• Hallo luitjes,
    ik ben Tabby - 23 jaar.
    Ik ben sinds een kleine maand zwanger van mijn eerste kind. Mijn vriend is 30 en ik zelf studeer nog voor moraalwetenschappen. Ik ben erg katholiek opgevoed (geen seks voor het huwelijk) en dus mag mijn vader niets weten van mijn zwangerschap. Nu probeer ik mijn vriend te overtuigen om met mij te trouwen zodat het lijkt alsof ik zwanger werd door mijn huwelijksnacht. Hij is hier echter geen voorstander van.

    Wat moet ik nu doen?? :(

    EDIT: Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon proberen te vertellen. Wens me succes. :)

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 15:20 ]


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Volgens mij ben je 23 jaar, een volwasse jonge vrouw die op haar eigen benen staat. Inmiddels een eigen leven leidt en een eigen toekomst heeft uitgestippeld. Jou vader heeft in dit verhaal helemaal niks meer te zeggen, jou leven, jou keuze. Ik zou je vriend niet gaan dwingen om met je te trouwen want dat gaat avarechts werken, trouwen doe je uit liefde voor elkaar niet vanwege een baby ( my opinion ).


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Farro schreef:
    (...)
    Natuurlijk weet mijn vriend hoe mijn vader is want we zijn al vijf jaar samen én we willen beide absoluut het kindje houden!! We houden nu al van hem of haar. (H) Mijn vader zou me heus nog uit het huis durven schuppen en mijn moeder durft niet tegen mijn vader in te gaan.


    Kun je niet samen met je vriend gaan wonen als je vader je het huis uit schopt? Het is namelijk duidelijk dat hij erachter komt, je wil geen abortus doen, maar jullie kunnen toch gaan samen wonen? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vader je nooit meer hoeft te zien, maar als dit zo is dan ben je uiteindelijk denk ik beter ervan af zonder hem. Maar dit ligt ook aan de relatie die je met je vader hebt. Kun je goed met hem opschieten of juist niet?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    JaiRy schreef:
    Volgens mij ben je 23 jaar, een volwasse jonge vrouw die op haar eigen benen staat. Inmiddels een eigen leven leidt en een eigen toekomst heeft uitgestippeld. Jou vader heeft in dit verhaal helemaal niks meer te zeggen, jou leven, jou keuze. Ik zou je vriend niet gaan dwingen om met je te trouwen want dat gaat avarechts werken, trouwen doe je uit liefde voor elkaar niet vanwege een baby ( my opinion ).

    Ik zie dat jij ook kinderen hebt? Hoe heb jij het dan opgelost? Hoe heb jij het aangepakt? Hoe reageerden jouw ouders?


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    MissSharp schreef:
    Gewoon het kind krijgen en voor je beslissing vechten.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    JaiRy schreef:
    Volgens mij ben je 23 jaar, een volwasse jonge vrouw die op haar eigen benen staat. Inmiddels een eigen leven leidt en een eigen toekomst heeft uitgestippeld. Jou vader heeft in dit verhaal helemaal niks meer te zeggen, jou leven, jou keuze. Ik zou je vriend niet gaan dwingen om met je te trouwen want dat gaat avarechts werken, trouwen doe je uit liefde voor elkaar niet vanwege een baby ( my opinion ).
    Dat dus.


    Life is hard and then we die

    Sorry, maar je meot je vriend sowieso neit dwingen tot een huwelijk; dat zal héél averechts werken vermoed ik.
    Gewoon eerlijk zijn tegen je vader, die draaid wel bij uiteindelijk. tot dan kun je bij je vriend blijven, of een vriendin ofzo?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Makarov schreef:
    (...)

    Kun je niet samen met je vriend gaan wonen als je vader je het huis uit schopt? Het is namelijk duidelijk dat hij erachter komt, je wil geen abortus doen, maar jullie kunnen toch gaan samen wonen? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vader je nooit meer hoeft te zien, maar als dit zo is dan ben je uiteindelijk denk ik beter ervan af zonder hem. Maar dit ligt ook aan de relatie die je met je vader hebt. Kun je goed met hem opschieten of juist niet?

    Ik hou van hem, hij is en blijft mijn vader. Mijn vriend en ik kunnen dat niet betalen zolang ik nog studeer. :(


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Farro schreef:
    (...)
    Ik hou van hem, hij is en blijft mijn vader. Mijn vriend en ik kunnen dat niet betalen zolang ik nog studeer. :(
    Dan kun je altijd nog terecht bij speciale opvangcentra of bij de gemeente, er zal heus wel wat geregeld kunnen worden :) Ik vind alleen niet dat je vader na 5 jaar nog mag denken dat je nog steeds niets gedaan hebt met je vriend, en daarnaast vind ik ook dat hij het recht niet heeft om je hierom het huis uit te schoppen.


    Life is hard and then we die

    Ik denk dat, zeker aangezien je nog bij je ouders woont, je vader sowieso wel door zou krijgen dat je al eerder zwanger was. Dus je vriend nu dwingen om te trouwen gaat niet helpen. Ik stel voor dat je het gewoon zo snel mogelijk eerlijk opbiecht aan je vader, en zijn reactie afwacht. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dan kun je altijd nog terecht bij speciale opvangcentra of bij de gemeente, er zal heus wel wat geregeld kunnen worden :) Ik vind alleen niet dat je vader na 5 jaar nog mag denken dat je nog steeds niets gedaan hebt met je vriend, en daarnaast vind ik ook dat hij het recht niet heeft om je hierom het huis uit te schoppen.


    'T probleem is dat de vader dat recht dus wel heeft S:

    Hoelang duurt je studie nog?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Makarov schreef:
    (...)

    'T probleem is dat de vader dat recht dus wel heeft S:

    Hoelang duurt je studie nog?
    Daarom zei ik ook ik vind... Maarja, dat heeft hij natuurlijk eigenlijk wel.


    Life is hard and then we die

    So what dat je vader er tegen is?
    Je bent fucking 23 jaar, je hebt een eigen leven en een eigen visie op het leven, je vaders visie doet daar niets aan.


    Has no one told you she's not breathing?

    Makarov schreef:
    (...)

    'T probleem is dat de vader dat recht dus wel heeft S:

    Hoelang duurt je studie nog?

    Normaal studeer ik volgend jaar af..


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Misschien moet ik het dan toch maar opbiechten.. :((huil)


    You're a Dickhead - Nothing Personal.

    Farro schreef:
    (...)
    Normaal studeer ik volgend jaar af..
    Ik zou er met een mentor persoon op je school over praten, zij kunnen meer voor je betekenen als wij.


    Life is hard and then we die