• Hallo luitjes,
    ik ben Tabby - 23 jaar.
    Ik ben sinds een kleine maand zwanger van mijn eerste kind. Mijn vriend is 30 en ik zelf studeer nog voor moraalwetenschappen. Ik ben erg katholiek opgevoed (geen seks voor het huwelijk) en dus mag mijn vader niets weten van mijn zwangerschap. Nu probeer ik mijn vriend te overtuigen om met mij te trouwen zodat het lijkt alsof ik zwanger werd door mijn huwelijksnacht. Hij is hier echter geen voorstander van.

    Wat moet ik nu doen?? :(

    EDIT: Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon proberen te vertellen. Wens me succes. :)

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 15:20 ]


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Mag ik zeggen dat als ik je Hobby lees,
    je blij mag zijn dat je vader het bestaan van Q niet weet :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik zou je vriend niet "dwingen" om met je te trouwen. Als jullie dan gaan scheiden, is het nog veel erger.
    Het is jouw keuze, of je zwanger wilt worden of niet, en je vader heeft daar niks over te zeggen. Luister naar jezelf en probeer niet jezelf, of je vriend, te dwingen om te trouwen, want dat loopt, denk ik, toch niet goed af.

    Ik ben maar 14, dus ik kan je niet helpen, sorry...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Patronum schreef:
    Mag ik zeggen dat als ik je Hobby lees,
    je blij mag zijn dat je vader het bestaan van Q niet weet :')

    Dat is Holly haar idee, wij delen dit account.


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Aan je account te zien is het inderdaad maar goed dat je vader niets van Quizlet weet.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Als je vriend niet wil trouwen dan lijkt het mij toch de beste manier om het je vader te vertellen. Ik denk dat hij er toch wel achter komt dat je al zwanger was voor het huwelijk want tegen de tijd dat je getrouwd bent ben je waarschijnlijk een maand of meer verder en als je 7 maanden na je huwelijk een baby krijgt zal je vader ook snappen dat dat niet klopt. Ik weet natuurlijk dat zoiets heel moeilijk kan liggen en weet niet hoe extreem het is. Maar hopelijk kun je er door een volwassen gesprek aan te gaan wel begrip krijgen voor de situatie. Je bent 23 en je kan moeilijk wachten tot in de eeuwigheid toch? Dus misschien valt het wel mee.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Eledhel schreef:
    Ik zou je vriend niet "dwingen" om met je te trouwen. Als jullie dan gaan scheiden, is het nog veel erger.
    Het is jouw keuze, of je zwanger wilt worden of niet, en je vader heeft daar niks over te zeggen. Luister naar jezelf en probeer niet jezelf, of je vriend, te dwingen om te trouwen, want dat loopt, denk ik, toch niet goed af.

    Ik ben maar 14, dus ik kan je niet helpen, sorry...

    Wij zijn al vijf jaar samen en hebben eigenlijk onze toekomst al samen uitgestippeld. Hij zegt dat hij van mij houdt en toch wil hij niet trouwen.. dat kwetst! Mijn vader doet mij iets aan als hij weet dat ik zwanger ben maar gelukkig is hij wel tegen abortus!


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Misschien had je daar in de eerste plaats wat vroeger moeten aan denken?
    En het heeft geen nut om je vriend te dwingen om te trouwen, je 'plan' zal toch niet lukken. Een trouw is niet op één twee drie geregeld, neem eens 2 à 3 maand. Tegen dan ben je al 6 maand (?) ver, en na 3 maand bevallen en een gezonde baby op de wereld zetten is onmogelijk. Dus je vader komt het sowieso wel te weten, of je nu wil of niet (:
    Je zal met hem moeten praten, dat is de enige mogelijke optie.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Je vriend moet je sws niét dwingen om met je te trouwen. Gewoon zeggen tegen je vader, denk ik. + als je het kind niet wil houden kan je altijd nog abortus plegen. Daar hoeft jouw vader niets van te weten.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 14:29 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Gewoon het kind krijgen en voor je beslissing vechten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je bent 23, je ouders horen er niets op te zeggen. Ze hebben het recht om hun mening te zeggen en te zeggen dat ze er niet akkoord mee zijn, maar je bent geen kind meer.
    Een huwelijk is niet zomaar iets, ga geen dingen overhaasten en al zeker niet puur voor je zwangerschap trouwen. Een huwelijk staat voor veel dingen. Praat over je zwangerschap met je vriend en vraag wat hij wilt doen.


    Has no one told you she's not breathing?

    Negligible schreef:
    Misschien had je daar in de eerste plaats wat vroeger moeten aan denken?
    En het heeft geen nut om je vriend te dwingen om te trouwen, je 'plan' zal toch niet lukken. Een trouw is niet op één twee drie geregeld, neem eens 2 à 3 maand. Tegen dan ben je al 6 maand (?) ver, en na 3 maand bevallen en een gezonde baby op de wereld zetten is onmogelijk. Dus je vader komt het sowieso wel te weten, of je nu wil of niet (:
    Je zal met hem moeten praten, dat is de enige mogelijke optie.

    Een ongelukje kan snel plaatsvinden hè.. En het is geen plan wat ik heb. Trouwen duurt toch niet zo lang als mijn vriend en ik bijvoorbeeld naar Vegas gaan.. Praten met mijn vader is geen optie, hij is een tiran.


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    MissSharp schreef:
    Gewoon het kind krijgen en voor je beslissing vechten.

    Dankje, was het maar zo gemakkelijk. (huil)


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Je bent meerderjarig.
    Je vader heeft niets te zeggen


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    LaJoie schreef:
    Je bent 23, je ouders horen er niets op te zeggen. Ze hebben het recht om hun mening te zeggen en te zeggen dat ze er niet akkoord mee zijn, maar je bent geen kind meer.
    Een huwelijk is niet zomaar iets, ga geen dingen overhaasten en al zeker niet puur voor je zwangerschap trouwen. Een huwelijk staat voor veel dingen. Praat over je zwangerschap met je vriend en vraag wat hij wilt doen.

    Wij hebben gepraat, meer dan genoeg. Het is gewoon zo moeilijk! :(


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Patronum schreef:
    Je bent meerderjarig.
    Je vader heeft niets te zeggen

    Ik woon wel nog thuis hoor..


    You're a Dickhead - Nothing Personal.