• Hallo luitjes,
    ik ben Tabby - 23 jaar.
    Ik ben sinds een kleine maand zwanger van mijn eerste kind. Mijn vriend is 30 en ik zelf studeer nog voor moraalwetenschappen. Ik ben erg katholiek opgevoed (geen seks voor het huwelijk) en dus mag mijn vader niets weten van mijn zwangerschap. Nu probeer ik mijn vriend te overtuigen om met mij te trouwen zodat het lijkt alsof ik zwanger werd door mijn huwelijksnacht. Hij is hier echter geen voorstander van.

    Wat moet ik nu doen?? :(

    EDIT: Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon proberen te vertellen. Wens me succes. :)

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 15:20 ]


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Genieten.
    Het entertainmentgehalte is tegenwoordig hoog hier. (krul)

    Farro schreef:
    (...)
    Dankje, was het maar zo gemakkelijk. (huil)


    Als jij dit kind wilt krijgen, als je voor jezelf zegt dat je dat kind gewoon wilt krijgen, dan moet je gewoon vechten voor die beslissing.
    Als ik nu zwanger zou geraken, zou ik het kind houden, en er ook voor vechten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Farro schreef:
    (...)
    Wij zijn al vijf jaar samen en hebben eigenlijk onze toekomst al samen uitgestippeld. Hij zegt dat hij van mij houdt en toch wil hij niet trouwen.. dat kwetst! Mijn vader doet mij iets aan als hij weet dat ik zwanger ben maar gelukkig is hij wel tegen abortus!

    Vraag er eens naar, maar zeur er niet over door. Als mijn vriend later de hele tijd zegt: "gaan we trouwen? Wanneer? We gaan toch trouwen?" zou ik er strontchagrijnig van worden. Misschien wilt je vriend wel geen kind, of wilt hij zich niet helemaal aan je binden. Overleg eens goed, maar dan wel op het juiste moment :]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Unhearted schreef:
    Genieten.
    Het entertainmentgehalte is tegenwoordig hoog hier. (krul)

    Wil je met zo'n reacties niet hier komen aub!


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Farro schreef:
    (...)
    Wij hebben gepraat, meer dan genoeg. Het is gewoon zo moeilijk! :(

    Waarom is het zo erg dat hij het niet wilt? Misschien vindt hij wel dat een huwelijk overbodig is, het is niet omdat een koppel niet getrouwd is, dat ze minder van elkaar houden en het is zeker niet de bedoeling dat iedereen trouwt. Mijn ouders zijn ook niet getrouwd.


    Has no one told you she's not breathing?

    Eledhel schreef:
    (...)
    Vraag er eens naar, maar zeur er niet over door. Als mijn vriend later de hele tijd zegt: "gaan we trouwen? Wanneer? We gaan toch trouwen?" zou ik er strontchagrijnig van worden. Misschien wilt je vriend wel geen kind, of wilt hij zich niet helemaal aan je binden. Overleg eens goed, maar dan wel op het juiste moment :]

    Zo vraag ik het wel niet hoor. Mijn vriend wil wél een kind (hij heeft zelfs al namen) en wil zich binden. Ik heb het eens bovengehaald om te trouwen maar hij ging er niet op in. Dit wil nog niks zeggen..


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Farro schreef:
    (...)
    Wil je met zo'n reacties niet hier komen aub!

    Gewoon een opmerking van algemeen nut, excuseer hoor.

    LaJoie schreef:
    (...)
    Waarom is het zo erg dat hij het niet wilt? Misschien vindt hij wel dat een huwelijk overbodig is, het is niet omdat een koppel niet getrouwd is, dat ze minder van elkaar houden en het is zeker niet de bedoeling dat iedereen trouwt. Mijn ouders zijn ook niet getrouwd.

    MAAR MIJN VADER IS TEGEN SEKS VOOR HET HUWELIJK. Zoals ik gezegd heb ben ik heel katholiek opgevoed dus mijn vader kan niet leven met het idee dat ik zwanger zou zijn voor het huwelijk.


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Unhearted schreef:
    (...)
    Gewoon een opmerking van algemeen nut, excuseer hoor.

    Maar zo'n opmerkingen kwetsen mij wel hoor. :(


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Oh, maar nog gefeliciteerd!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    Oh, maar nog gefeliciteerd!

    Hè dankje. (Y)


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Maar kun je niet gewoon abortus doen? Of heb je zelf problemen met abortus? Bovendien, je vader kan er niks aan doen, aangezien het kind komt en hij tegen abortus is. Hij zal waarschijnlijk boos en teleurgesteld zijn, en dat is niet fijn, maar hij zal je toch niet het huis uit schoppen of zoiets?

    Ik kan alleen nergens in het topic vinden dat jezelf tegen abortus bent, en aangezien je vader met beide een probleem heeft kun je beter degene kiezen waar hij niet achter komt. Wilt je vriend dit kind überhaupt? En weet hij van je probleem met je vader?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Daar had je dan maar eerder over moeten nadenken? Je hebt nu 2 opties, óf abortus, óf je verteld je vader het gewoon. Je vriend dwingen om te gaan trouwen is lekker oneerlijk, mag hij het zooitje weer op gaan ruimen. Als hij niet wil trouwen kan jij hem moeilijk gaan dwingen. Lekker huwelijk zou dat zijn trouwens.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    je hebt een aantal mogelijkheden:
    - abortus
    - trouwen
    - het vertellen
    dit lijken me de mogelijkheden die je hebt...een andere zou niks vertellen en afwachten zijn, maar ik weet niet hoe erg je contact met je vader hebt...
    ik neem aan dat je het kind wilt houden...gezien dat je al een hele toekomst met je vriend hebt uitgestippeld...
    trouwen wil je vriend niet, dus die optie valt al af...je kunt hem niet dwingen, dan zal de relatie namelijk breken...
    het je vader vertellen blijft dan alleen over (tenzij je wilt afwachten)...je zult door de zure appel moeten bijten...je vader zal het je vergeven...ooit...meer mogelijkheden heb je gewoon niet...

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 14:53 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Makarov schreef:
    Maar kun je niet gewoon abortus doen? Of heb je zelf problemen met abortus? Bovendien, je vader kan er niks aan doen, aangezien het kind komt en hij tegen abortus is. Hij zal waarschijnlijk boos en teleurgesteld zijn, en dat is niet fijn, maar hij zal je toch niet het huis uit schoppen of zoiets?

    Ik kan alleen nergens in het topic vinden dat jezelf tegen abortus bent, en aangezien je vader met beide een probleem heeft kun je beter degene kiezen waar hij niet achter komt. Wilt je vriend dit kind überhaupt? En weet hij van je probleem met je vader?

    Natuurlijk weet mijn vriend hoe mijn vader is want we zijn al vijf jaar samen én we willen beide absoluut het kindje houden!! We houden nu al van hem of haar. (H) Mijn vader zou me heus nog uit het huis durven schuppen en mijn moeder durft niet tegen mijn vader in te gaan.


    You're a Dickhead - Nothing Personal.