• Sevdilla and I were talking about being realistic. She said that, as soon as she started to talk about things realistic, she would only say things in a negative way. And I think realism is about finding the balance between optimism and pessimism.

    And now I was wondering how you think about this, so, what does 'realistic' mean to you?
    I also wonder why I'm talking English and why I can't stop this.(no_chears)

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 22:11 ]


    everything, in time

    Realistisch zijn? Realistisch zijn is in mijn ogen rekening houden dat het alle kanten op kan gaan, ook de slechte kanten, en dat durven/kunenn accepteren... I quess.. :']

    [ bericht aangepast op 3 jan 2012 - 12:17 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Progeny schreef:
    (...)

    Sevda alsjeblieft zeg. Nu begin je over iemand die depressief is of iemand die terminaal ziek is, dat zijn toch uitzonderingen? Dan heb je als 't ware een 'excuus' om niet positief te zijn.
    Je drijft 't weer eens tot het uiterste. :'D

    Maar je kunt niet twijfelen over realiteit. Alsof de wereld een uitzondering zou maken op iemand omdat het leven die persoon zielig vind. Zo werkt het niet. Jij zegt 'Realiteit IS de balans', oftewel, als iets zo IS dan word er geen uitzondering gemaakt. Er is geen boekje waarin staat: 'Zieke mensen hoeven de realiteit neit zo te zien', en aangezien jij niet in god geloofd, is de wereld door reacties en al ontstaan. En dan zou je moeten weten dat dingen als precies er niet echt zijn. Dat er niemand is die regels als die opstelt en ze er dus ook niet zijn.

    En als iemand hier een topic aanmaakt met 'Ik voel me kut want ik heb een onvoldoende voor geschiedenis' dan reageer je toch ook niet van: 'Je bent niet realistisch, want als je realistisch bent zie je er evenveel positieve kanten aan en voel je - je niet kut omdat er balans is.' Nee, als iemand dat tegen jou zou zeggen, zou je dat aannemen? Nee. Kortom al is het waar, wat ik nog altijd niet zo denk, dan zal niemand het van je aannemen, en jijzelf ook neit van een ander.


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Maar je kunt niet twijfelen over realiteit. Alsof de wereld een uitzondering zou maken op iemand omdat het leven die persoon zielig vind. Zo werkt het niet. Jij zegt 'Realiteit IS de balans', oftewel, als iets zo IS dan word er geen uitzondering gemaakt. Er is geen boekje waarin staat: 'Zieke mensen hoeven de realiteit neit zo te zien', en aangezien jij niet in god geloofd, is de wereld door reacties en al ontstaan. En dan zou je moeten weten dat dingen als precies er niet echt zijn. Dat er niemand is die regels als die opstelt en ze er dus ook niet zijn.

    En als iemand hier een topic aanmaakt met 'Ik voel me kut want ik heb een onvoldoende voor geschiedenis' dan reageer je toch ook niet van: 'Je bent niet realistisch, want als je realistisch bent zie je er evenveel positieve kanten aan en voel je - je niet kut omdat er balans is.' Nee, als iemand dat tegen jou zou zeggen, zou je dat aannemen? Nee. Kortom al is het waar, wat ik nog altijd niet zo denk, dan zal niemand het van je aannemen, en jijzelf ook neit van een ander.


    You should pay more attention at school, young lady! Er zijn vrijwel altijd bij vrijwel alles uitzonderingen.
    Bijvoorbeeld: tweede persoon enkelvoud is stam + t (dat IS zo), behalve bij 'vinden' wanneer 'jij/je' erachter staat en je 'je' kunt veranderen in 'jij'.

    De realiteit voor die persoon, is dat hij/zij baalt van dat punt. Negatief. Positief is dat 't hem/haar stimuleert om extra goed te leren voor de volgende toets. Het is juist de truc om aan dingen te denken waar je dankbaar voor bent.


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    You should pay more attention at school, young lady! Er zijn vrijwel altijd bij vrijwel alles uitzonderingen.
    Bijvoorbeeld: tweede persoon enkelvoud is stam + t (dat IS zo), behalve bij 'vinden' wanneer 'jij/je' erachter staat en je 'je' kunt veranderen in 'jij'.

    De realiteit voor die persoon, is dat hij/zij baalt van dat punt. Negatief. Positief is dat 't hem/haar stimuleert om extra goed te leren voor de volgende toets. Het is juist de truc om aan dingen te denken waar je dankbaar voor bent.

    Dat is de spelling, dat kun je niet vergelijken met gevoelens. Gevoelens hebben geen regels, realiteit heeft geen regels. Je bent het, of je bent het niet, positieviteit heeeft daar geen ène fuck mee te maken. :'D

    En als je vrolijk bent, moet je dan je eigen humeur omlaag halen om realistisch te kunnen zijn? En alsnog heb je mijn eigenlijke vraag niet beantwoord. Als iemand zegt: 'Ik voel me kut omdat ik een onvoldoende heb' dat moet hij/zij in jouw ogen onrealistisch zijn, want hij ziet enkel het negatieve. Maar dat vertel je hem/haar toch ook niet? Maar waarom niet? Het is immers de 'waarheid'.


