• Ze lieten net beelden zien op Koffietijd van dolfijnen die vermoord werden. Ze praten wel dat het niet moet, maar toch.

Ik zit hier half te huilen en ben 13, maar er kijken ook kinderen van 8 naar.

Oh als dit je niet boeit, ga dan geen vage reacties schrijven , maar klik op dat kruisje daarboven!

[ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 18:06 ]

Firm believer of all that is magic

Geniusferb schreef:
    (...)

Dat is nou eens egoïsme. Niet dat ik iets tegen jou heb, maar om iets te verbeteren moeten we natuurlijk ook de mensen verbeteren maar ook de rest van de wereld.

Nou, ik vind toch dat ze gelijk heeft. Ik weet niet hoe het bij jou ligt maar ik vind dat mensen op nummer één komen. En er zijn veel mensen die niets te eten hebben, en dan komen wij hier met bezuinigen op koeien en kippen.

And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

Geniusferb schreef:
    (...)

Dat is nou eens egoïsme. Niet dat ik iets tegen jou heb, maar om iets te verbeteren moeten we natuurlijk ook de mensen verbeteren maar ook de rest van de wereld.

Als jij dat egoïsme vind, wel oke dan, laten we alle dieren sparen en alle mensen laten uitsterven en verhongeren. Dieren zijn idd belangrijk, maar ik denk toch mensen iets belangrijker zijn -_-

Some people are so poor, that the only thing they have is money.

Beckett schreef:
    (...)

Ben je zeker dat dat trots moet zijn? (ik ben niet heel goed in Engels)

trots=slang voor diaree

quidquid excusatio prandium pro

Ik ben allang blij dat ik die aflevering niet heb gezien, maar als ik je zo hoor, wil ik die aflevering niet meer terug kijken. Wat een vreselijk gezicht moet dat zijn!
    Ik ben al tegen het vermoorden van zeehonden, laat staan van dolfijnen!
    Dierenleed moet stoppen!! :((

"If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

Ik vind persoonlijk ook niet dat ze dat op televisie uit moeten zenden. Maar ja, zo blijkt maar weer dat er toch mensen zijn die er wel naar willen/kunnen kijken.

Beyond yourself lies the truth.

vroeger had je op discoveri zo commercial over zeehonden die doodt geknuppelt werden en dan zag je gewoon echt hoe iemand dat deed, kan er af en toe nog niet van slapen

Beckett schreef:
    (...)

Als jij dat egoïsme vind, wel oke dan, laten we alle dieren sparen en alle mensen laten uitsterven en verhongeren. Dieren zijn idd belangrijk, maar ik denk toch mensen iets belangrijker zijn -_-

Zeg ik dat het voor ons slechter word. Als je andere dingen verbetert kan dat ook voor ons verbeteringen hebben.

RvdMenJvKfan schreef:
    Ik ben allang blij dat ik die aflevering niet heb gezien, maar als ik je zo hoor, wil ik die aflevering niet meer terug kijken. Wat een vreselijk gezicht moet dat zijn!
    Ik ben al tegen het vermoorden van zeehonden, laat staan van dolfijnen!
    Dierenleed moet stoppen!! :((

_O_

Minsa schreef:
    (...)
    Ik vind het eigenlijk best schokkend wat jij nu beschrijft. En om dan maar gewoon te zeggen, 'Live sucks. Get over it.' vind ik ook nogal... tja :/
    Welja, misschien is mijn wereldbeeld wel helemaal verdraait en is het blijkbaar doodnormaal dat dit soort dingen gebeuren zonder dat er ook maar een ene fuck om gegeven wordt. ._.

Het is niet normaal en er word om gegeven. Er zijn genoeg organisaties die er wat tegen doen. Soms door te praten, soms door er tegen te vechten. En ze hebben succes.
    Maar helaas is het voor sommige normaal, zoals in Japan(trouwens de walvissen worden in de zuidelijke IJszee vermoord, niet in Japan) is het normaal om walvissen te eten. Het is heel erg maar wel de realiteit.

En voor iedereen die zegt dat het geen zin heeft, dat is niet waar, het heeft zin. De sea shepherds hebben vorig jaar de walvisjacht te vroeg laten stoppen, waardoor een paar honderd walvissen gered zijn.
    Hun doel, het helemaal stoppen, is nog niet gelukt. Maar dit geeft goede hoop voor de toekomst.
    En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

[ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 23:51 ]

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

HarrysBum schreef:
    Ik denk dat we beter eerst iets kunnen doen aan al dat mensenleed en dan pas naar de dieren gaan kijken.

