• Ze lieten net beelden zien op Koffietijd van dolfijnen die vermoord werden. Ze praten wel dat het niet moet, maar toch.

Ik zit hier half te huilen en ben 13, maar er kijken ook kinderen van 8 naar.

Oh als dit je niet boeit, ga dan geen vage reacties schrijven , maar klik op dat kruisje daarboven!

[ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 18:06 ]

Firm believer of all that is magic

Yeah, I know. Ik kan daar echt niet naar kijken. Al is het moorden van dieren met de tijd steeds 'normaler' geworden. Dierenleed moet echt stoppen, vind ik.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Progeny schreef:
    (...)

Tegelijkertijd mensen en dieren op een goede manier helpen? Wat een mooie droomwereld is dat.
    Sorry, dat olifanten worden vermoord om ivoor, zeehondjes voor hun vacht en dat soort dingen vind ik ook belachelijk. Maar dieren vermoorden voor het vlees is, in mijn ogen, onvermijdbaar.

Voor mij ook, als we het over koeien en zo hebben. Maar wat ik niet goed vind is dat honderden walvissen gedood worden terwijl ze een bedreigde diersoort zijn. Alleen omdat het en Japan een overbodige luxe is, betekent niet dat het noodzakelijk is. Dat zou gestopt moeten worden, niet het noodzakelijke doden voor voedsel zoals koeien.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Jeez. Ik kijk er echt op dat sommige mensen hier oppervlakkig zijn man.
    'Laten we maar niks doen. De wereld valt toch niet te redden.'

Ja, als we allemaal zo'n instelling hebben, dan wordt er inderdaad niks gered nee.
    En daarbij, wie heeft het hier over de wereld redden?
    De wereld redden is inderdaad een illusie , die nooit zal uitkomen.
    De wereld iets mooier maken, kan wél.

Tell me about it, stud.

SorayaBass schreef:

Ja, als we allemaal zo'n instelling hebben, dan wordt er inderdaad niks gered nee.

Dat zegt niemand hier hoor.(cat)
    Sommige jullie komen echt over als Jehova getuigen.:'D

everything, in time

Progeny schreef:
    (...)

Dat zegt niemand hier hoor.(cat)
    Sommige jullie komen echt over als Jehova getuigen.:'D

Moet ik dat persoonlijk opvatten?
    En bedankt. -.-':P

[ bericht aangepast op 3 jan 2012 - 1:08 ]

Tell me about it, stud.

SorayaBass schreef:

ALS we zeggen 'Life sucks. Get over it' betekent het NIET dat we bedoelen dat er niets meer te redden valt in de wereld. c:

And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

Uneventful schreef:
    (...)

ALS we zeggen 'Life sucks. Get over it' betekent het NIET dat we bedoelen dat er niets meer te redden valt in de wereld. c:

Daar had ik het ook helemaal niet over haha.
    Iemand anders zei, je kan je er beter bij neerleggen.
    Maar hoe kan je je nou neerleggen bij mishandeling of weet ik veel?
    Never dus. En je ergens bij neerleggen staat wel zo'n beetje gelijk aan niks er aan doen. (':
    Anyways, ik hou mijn mond wel haha.

Tell me about it, stud.

SorayaBass schreef:
    (...)

Daar had ik het ook helemaal niet over haha.
    Iemand anders zei, je kan je er beter bij neerleggen.
    Maar hoe kan je je nou neerleggen bij mishandeling of weet ik veel?
    Never dus. En je ergens bij neerleggen staat wel zo'n beetje gelijk aan niks er aan doen. (':
    Anyways, ik hou mijn mond wel haha.

Je hoeft je mond niet te houden, iedereen heeft het recht op zijn eigen mening.

Firm believer of all that is magic

Oh. Serieus. Ik sta hier echt te kijken van sommige reacties - die oppervlakkigheid...