    Let it come and let it be

    Hier moeten we een stellingsuggestie van maken, jezus wat een verhalen :'D


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Dat is de spelling, dat kun je niet vergelijken met gevoelens. Gevoelens hebben geen regels, realiteit heeft geen regels. Je bent het, of je bent het niet, positieviteit heeeft daar geen ène fuck mee te maken. :'D

    En als je vrolijk bent, moet je dan je eigen humeur omlaag halen om realistisch te kunnen zijn? En alsnog heb je mijn eigenlijke vraag niet beantwoord. Als iemand zegt: 'Ik voel me kut omdat ik een onvoldoende heb' dat moet hij/zij in jouw ogen onrealistisch zijn, want hij ziet enkel het negatieve. Maar dat vertel je hem/haar toch ook niet? Maar waarom niet? Het is immers de 'waarheid'.


    Wat je zegt, ze hebben geen regels. Dus de realiteit ook niet, waarom mogen daar dan geen uitzonderingen zijn?

    Jij neemt positief en negatief echt veel te zwart/wit, Sevda en dit alles begint me nu echt een beetje te irriteren en vandaar zal dit ook mijn laatste post zijn hierop.

    Ik zeg toch niet dat je 24/7 realistisch moet zijn? Je moet wel lezen. Ik zeg: Realisme is VOOR MIJ de balans tussen positief en negatief.
    Er staat nérgens dat je altijd maar realistisch moet zijn. Je kut voelen vanwege een onvoldoende is een momentopname. Ik heb het over het algemeen.


    everything, in time

    Lol, ik kom me even in de discussie mengen. De reden waarom ik denk dat realiteit niks met balans te maken heeft, is omdat dan niks echt slecht is, en niks echt goed is. Elke dag zou in zekere zin hetzelfde zijn. We zouden niet weten wat het is om echt gelukkig te zijn, of om echt verdrietig te zijn.
    Véél van onze gevoelens zouden dan niet meer echt zijn, denk ik.
    En dat is geen realistisch idee. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Gosh wat zijn jullie een stelletje zwart/witters zeg.
    Ik dacht dat Quizlet voor ruimdenkers zat?:'D

    But as I said, nvm.


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Wat je zegt, ze hebben geen regels. Dus de realiteit ook niet, waarom mogen daar dan geen uitzonderingen zijn?

    Jij neemt positief en negatief echt veel te zwart/wit, Sevda en dit alles begint me nu echt een beetje te irriteren en vandaar zal dit ook mijn laatste post zijn hierop.

    Ik zeg toch niet dat je 24/7 realistisch moet zijn? Je moet wel lezen. Ik zeg: Realisme is VOOR MIJ de balans tussen positief en negatief.
    Er staat nérgens dat je altijd maar realistisch moet zijn. Je kut voelen vanwege een onvoldoende is een momentopname. Ik heb het over het algemeen.

    Omdat die er wel kunnen zijn, maar ze zijn niet officieel. Dus het is neit: 'Alle zieken hoeven zich hier naar aan te houden', het gaat op gevoel. Realisme is neit gebaseerd op gevoel, het is gewoon dingen zien hoe ze zijn, en in bijna geen één situatie ben je in de positie positiviteit met negativiteit te composeren en andersom.

    Haha, ik zit hier ook al de laatste paar posts met mijn tanden op elkaar gedrukt om mezelf rustig te houden. Temprament Marleentje, we begrijpen elkaar mening niet helemaal, dat voelen we aan en ga je automatisch geïrriteerd raken (wbw)

    Nee, maar je zegt wel dat als je die balans niet hebt, je niet realistisch bent, VOOR JOU.


    Let it come and let it be

    Progeny schreef:
    Gosh wat zijn jullie een stelletje zwart/witters zeg.
    Ik dacht dat Quizlet voor ruimdenkers zat?:'D

    But as I said, nvm.


    Lol, zo'n reactie plaatsen en dan zeggen dat je niet meer gaat reageren... Je ziet zelf toch ook wel aankomen dat ik hier op móet reageren? :'D
    Gewoon omdat realiteit voor mij niks met balans te maken heeft ben ik niet meer ruimdenkend? Vind je dat nu zelf ook niet een klein beetje onzinnig klinken? :'D


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Progeny schreef:
    Gosh wat zijn jullie een stelletje zwart/witters zeg.
    Ik dacht dat Quizlet voor ruimdenkers zat?:'D

    But as I said, nvm.

    Wie weet, is Quizlet wel kleurrijk, maar jij gewoon kleurenblind (joehoe)
    Ik zie anders heel veel roze en paars hoor :3


    Let it come and let it be

    O geloof me, het ligt niet aan de mening.:"D


    everything, in time

    Lol, wat een lappen tekst. Ik blijf toch bij mijn eigen standpunt :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Lol, wat een lappen tekst. Ik blijf toch bij mijn eigen standpunt :Y)

    Ik ook :Y)


    Let it come and let it be

    Het had niet eens meer met jouw standpunt te maken hoor.:'D
    Tenminste, niet echt. Want 't ging nu meer over de balans dan 't negatieve.:'d

    [ bericht aangepast op 3 jan 2012 - 12:38 ]


    everything, in time