Dus een heel diersoort is minder belangrijk dan een paar mensen. Het gaat niet over kippen of varkens, daar zijn er genoeg van, maar over walvissen tijgers, olifanten en al die andere dieren die met uitsterven bedreigd word zonder goede reden. Alleen omdat wij de vacht zo mooi vinden, het ivoor kunnen gebruiken of hun vlees een onnodige delicatessen is. Die dieren hoeven niet te sterven als wij eens wat minder aan ons zelf dachten en wat minder mooie dingen willen!
    Ongelooflijk hoe sommige mensen zijn.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Frigga schreef:
    (...)
    Dus een heel diersoort is minder belangrijk dan een paar mensen. Het gaat niet over kippen of varkens, daar zijn er genoeg van, maar over walvissen tijgers, olifanten en al die andere dieren die met uitsterven bedreigd word zonder goede reden. Alleen omdat wij de vacht zo mooi vinden, het ivoor kunnen gebruiken of hun vlees een onnodige delicatessen is. Die dieren hoeven niet te sterven als wij eens wat minder aan ons zelf dachten en wat minder mooie dingen willen!
    Ongelooflijk hoe sommige mensen zijn.

Ja maar jij zegt nu dat we eerst de dieren moeten redden. Hoe moeten wij ze redden als we zelf niet eens goed bezig zijn?
    Ik ben geen dierenbeul en ik geef er heus wel om, maar dat geld kunnen we soms echt voor betere dingen gebruiken. Niet alles, er mag best een beetje naar die organisaties gaan, maar een beetje minder kan ook.

everything, in time

Progeny schreef:
    (...)

Ja maar jij zegt nu dat we eerst de dieren moeten redden. Hoe moeten wij ze redden als we zelf niet eens goed bezig zijn?
    Ik ben geen dierenbeul en ik geef er heus wel om, maar dat geld kunnen we soms echt voor betere dingen gebruiken. Niet alles, er mag best een beetje naar die organisaties gaan, maar een beetje minder kan ook.

Nee niet eerst dieren, maar tegelijkertijd. Het WNF red dieren en de natuur, Unicef red mensen. Zo moet het ook zijn. Alleen zouden meer mensen dat moeten doen.
    Wat ik bedoel is dat het niet om kippen of varkens gaat, zoals hier word gezegd, maar over echt bedreigde dieren die om onzinnige reden,luxe, bedreigt worden. Dat is niet goed en daar kan heel makkelijk iets aan gedaan worden, veel makkelijker eigenlijk dan aan alle andere problemen.

Frigga schreef:
    (...)
    Nee niet eerst dieren, maar tegelijkertijd. Het WNF red dieren en de natuur, Unicef red mensen. Zo moet het ook zijn. Alleen zouden meer mensen dat moeten doen.
    Wat ik bedoel is dat het niet om kippen of varkens gaat, zoals hier word gezegd, maar over echt bedreigde dieren die om onzinnige reden,luxe, bedreigt worden. Dat is niet goed en daar kan heel makkelijk iets aan gedaan worden, veel makkelijker eigenlijk dan aan alle andere problemen.

Tegelijkertijd mensen en dieren op een goede manier helpen? Wat een mooie droomwereld is dat.
    Sorry, dat olifanten worden vermoord om ivoor, zeehondjes voor hun vacht en dat soort dingen vind ik ook belachelijk. Maar dieren vermoorden voor het vlees is, in mijn ogen, onvermijdbaar.

everything, in time

Nee, zulke dingen moeten niet daar uitgezonden worden, daar heb je wel andere shows voor.

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Zucht, er zijn duizenden kwesties in deze wereld waarover het laatste woord nog niet is gesproken.
    Als wij die dieren willen redden, moeten we eerst kijken naar onszelf. Wij zijn namelijk de "boosdoeners" van dit alles, dus deze rotzooi moet eerst worden opgeruimd.
    Helaas is er op dit moment weinig belangstelling - vanuit de politiek gezien - voor het dierenleed. Het belang van de EU staat op dit moment voorop en we moeten eerst de financiën weer op de rails krijgen.
    Dus ik zou zeggen, doe lekker waar je zin in hebt, word vegetariër o.i.d, ga de wereld redden, etc etc.
    Zo, onsamenhangend gesproken, dus let maar niet op deze reactie. :W

"Well, well. Look who we've got here!"