• Sevdilla and I were talking about being realistic. She said that, as soon as she started to talk about things realistic, she would only say things in a negative way. And I think realism is about finding the balance between optimism and pessimism.

    And now I was wondering how you think about this, so, what does 'realistic' mean to you?
    I also wonder why I'm talking English and why I can't stop this.(no_chears)

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 22:11 ]


    everything, in time

    Disclaimer schreef:
    To me realistic is seeing things as they are.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Daar ben ik het eigenlijk wel een beétje mee eens, maar dat is dan een beetje een 'realistische' kijk op de wereld'


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Taize schreef:
    Realistic is what is already there or is sure to be realised. Realistic is also daring to dream but knowing not all your dreams will come true.


    26 - 02 - '16

    Disclaimer schreef:
    To me realistic is seeing things as they are.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    JohnHWatson schreef:
    Realistic contains everything that is real, and is the opposite of unrealistic.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Devines schreef:
    Negatief. Maar ik ben over het algemeen altijd over alles negatief, dus dat ligt aan mij :')


    Haha, same. Alwin noemde me zelfs een zuurpruim.(no_chears)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Eerst zag ik de realiteit als iets negatiefs, maar ik ging er even over nadenken en eigenlijk ben ik 't ermee eens dat 't een balans is tussen pessimisme en optimisme, want persoonlijk heb ik af en toe die realiteit nodig, omdat ik anders te ver van die realiteit af geraak, als ware wegzak in mijn verbeelding :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    But Marleen, darlin.
    Realistisch zijn gaat over de waarheid. Maar wat als je op een bepaald moment enkel de harde waarheid in de ogen mag kijken en er geen andere uitweg is. Als je dan er nog een laag positiviteit op doet, ben je onrealistisch. Want in je huidige situatie zitten niet genoeg optimistische dingen om het pessimistische te composeren, dus verzin je er wat bij om het positief te laten lijken. Waardoor het wel gelijke waarde is, maar door je eigen verzinsels en dan is het dus géén realiteit.


    Let it come and let it be

    Heel simpel: dan heb je dus geen goede balans, doh.(cat)

    En dankzij Nynke is dat een punt erbij voor mij!*O*


    everything, in time

    Nee inderdaad, je hebt geen balans, maar bent wel realistisch.

    Bijvoorbeeld:
    Je bent een werkeloze moeder van 3 kinderen, zojuist gescheiden en met je uitkering kun je nog net de huur en alles betalen. Je krijgt geen steun meer van je ex en niemand geeft gehoor aan je schreeuw om hulp. Door de hoge huurkosten is er nauwelijks nog geld om jezelf en de kinderen te eten te geven. Je produceerd geen moedermelk meer, door een gebrek aan vitamines, waardoor je - je jongste kind niet meer kunt voeden want namaakmelk is te duur. De voedselbank is nog altijd aan het bekijken of dat je het recht wel hebt daar steun te krijgen, en het duurt als maar langer en langer. Je jongste kind is inmiddels ondervoed geraakt, geld voor een dokter is er niet, je hebt sinds kort ook nauwelijks og verzekeringen omdat die te duur waren. Jijzelf en de oudste twee leven op het goedkoopste voedsel en van de proeftafels in de supermarkt. Je jongste kind kan dat echter nog niet eten en leeft op water en slechte kwaliteit magere melk. De oudste twee zitten op de basisschool en worden gepest omdat ze zo arm zijn, waarnaar ze vaak huilen thuis komen.

    Nou, dat is de realiteit van die persoon. Wáár is het positieve om dat te composeren?


    Let it come and let it be

    Je leeft, je hebt drie prachtige kinderen en kom op zeg, dat ís niet eens realistisch. (cat)


    everything, in time

    Realisme heeft niets te maken met positivisme of negativisme. Realisme houdt gewoon alles in dat realistisch is, maw, de werkelijkheid en alles dat mogelijk is.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Je leeft in een aardse hell, hebt drie prachtige kinderen, waarvan je twee enkel ziet huilen en de derde dood ziet gaan wegens een gebrek aan voedsel en vitamines. Je kunt ze niet de aandacht gevven die ze verdienen omdat je continu op zoek bent naar werk.

    Wat een geweldig leven (cat)


    Let it come and let it be

    JUKEB0X schreef:
    Realisme heeft niets te maken met positivisme of negativisme. Realisme houdt gewoon alles in dat realistisch is, maw, de werkelijkheid en alles dat mogelijk is.

    Thank you!


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    Nee inderdaad, je hebt geen balans, maar bent wel realistisch.

    Bijvoorbeeld:
    Je bent een werkeloze moeder van 3 kinderen, zojuist gescheiden en met je uitkering kun je nog net de huur en alles betalen. Je krijgt geen steun meer van je ex en niemand geeft gehoor aan je schreeuw om hulp. Door de hoge huurkosten is er nauwelijks nog geld om jezelf en de kinderen te eten te geven. Je produceerd geen moedermelk meer, door een gebrek aan vitamines, waardoor je - je jongste kind niet meer kunt voeden want namaakmelk is te duur. De voedselbank is nog altijd aan het bekijken of dat je het recht wel hebt daar steun te krijgen, en het duurt als maar langer en langer. Je jongste kind is inmiddels ondervoed geraakt, geld voor een dokter is er niet, je hebt sinds kort ook nauwelijks og verzekeringen omdat die te duur waren. Jijzelf en de oudste twee leven op het goedkoopste voedsel en van de proeftafels in de supermarkt. Je jongste kind kan dat echter nog niet eten en leeft op water en slechte kwaliteit magere melk. De oudste twee zitten op de basisschool en worden gepest omdat ze zo arm zijn, waarnaar ze vaak huilen thuis komen.

    Nou, dat is de realiteit van die persoon. Wáár is het positieve om dat te composeren?

    Positiviteit kan heel klein zijn ^^ Geluk is relatief.


    "I shut my eyes in order to see.'