Progeny schreef:
Mensen die vegetariër zijn, redden met drie jaar één koe. Ja, nee, dat schiet lekker op. Sowieso, je krijgt nooit de hele wereld vegetariër, er zijn eigenwijze mensen bij die toch vlees blijven eten en ik denk dat er in dit geval niet echt veel sprake is van Vraag & Aanbod.
Bovendien, waarom verdienen dieren meer rechten dan planten? Als we toch gaan muggenziften.
We kunnen de wereld gewoon niet redden, klaar. Als er in Verweggistan een dier wordt bedreigd, moet de regering dáár er wat aan doen. Niet wij, het is hier geen kleuterschool. (':
Ja, en als dat land er dan niets aan doet?
Koeien zijn er genoeg, op dat vlak hoef je dus ook helemaal niet vegetarisch te worden. Overigens mag er wel best wat gedaan worden aan de bio-industrie...
Kijk, als een dier bedreigd wordt, zoals een koe, zou ik zeggen eet minder koe, en pak die kip daarvoor in de plaats. Zorg dat dat dier minder bedreigd wordt, het zou toch doodzonde zijn als het uit zou sterven?
En planten verdienen net zo veel rechten vind ik hoor... Denk eens aan al die bomen die gekapt worden? Ook daar moet iets aan gedaan worden, maar alles zo op z'n tijd, je kan niet overal tegelijk zijn, niet?
Ik denk dat de wereld heus wel gered kan worden, klaar.
[ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 18:33 ]