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

@SorayaBass; Nope, dat was niet persoonlijk bedoelt en nee, je hoeft ook niet je mond te houden. Het zit zo: wat ik net allemaal zei is MIJN zicht. Ik zeg daarmee ook niet, dat jij geen lid mag worden van WNF, GreenPeace of een andere organisatie. Ik zeg ook niet dat, mocht je bijvoorbeeld vegetariër zijn, je van mij vlees moet eten. Ik zeg alleen dat ik er anders op kijk en mijn visie heb ik je dus uitgelegd.

@Flemish; je mag ook wel gewoon mijn naam zeggen hoor.(;
    Daarbij is dit totaal geen oppervlakkigheid, ik heb gewoon andere prioriteiten en volgens mij is dat voor de mensen die actief zijn hierin nogal moeilijk te begrijpen of zo.:'D

everything, in time

Progeny, ik wil nog even terugkomen op dat gedoetje over het bedreigen van de diersoorten enzo, hoe werkt dat hele proces volgens jou dan? Dat we gewoon alle dieren moeten blijven opeten, zodat er op het einde niks meer overblijft? Want als we nu alle koeien opeten, dan komen er geen nieuwe meer. Gaan we daarna door met alle kippen, dan komen daar ook geen nieuwe meer van en het duurt dan nog wel een hele tijd voordat alle dieren dood zijn, maar die tijd gaat er dan dus wel komen. En aangezien je niet meer erop had gereageerd en ik toch nog benieuwd ben, vraag ik het nog een keer.

It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Is niet erg.
    Ik ga nu waarschijnlijk heel bot klinken, maar zo bedoel ik het echt niet:
    Ik denk er gewoon niet overna, sta er niet de hele tijd bij stil en eet gewoon mijn vlees.
    Ho, wait, don't judge me.. yet.:W

Want kijk, als ik er constant aan denk, maak ik mezelf gek. Bovendien kan ik nu toch niets doen behalve geld doneren, maar dan wordt me niet gegarandeerd dat er ook echt iets gedaan wordt met dat geld. Daarnaast heb ik ooit eens vegetariër willen worden, maar ik heb daar én geen doorzettingsvermogen voor én mijn lichaam heeft het gewoon hard nodig, aangezien mijn gezondheid gewoon niet optimaal is. You see, ik ben echt niet zo oppervlakkig.:'D -ik weet dat jij het niet zei Eledhel-

everything, in time

Ik denk dat sommige mensen hier gewoon oogkleppen op hebben en denken dat alle dieren gered kunnen worden. Laat ik het even duidelijk maken. De MENS is de oorzaak van het dierenleed .. Is het dan niet het meest logisch dat er eerst iets gedaan wordt aan de mensen? Guess so. De wereld redden is een sprookje een mooi sprookje wat never nooit uitkomt.
    Ik ben het eens met Uneventful en Progeny. (joehoe)

To infinity and beyond •

Zaynholic schreef:
    Ik denk dat sommige mensen hier gewoon oogkleppen op hebben en denken dat alle dieren gered kunnen worden. Laat ik het even duidelijk maken. De MENS is de oorzaak van het dierenleed .. Is het dan niet het meest logisch dat er eerst iets gedaan wordt aan de mensen? Guess so. De wereld redden is een sprookje een mooi sprookje wat never nooit uitkomt.
    Ik ben het eens met Uneventful en Progeny. (joehoe)

Redden is inderdaad een sprookje. Maar verbeteren, dat kan altijd.
    Sommigen hier wel zo leuk en lief dat de wereld niet te redden is blablabla, al dat depressieve gedoe, maar er is vast wel íéts te doen.

It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Eledhel schreef:
    (...)
    Redden is inderdaad een sprookje. Maar verbeteren, dat kan altijd.
    Sommigen hier wel zo leuk en lief dat de wereld niet te redden is blablabla, al dat depressieve gedoe, maar er is vast wel íéts te doen.

De wereld is ook niet te redden. Met ALLES wat we de dieren, natuur enz. aan doen, is het echt niet meer te redden .. Nou geloof me, dan zou je naar het oosten moeten gaan .. naar de grootste vervuilers daar.

To infinity and beyond •