Minsa schreef:
(...)
Ik vind het eigenlijk best schokkend wat jij nu beschrijft. En om dan maar gewoon te zeggen, 'Live sucks. Get over it.' vind ik ook nogal... tja ![:/ :/](/images/smilies/irritated.gif)
Welja, misschien is mijn wereldbeeld wel helemaal verdraait en is het blijkbaar doodnormaal dat dit soort dingen gebeuren zonder dat er ook maar een ene fuck om gegeven wordt. ._.
Het is niet normaal en er word om gegeven. Er zijn genoeg organisaties die er wat tegen doen. Soms door te praten, soms door er tegen te vechten. En ze hebben succes.
Maar helaas is het voor sommige normaal, zoals in Japan(trouwens de walvissen worden in de zuidelijke IJszee vermoord, niet in Japan) is het normaal om walvissen te eten. Het is heel erg maar wel de realiteit.
En voor iedereen die zegt dat het geen zin heeft, dat is niet waar, het heeft zin. De sea shepherds hebben vorig jaar de walvisjacht te vroeg laten stoppen, waardoor een paar honderd walvissen gered zijn.
Hun doel, het helemaal stoppen, is nog niet gelukt. Maar dit geeft goede hoop voor de toekomst.
En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.
[ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 23:51 ]
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall