11 ]


    everything, in time

    Progeny schreef:
    Het had niet eens meer met jouw standpunt te maken hoor.:'D

    Lol, haha:3
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets tegen jouw standpunt had, maar (hoewel ik me weldegelijk bewust ben/was van het feit dat jij het niet zo bedoelde) ik me best wel persoonlijk aangevallen voelde. Gezien ik de laatste tijd een gebrek heb aan positiviteit en er zeker van ben dat ik weldegelijk realistisch ben op bepaalde momenten :Y)


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Lol, haha:3
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets tegen jouw standpunt had, maar (hoewel ik me weldegelijk bewust ben/was van het feit dat jij het niet zo bedoelde) ik me best wel persoonlijk aangevallen voelde. Gezien ik de laatste tijd een gebrek heb aan positiviteit en er zeker van ben dat ik weldegelijk realistisch ben op bepaalde momenten :Y)


    Je voelt je aangevallen door mij en mijn standpunt, terwijl ik volgens de dokter zelf in 'n depressie zit? Nu wordt 'ie mooi. Sorry. (no_chears)


    everything, in time

    Ik krijg hoofdpijn van dit topic.(no_chears)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Progeny schreef:
    (...)

    Je voelt je aangevallen door mij en mijn standpunt, terwijl ik volgens de dokter zelf in 'n depressie zit? Nu wordt 'ie mooi. Sorry. (no_chears)

    En hoezo moet ik me daardoor minder 'aangevallen' voelen? D:


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    En hoezo moet ik me daardoor minder 'aangevallen' voelen? D:


    Eh, hoe leg ik dat uit. Het zit in mijn hoofd, maar ik krijg de woorden er niet uit. ><

    Stel, jij bent depressief en ik niet, maar denk wel over veel dingen negatief en jij zou mijn standpunt hebben. Ik voel me aangesproken vanwege gebrek aan positief, dus meer negatief en misschien zelfs licht depressief. VERDOMME IK KAN HET NIET UITLEGGEN.><


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Eh, hoe leg ik dat uit. Het zit in mijn hoofd, maar ik krijg de woorden er niet uit. ><

    Stel, jij bent depressief en ik niet, maar denk wel over veel dingen negatief en jij zou mijn standpunt hebben. Ik voel me aangesproken vanwege gebrek aan positief, dus meer negatief en misschien zelfs licht depressief. VERDOMME IK KAN HET NIET UITLEGGEN.><

    Euh, dat je - jezelf dan net zo goed aanvalt bedoel je?
    Ja daarom had ik ook zoiets van: 'Oh, ja nou, ik ben niet realistisch, maar jij wel?! En natuurlijk!' :'D


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Euh, dat je - jezelf dan net zo goed aanvalt bedoel je?
    Ja daarom had ik ook zoiets van: 'Oh, ja nou, ik ben niet realistisch, maar jij wel?! En natuurlijk!' :'D


    Ik zie mezelf toch wel (als) redelijk realistisch ja?:'D


    everything, in time

    Dudes.

    Ik helder jullie discussie even op, realist heeft namelijk gewoon een duidelijke definitie ;p

    Realist: re - a` list («Frans) de -woord (mannelijk) realisten aanhanger van het realisme; iem. die zich aan het praktisch realiseerbare houdt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Dudes.

    Ik helder jullie discussie even op, realist heeft namelijk gewoon een duidelijke definitie ;p

    Realist: re - a` list («Frans) de -woord (mannelijk) realisten aanhanger van het realisme; iem. die zich aan het praktisch realiseerbare houdt.

    Hm, zo duidelijk vind ik die defenitie ook weer niet. (: Anyway, realisme is volgens mij zowel negatief als positief. Dat hangt er gewoon af hoe je situatie is.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    You're a little late Simone.:"D

    En het Realisme is weer iets heel anders.:'D


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Ik zie mezelf toch wel (als) redelijk realistisch ja?:'D

    Daarom voelde ik me dus aangevallen, jij die laatst juist alles behalve realise uitstraalde (gesprek van vorige week), was nu opeens wel realistisch, en ik niet omdat ik een gebrek heb aan oprechte positieve energie om eht negatieve te composeren :3


    Let it come and let it be

    Kramp in mijn middelste teen O_O''

    Dudes, ik ben een realist, maar ook de eeuwige optimist :X

    Ikzelf denk dat een realist gewoon iemand is die dus altijd rekening houdt met alle mogelijke opties en die dus ook accepteert, just like me :'D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Combustible schreef:
    (...)
    Daarom voelde ik me dus aangevallen, jij die laatst juist alles behalve realise uitstraalde (gesprek van vorige week), was nu opeens wel realistisch, en ik niet omdat ik een gebrek heb aan oprechte positieve energie om eht negatieve te composeren :3


    Toen was ik ook realistisch. D: D: D: D: D:
    Ja maar sommige dingen van jou zijn ook niet realistisch.(joehoe) En dat is niet heel erg, maar dan bedoel ik al kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld 'ik ben dik' of zo. Dat is voor héél veel veel mensen hun realiteit, maar het is NIET realistisch. Meestal dan.(cat)
    En ik denk dan dat dat persoonlijke realisme wat anders is, ik vind niet dat je die twee altijd samen mag brengen. :3


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Toen was ik ook realistisch. D: D: D: D: D:
    Ja maar sommige dingen van jou zijn ook niet realistisch.(joehoe) En dat is niet heel erg, maar dan bedoel ik al kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld 'ik ben dik' of zo. Dat is voor héél veel veel mensen hun realiteit, maar het is NIET realistisch. Meestal dan.(cat)
    En ik denk dan dat dat persoonlijke realisme wat anders is, ik vind niet dat je die twee altijd samen mag brengen. :3

    Nee, Marleen je kan zeggen wat je wil, maar toen was je ècht niet realistisch. Je keek naar één uitweg die al bijna was gesloten en ging de andere opties net eens na. Zoiets is niet realistisch en al helemaal niet ruimdenkend.
    'Ik ben dik' is een mening, daar is niets realistisch aan, tenzij je al het andere automatisch uitsluit natuurlijk, dan ben je niet realistisch. Ik kan zeggen 'ik ben dik' terwijl ik geen overgewicht heb en als iemand zegt 'jij hebt een smal gezichtje' en dat compliment aanneem, dan ben ik alsnog realistisch want ik houd andere dingen nog open. :3

    Oh en dat Realisme, vind ikzelf ook een totaal ander iets :'D

    [ bericht aangepast op 3 jan 2012 - 13:09 ]


    Let it come and let it be

    Nou en. Uiteindelijk heb ik toch alsnog de andere weg gekozen, de weg die ik uitsloot?:Y)
    Back to realism! _O_


    everything, in time